دانستنی های روغن صنعتی و گریس

انواع روغن صنعتی و روغن هیدرولیک

روغن صنعتی وهیدرولیک

برای روانکاری تمام قطعات صنعتی از انواع روغن صنعتی و روغن هیدرولیک در صنعت استفاده می کنند که هر یک از آنها ویژگی های متفاوتی دارند. برخی از آن ها در دمای بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر برای قطعات صنعتی که داراری سرعت حرکتی زیادی هستند استفاده می شوند. روانکارهای صنعتی یعنی روغن ها و گریس ها ساخته شده اند تا قطعات صنعتی بهترین عملکرد را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به برخی از انواع مختلف روغن صنعتی و  انواع روغن هیدرولیک و نحوه ی استفاده از آن‌ ها، بیاندازیم.

دسته بندی انواع روغن صنعتی و روغن هیدرولیک:

دسته بندی انواع روغن صنعتی و روغن هیدرولیک عبارتند از:

  • روغن گیربکس مصنوعی
  • روغن پلی گلیکول
  • و روغن های مرکب

 

 

بررسی روغن های پایه :

روغن های پایه اصولاً به دو دسته تقسیم می شوند یکی از آن ها سینتیک و دیگری معدنی نام دارد.
می توان گفت مقدار زیادی حدود ۹۵ درصد روغن های صنعتی را روغن پایه تشکیل می دهد و ۵ درصد باقی مانده را می توان گفت که از هیدروکربن ها و مواد شیمیایی مصنوعی می باشد. یکی دیگر از روانکارهای صنعتی که کاربرد زیادی دارد گریس ها از جمله  گریس نسوز می باشد که به صورت نیمه جامد است.

این روغنهای صنعتی ساخته‌ ی دست انسان است و برای اولین بار توسط کشور آلمان در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است. در آن زمان، آلمان به دنبال جایگزینی برای فرآورده‌های نفتی بودند چرا که در آن زمان با مشکل کمبود نفت روبرو بودند. این روغن‌های مصنوعی اولیه دارای مزایای مهمی برای وسایل نقلیه در دمای بسیار سرد بوده، زیرا در هوای بسیار سرد مانند روغن‌های نفتی غلیظ نمی‌شود.

 

اطلاعات لازم در مورد انواع روغن صنعتی و روغن هیدرولیک:

بدون سیالات هیدرولیکی، عملکرد بسیاری از انواع ماشین‌ آلات غیرممکن خواهد بود. برای مثال، بیشتر تجهیزات حفاری از عملکردهای هیدرولیکی استفاده می‌کنند. این روغن‌ها گاهی از مایعاتی بازیافتی نفت، روغن‌های معدنی و یا آب ساخته می‌شوند. از وسایل نقلیه تا حمل‌ونقل‌های تجاری، و دستگاه‌های کنترل پرواز، همه به روانکارهای هیدرولیکی نیاز دارند.

 روغن چرخ دنده چیست؟

در بسیاری از محیط‌ های صنعتی، روانکارهای سنگین با ویسکوزیته بالا موردنیاز است. برای اینکار چرخ‌دنده‌های بزرگ را به‌درستی روغن‌کاری می‌کنند.  هرجایی که در ماشین‌ آلات از چرخ‌دنده استفاده می‌شود، نیاز به روغن دنده مخصوصی دارد. و این شامل تجهیزات کشاورزی بزرگ و کامیون تجاری نیز می‌شود. 
روغن چرخ‌دنده با درجه غذایی مخصوصاً برای چرخ‌دنده‌هایی ساخته شده است که در کارخانه‌های تولید مواد غذایی استفاده می‌شوند و زمانی که احتمال برخورد مواد غذایی با چرخ‌دنده‌ها وجود دارد از آن‌ها استفاده می‌شود.

 روغن موتور دیزلی چیست؟

موتورهای دیزلی بزرگ نیاز به روغن موتور مخصوصی دارند. درواقع، به روغن موتوری متفاوت از آنچه در موتور بنزینی استفاده می‌شود، نیاز دارند. موتورهای دیزلی به روغن موتوری با ویسکوزیته یا غلظت بالا نیاز دارند. درواقع، روغن موتور دیزلی ویسکوزیته بسیار بالاتری نسبت به روغن موتور بنزینی دارد.

اگر شما بخواهید که روغن موتور دیزل را در موتورهای بنزینی بریزید، می‌تواند برای موتور بسیار غلیظ باشد. این کار می‌تواند به کار افتادن موتور را با مشکل مواجه کند. درواقع، اجزای حیاتی موتور ممکن است در طول این دوره روانکاری مناسبی دریافت نکنند. همچنين روغن موتور بنزيني با ويسكوزيته پايين ممكن است به سرعت از بين برود و به موتورهاي ديزلي تجاري روانکاری كافي را ارائه ندهند. این امر می‌تواند منجر به افزایش سایش و خرابی موتور شود.

روغن های صنعتی برند های مختلفی دارند اما می توان از بهترین های آن ها به روغن بهران و روغن شل و یا روغن توتال اشاره کرد. تمامی محصولات این شرکت ها پرفروش و با کیفیت می باشد.

فیدار اویل :

ما همواره در تلاش است تا با ارائه اطلاعات درباره محصولات خود مثل دیر و یا مسلط به شما مشتریان عزیز به خرید و فروش قطعات کمک کنیم تا بتوانیم نیازهای شما را برآورده کنیم.

روغن های صنعتی محصولاتی هستند که در چند سال اخیر نیاز شدیدی به آن ها وجود داشته به همین دلیل تولید کنندگان سعی در تولید محصولاتی با کیفیت و با تنوع بسیار بالا داشتند تا بتواند نیاز های مشتریان را برطرف کند.
ما در فروشگاه سایت خود از تمامی برند ها و مدل ها مثل روغن اکسترا توربو دیزل 15w40 قرار داده اییم که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه سایت ما از این محصولات خریداری کنید.

شما در فروشگاه سایت ما قادر به خرید و فروش انواع محصولات صنعتی از جمله گریس فوکس و یا مدل روغن هیدرولیک یا قادر به گریس نسوز  هستید همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت واسکازین 140 و یا قیمت واسکازین 140 بهران با ما در ارتباط باشید.

درباره ما:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل در زمینه های متنوعی از جمله خرید و فروش انواع روغن صنعتی هیدرولیک و همچنین خرید و فروش انواع روغن بهران برش و نیز خرید و فروش روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و انواع روانکار های صنعتی دیگر به ویژه انواع گریس ها فعالیت می کند.

شما همواره می توانید روغن های پر فروش را که از جمله ی آنها می توان به : روغن آذرخشروغن بردبار و نیز روغن انتقال حرارت بهران و … با ذمناسب ترین قیمت ها از ما خریداری کنید.  

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لیست قیمت خرید و فروش واسکازین 140 و … می توانید همین حالا با بخش پشتیبانی و مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

شما عزیزان همچنین می توانید برای خرید انواع زنجیر صنعتی و انواع بلبرینگ صنعتی به وب سایت فیدارگستر ما رجوع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *