روغن صنعتی بهران

عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز

عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز

عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز چقدر است ؟

منظور از روغن موتور بهران پیشتاز چیست و عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز چقدر است ؟ روغن بهران پیشتاز یک روغن موتور صنعتی سطح بالا از شرکت بهران با سطح کیفی SL است. انتخاب روغن صنعتی مناسب با قطعات خودرو می تواند طول عمر روغن موتور را ضمانت کند. قیمت روغن بهران با توجه به کیفیت آن بسیار مناسب بوده و برای کسانی قصد خرید این روغن با ماندگاری بالا را دارند توصیه می شود.

ماندگاری روغن بهران پیشتاز بستگی به عواملی چون: عملکرد خودرو، استفاده به میزان مناسب از روغن، سرویس های دوره ای و غیره دارد. با انتخاب و نحوه ی استفاده درست می توانید بر عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز بیفزایید.

از ویژگی های یک روغن موتور خوب :

  • مقاومت در برابر گرما و حرارت
  • روغنی با ناخالصی خیلی کم
  • جلوگیری از نشتی، سایش، ضد کف و فرسودگی
  • افزایش طول عمر قطعات
  • حفظ خواص روغن

برای اینکه از طول عمر روغن موتور کاسته نشود بهتر است از همان ابتدا روغن متناسب با خودرو مورد نظر را تهیه نمایید. روغن بهران پیشتاز را هیچ گاه با سایر روغن موتور های دیگر ترکیب نکنید تا مصرف سوخت خود را کاهش دهید.

روغن موتور چیست

روغن موتور چیست؟ موتور به عنوان قلب تجهیزات و خودرو ها به حساب می آید و روغن موتور از نیاز های اصلی هر خودرو برای بهبود عملکرد می باشد. بی خیالی در روانکاری با روغن بهران پیشتاز، صدمات جبرات ناپذیری را به بار می آورد. این روغن از بهترین ترکیبات روغن پایه و مواد افزودنی تولید می شوند، بنابراین با استفاده از عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز به سلامت موتور خودرو خود اطمینان داشته باشید.

علاوه بر آن با توجه به نوع روغن، طول عمر روغن موتور خودرو خود را افزایش دهید. یعنی هر چه سن موتور بالا تر باشد، شما به روغن با کیفیت تری نیاز خواهید داشت. پس با آگاهی کامل نسبت به خرید روغن موتور اقدام نمایید. این محصولات برای کاهش حرارت، ساییدگی و اصطکاک سطوح اجزای مکانیکی موتور بسیار مفید هستند.

کارکرد روغن بهران پیشتاز

روغن بهران پیشتاز

کارکرد روغن بهران پیشتاز اینطور است که اصطکاک را تا حد ممکن در بین اجزای موتور می کاهد و از زنگ زدگی و خوردگی موتور هم جلوگیری می کند. وظایف همه ی روغن ها یکسان نیست و با معرفی انواع روغن بهران پیشتاز آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  • سوپر پیشتاز ++ 10W-40 : روغن تمام سنتتیک
  • سوپر پیشتاز 10W-40 : روغن نیمه سنتتیک
  • سوپر پیشتاز 20W-50 : روغن معدنی
  • بهران پیشتاز 10w-40
  • بهران پیشتاز 20w-50

روغن های سوپر پیشتاز از محصولات قدیمی تر شرکت بهران است و دو نوع دیگر یعنی روغن بهران پیشتاز 20w-50 و بهران پیشتاز 10w-40 به عنوان روغن های نسبتاً جدید و پر فروش این شرکت می باشد.

از ویژگی های این روغن محافظت از محفظه موتور، بهینه سازی در مصرف سوخت ماشین، مانع از ایجاد تشکیل رسوب بوده که در افزایش راندمان و طول عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز تاثیر گذار است. همچنین پاک سازی، آب بندی و حفاظت از سطوح فلزی موتور از خواص و ویژگی های دیگری است که در حین کارکرد روغن بهران پیشتاز می توانید مشاهده کنید.

انواع روغن موتور بهران

روغن موتور از ترکیبات 90 درصد روغن پایه و 10 درصد دیگر از مواد افزودنی های مخصوص نظیر افزاینده ضد کف، بازدارنده خوردگی و ضد اکسیداسیون ساخته شده است که در زیر انواع روغن موتور بهران آشنا می شویم.

  • روغن موتور بنزینی: روغن های پیشتاز، سوپر پیشتاز، تکتاز، رخش، بهران توان، جنوب، رانا و سوپر رانا
  • روغن موتور دیزلی: توربو، توربو لاین، اولترا توربو دیزل، سوپر توربو ران،سوپر توربو دیزل، اکسترا توربو دیزل، توربو شارژ، بهران صحرا، کویر، قدرت، شهاب، بندر، بندر ویژه، رعد و خودرو دیزل
  • روغن موتور دریایی: بهران مارین، شناور و لنج
  • روغن موتور ریلی: لوکوموتیو BM، بهران لوکوموتیو ویژه
  • روغن موتور گاز سوز و دوگانه سوز: گازسوز WEM، پاک و صبا
  • روغن موتور ثابت صنعتی: بهران ژنراتور در مدل های مختلف

از نظر ساختار فرمولاسیون، انواع روغن موتور بهران به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود که عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز نیز بر این سه اصل تعریف می شود.

  1. روغن تمام سنتتیک: روغن کاملاً خالص و دارای بالاترین توان کارکرد موتور که باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.
  2. روغن نیمه سنتتیک: از ترکیب روغن معمولی و سنتتیک ساخته شده که اجزای متحرک موتور محافظت می کند.
  3. روغن معمولی: دارای ویسکوزیته پایین برای خودرو هایی با طراحی ساده و بدون نیاز به آب بندی استفاده می شود.

تفاوت روغن موتور و روغن هیدرولیک

برای اینکه تفاوت روغن موتور و روغن هیدرولیک را بشناسیم، باید بگوییم که روغن هیدرولیک برای انتقال انرژی در سیستم های فرمان هیدرولیکی کارایی دارد ولی روغن موتور یک روانکار مهم در افزایش بازدهی خودرو ها می باشد.

روغن موتور دارای مقاومت حرارتی بالا برای از بین بردن اصطکاک و سایش قطعات خودرو است و روغن هایی هیدرولیکی با پایداری ویسکوزیته، برای هر نوع محیط سرمایش و گرمایش استفاده می شود و اصطکاک را به صورت پیش بینی شده، کاهش می دهد.

تفاوت روغن موتور و روغن هیدرولیک در این است که روغن های هیدرولیکی تاثیری زیادی روی کنترل حرکت تجهیزات یا ماشین آلات صنعتی در شرایط سخت صنعتی دارد و روغن موتور بر روی عملکرد و طول عمر موتور تاثیر می گذارد. پس اگر عمر مفید روغن موتور بهران پیشتاز زیاد باشد، تاثیر فوق العاده ای بر روی عملکرد خودرو شما می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *