دانستنی های روغن صنعتی و گریس

خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

امروزه روغن های صنعتی دارای انواع مختلفی می باشند که برای آشنایی با خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف می توانید با ما در این مقاله همراه باشید.

نکاتی درباره خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف:

روغن صنعتی به علت تنوع بالا در استفاده از آن ها دارای خاصیت های مختلفی نیز می باشند که هر یک از این خواص در صنایع بسیار مورد نیاز و ضروری می باشد. این خصوصیات در زمان اضافه کردن مواد ثانویه به روغن های پایه لحاظ می شوند.
در این مقاله تعدادی از کاربردهای خاص روغن صنعتی را برای شما توضیح می دهیم تا با برخی از این موارد خاص بیشتر آشنا شوید.

روغن های صنعتی مورد استفاده در کمپرسور ها:

باید این مطلب را ذکر کنیم که کمپرسور ها یکی از مهم ترین وسایلی می باشند که در برخی از صنایع از آن ها استفاده می گردد. این نوع از وسایل به علت نوع کاربردشان به روغن هایی نیاز دارند که دارای مقاومت بسیار زیادی در مقابل اکسیداسیون و سایش بوده و کاهنده فشار باشند و خاصیت ضد زنگ بودن نیز داشته باشند.

این خواص در روغنهای صنعتی دارای لزجت زیاد و با ضریب چسبندگی بالا دیده می شود و از آن ها در انواع سیلندر هایی از نوع پیستونی، تجهیزات پنوماتیکی که دارای سرعت بسیار بالایی هستند و کمپرسور هایی که دارای حرکات رفت و برگشتی می باشند و تجهیزات برودتی به خوبی استفاده می شود.

روغن های صنعتی در دیزل ژنراتور ها:

دیزل ژنراتور های صنعتی و یا موتور های دیزلی به علت حساسیت قطعاتشان به روغن های مخصوص نیاز دارند تا در هنگام کار آسیبی به قطعاتشان نرساند و یا در طول زمان کمترین آسیب را به آن ها برساند. روغن های صنعتی ویژه ژنراتور ها دارای خاصیت روانکاری بسیار خوبی هستند که به خوبی از این وسایل محافظت می کنند.

 خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

روغن صنعتی

از ویژگی های روغن صنعتی ویژه برشکاری و ماشین کاری:

به روغن های صنعتی ویژه برشکاری و ماشین کاری, روغن های حل شونده نیز گفته می شود. روغن های صنعتی حل شونده دارای ویژگی هایی همچون حل شوندگی کامل در آب، ضد زنگ و ضد خورندگی، ضد باکتری های مضر، خنک کاری و روانکاری بسیار بالا با حل شدن در آب و تشکیل محلولی سفید رنگ، می باشند.
از این نوع از روغن های خاص در کار های مختلف برشکاری، فرزکاری، مته کاری، ماشین کاری و … استفاده فراوان می شود.

 خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

روغن صنعتی

بررسی بیشتر خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف:

 به علت نوع کاربرد های وسایل و تجهیزات به نوعی از روغن ها نیاز می باشد که قابلیت بالایی در محافظت از دستگاه ها و قطعات را داشته باشند. روغن های صنعتی محافظ دارای خاصیت و ویژگی های خاصی می باشند که به راحتی می توان از آن ها برای محافظت سطوح داخلی موتور ها و همچنین قطعات فلزی استفاده کرد, از این نوع روغن ها بیشتر در صنایع دریایی و حمل و نقل دریایی استفاده می شود.

 خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

در بعضی از صنایع به روغن صنعتی هایی نیاز می باشد که علاوه بر خاصیت های دیگر به نوعی انتقال دهنده خوب حرارت های بالا نیز باشند. روغن های خاص انتقال دهنده حرارت دارای ویژگی هایی چون پایداری بسیار عالی در برابر حرارت های بالا و در هنگام انتقال حرارت، شست و شو و تمیزکاری وسایل انتقال حرارت، انجام عملیات حرارتی سرد و گرم فلزات، ضد خوردگی، ضد زنگ زدگی و … می باشند.

 خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف
روغن های صنعتی چند منظوره جهت روانکاری ماشین های سنگین و ماشین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.
روغن های مورد استفاده در ماشین آلات کشاورزی و سنگین می بایست دارای شرایط خاصی باشند تا در هنگام کارکرد بالا بتوانند به راحتی از قطعات این وسایل محافظت کنند.

بررسی روغن های صنعتی ماشین های سنگین:

از ویژگی های این دسته از روغن های صنعتی, می توان به پایداری بالا، ضد خوردگی، ضد سایش، دارای شاخص گرانروی بالا در مقابل نقطه ریزش پایین برای استفاده در انواع جعبه دنده ماشین های کشاورزی مانند تراکتور، ضد زنگ و … اشاره کرد.
روغن های صنعتی به علت تنوع زیاد استفاده از آن ها دارای خصوصیات مختلفی می باشند که همه این خصوصیات بر اساس نوع کارکرد وسایل مشخص می شود. هر وسیله ای با توجه به نوع کارکردش به روغن خاصی نیازمند است که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی تهیه این نوع از روغن ها کار بسیار سختی نمی باشد. همچنین از این روغن برای روانکاری بلبرینگ ها نیز استفاده می شود.
 خواص روغن صنعتی در صنایع مختلف

اطلاعات بیشتر در مورد روغن صنعتی:

این ویژگی‌ ها تعیین کننده قیمت محصول هستند یعنی به طور کلی این ویژگی های روغن صنعتی تاثیر مستقیم بر روی قیمت محصول می گذارند.
روغن های صنعتی با توجه به فرمولاسیون پیچیده‌ ای که دارند اصولاً نمی‌توان آن ها را از نظر خواص شیمیایی دسته‌بندی کرد زیرا همانطور که گفته شد روغن های صنعتی در تمامی مدل ها و برند ها فرمول یکسان دارند.
البته محصولاتی نیز وجود دارد مثل زنجیر صنعتی و یا حتی بلبرینگ ها که آن ها را بر اساس ویژگی های فیزیکی دسته بندی می کنند.

درباره بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل و خدمات این شرکت:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل با بیش از یازده سال تجربه کاری در زمینه های خرید و فروش انواع روغن های صنعتی از جمله روغن صنعتی حرارتی و انواع گریس ها به ویژه گریس نسوز و … فعالیت می کند و تمامی محصولات مورد نیاز مشتریان عزیز خود را در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن با بهترین کیفیت ها و با بهترین قیمت ها با رعایت تمامی موارد حمل و نقل در هر کجای کشور ایران که باشند, ارسال می کند.

شما عزیزان از طریق فروشگاه وب سایت فیداراویل قادر هستید تا تمامی محصولات این شرکت را اعم از روغن صنعتی بردبار و یا روغن صنعتی  هیدرولیک و غیره را با جزئیات برای مثال قیمت و … آنان مشاهده و در صورت تمایل می توانید اقدام به خرید آنلاین محصول دلخواه خود کنید و یا می توانید به صورت حضوری به شرکت فیداراویل مراجعه نمایید.

جهت نیاز به هر گونه مشاوره رایگان در مورد قیمت واسکازین 140 بهران و پرسش تمامی سوال های خود نظیر قیمت روغن هیدرولیک صنعتی و یا قیمت روغن بهران برش و نیز قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و … می توانید با بخش کارشناسان و پشتیبانی آنلاین ما به آسانی ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *