خرید و قیمت روغن صنعتی با کیفیت تضمینی, دانستنی های روغن صنعتی و گریس

روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد؟

فرق گریس با روغن چیست

آیا می دانید روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد؟

در این مقاله از وب سایت فیدار اویل می خواهیم بگوییم روغن صنعتی با گریس چه تفاوتی دارد؟ در چیست تا اطلاعات لازم در این باره را کسب نماییم

گاهی اوقات برای این که محصولی مناسبی برای روانکاری دستگاه خود انتخاب کرده باشیم، بایستی انواع روانکار های صنعتی را بشناسیم تا بهترین عملکرد را در دستگاه خود داشته باشیم، پس در این قسمت می خواهیم از تفاوت دو روانکار: روغن صنعتی و گریس صنعتی برای شما مطالبی را بازگو کنیم.

ابتدا تعاریفی از این روانکار ها را به طور مختصر برای شما شرح می دهیم

روغن صنعتی چیست ؟ روغن های صنعتی عموماً برای روانکاری دستگاه هایی به کار می روند که حرکت آن ها به صورت چرخشی است، زیرا وقتی دستگاه در حال حرکت است و می چرخد روغن صنعتی باعث خنک شدن دستگاه می شود، همچنین روغن های صنعتی برای ماشین آلاتی کارایی داشته که دمای کاری آن بالای ۲۰۰ درجه فارنهایت می باشد.

شاید ندانید که پایه ی اصلی انواع روغن های صنعتی از نفت ساخته شده و به همین دلیل است که روغن ها جزء پر فروش ترین روانکار ها در صنعت به شمار می روند.

ویژگی هایی روغن‌ های صنعتی با توجه به برندی که خریداری می کنید متفاوت است اما به طور کلی یک روغن خوب شامل؛ مقاومت در برابر حرارت و اکسیده نشدن، قابلیت پاک کنندگی بالا، عدم جذب رسوبات به دستگاه و … است که همین عوامل موجب فروش و استفاده زیاد از اینگونه روانکار ها شده است.

گریس صنعتی چیست ؟ نوعی ماده نیمه جامد برای روانکاری که تفاوت هایی با روغن دارد که در ادامه فرق گریس با روغن را خواهید دانست.

همانطور که گفتیم گریس و روغن های صنعتی در برند های متنوعی تولید می شوند که یکی از آن ها برند ها بهران است که خود روغن صنعتی بهران نیز از انواع مدل های متنوعی تشکیل شده است و برای مثال روغن هیدرولیک و یا روغن بردبار از روغن های پر مصرف این برند است.

تعریفی از گریس و ساختار گریس

قبل از اینکه بگوییم گریس با چه ساختاری تولید می شود بهتر است تعریفی از گریس چیست را داشته باشیم

این روان کننده ماده ای کاملاً جامد و یا نیمه جامدی بوده که متشکل از مشتقات نفتی و صابون ها است و یا اینکه از ترکیب چند نوع صابون با یکدیگر با داشتن Fillers ( پر کننده ) یا حتی بدون آن گریس تشکیل می شود.

گریس ها نوعی روانکار مهم در صنعت و یا امور عمومی به شمار می آید که در صورت استفاده به قطعات متحرک می چسبد، در واقع گریس بعد از روغن بیشترین استفاده روانکاری در جهان را داشته که اجزای تشکیل دهنده ی آن به سه بخش چربی حیوانی و یا گیاهی، بخش قلیایی ( دارای فلزات کلسیم، سدیم، آلومینیوم، باریم، لیتیوم ) و روغن مایع ( روغن های معدنی یا سنتتیک یا ترکیبی از مایعات مختلف ) اشاره کرد.

گریس ها در رنگ های مختلف با کاربرد های مخصوص به خود تولید می شوند که برای آشنایی بیشتر با گریس سبز می توانید بر روی آن کلیک نمایید.

همچنین در رابطه با گریس ها باید بگوییم که از پایه صابونی تشکیل شده اند که در زمان تهیه گریس الیاف و رشته های صابونی که در داخل روغن ها گرفته شده را به صورت ژلاتینی در می آورند، تفاوت انواع گریس ها با یکدیگر در ساختار الیاف آن می باشد.

برای این که یک گریس از دوام بهتری برخوردار باشد به دو عامل زیر بستگی دارد :

  1. باید نسبت طول الیاف به قطر آن بیش تر باشد
  2. نوع کریستال مهم است، یعنی هر چه کریستال های موجود در گریس فشرده تر، متفرق و یا حتی چسبیده تر باشد، ساختار های متفاوت تری خواهند داشت که کنترل حرارت در تولید آن نیز موثر تر می باشد.

دانستنی های لازم در مورد تفاوت روغن و گریس

تا به اینجا تا حدودی با این که گریس و نکات خرید روغن صنعتی آشنا شدیم و حال نیز تفاوت های این دو را شرح خواهیم داد

ایا می دانید فرق گریس با روغن در چیست ؟ روغن صنعتی و گریس ها هر دو جز روانکار های مهمی هستند که تقریباً از مواد یکسانی تشکیل شده اند ولی تفاوت روغن صنعتی و گریس مربوط به نوع کاربرد آن ها می باشد.

با این حال دقیقاً نمی توان گفت که صرفاً فقط گریس یا فقط روغن برای این کار مناسب است چرا که در برخی موارد از هر دو می توان استفاده کرد ولی با توجه شرایط محیطی و دیگر عوامل بایستی انتخاب درستی داشته باشیم.

از این رو باید گفته شود که استفاده از گریس نسبت به روغن صنعتی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه ی این مقاله مطالب بیشتری را با شما به اشتراک می گذاریم.

مزایای گریس نسبت به روغن

استفاده از گریس نه تنها باعث می شود که تعداد دفعات روانکاری کاهش بیابد بلکه باعث ماندگاری بیشتری ابزارالات نیز می شود

همانطور که می دانید نشتی و چکه کردن باعث عدم دوام دستگاه می شود، شما می توانید دوام دستگاه را با استفاده از یک گریس مناسب با میزان چسبندگی خوب آن به قطعات در زمانی که دما و فشار بسیار بالا است بیشتر کنید، به همین دلیل است که استفاده از گریس ها آسان تر بوده و به سادگی برای انواع سیستم های روانکاری طراحی و تولید شده است.

در ضمن به نوعی از روانکار ها که در برابر حرارت مقاوم است گریس نسوز می گویند که با نام گریس حرارتی هم شناخته شده هستند.

از معایب گریس صنعتی چه می دانید؟

از معایب گریس صنعتی چه می دانید؟

در مقایسه با روغن صنعتی، در هنگام کار با گریس از میزان خنک کاری کمتری برخوردار بوده است که بسته بندی و انبار داری آن می تواند یکی از مشکلات گریس ها به حساب بیاید چرا که اگر بریزد قابل پاک شدن نیست

عیب بزرگی که دارد این که نمی توان آلودگی های روی سطح های قطعات متحرک را از بین ببرد.

به هر حال از دیگر مشکلات گریس این بوده که در قطعات بسیار ریز دستگاه ها یا مجاری آن نفوذ نمی کند در حالی که این کار توسط روغن صنعتی به علت آسان جاری شدنش به سهولت انجام می شود.

درست است که موتور ها یک سری مواد را به خود جذب می کنند که این کار ممکن است با روغن موتور ترکیب شوند، به هر حال باز هم بهتر است به جای گریس از روانکار هایی مثل روغن صنعتی استفاده شود تا در مدت های مشخص شده بتوانیم آن را عوض کنیم چرا که گریس به دلیل شکل فیزیکی که دارد جداسازی و تخلیه آن از موتور ها به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

راهنمای انتخاب گریس

فرق گریس با روغن را دانستیم و از عوامل انتخاب یک گریس باید به نوع آن، مقدار رطوبت موجود در محیط، مقدار دمای عملیات ماشین ها توجه ویژه ای کرد که علاوه بر این موارد تغییرات درجه حرارت نیز اهمیت دارد.

گریسی که انتخاب کرده اید باید از قطعات ماشین در برابر عواملی مانند؛ خوردگی، ساییدگی و زنگ زدگی محافظت کند و یا در حین تماس با قطعات پلاستیکی و لاستیکی سازگاری لازم را داشته باشد، همچنین این نکته را یادآوری کنیم که عمر مفید و قابلیت استفاده مجدد گریس نیز جز نکاتی هست که باید مورد توجه قرار گیرد.

خرید گریس مولیکوت از انواع گریس های مناسب جهت روانکاری قطعات صنعتی و غیر صنعتی هستند که می توانید با خیال راحت از آن استفاده در امور مختلف نمایید.

فروش انواع گریس های صنعتی

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل بیشتر از دوازده سال است که در زمینه ی خرید و فروش گریس و روغن های اصل مثل روغن بهران سمند ویژه 140-85 و سایر مدل و برند های روانکار ها اعم از روغن صنعتی شل و بهران، توتال و غیره در حال فعالیت است.

با سفارش انواع روانکار از مجموعه ما، این محصولات برای مشتریان و صنعتگران عزیز در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن به سراسر نقاط کشور ایران ارسال می گردد.

مشتریان محترم می توانید برای خرید آنلاین محصول دلخواه خود به صفحه فروشگاه همین وب سایت مراجعه کرده و محصول مورد نیاز خود را با مشاهده جزئیات آن انتخاب و در صورت تمایل خریداری کنید.

جهت نیاز به هر گونه مشاوره مهندسی و پرسش به سوالاتی چون کاربرد روغن هیدرولیک و یا استعلام قیمت روغن بهران آذرخش ویژه 10 و … می توانید همین حالا با پشتیبانی 24 ساعته و کارشناسان کار آزموده ما ارتباط بگیرید.

در این بخش پایانی از فرق گریس با روغن باید بگوییم که محصولات از جمله زنجیر صنعتی، انواع بلبرینگ و سایر قطعات صنعتی دیگر برای روانکاری به این دو نیاز دارند که در شرکت فیدارگستر اطلس پارس موجود می باشد تا شما عزیزان بتوانید این محصولات صنعتی را از طریق سایت های معتبر ما با کیفیت بسیار بالا و نیز قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *