دانستنی های روغن صنعتی و گریس

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها

برای دریافت اطلاعات لازم در مورد روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها می توانید مقالات سایت فیداراویل را مطالعه و  برای ارتباط با بخش پشتیبانی ما با شماره های ثبت شده تماس بگیرید

آشنایی با روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها:

روغن صنعتی به نمونه ای از روغن ها اطلاق می گردد که در صنایع کاربرد فراوانی دارد، حال این کاربرد می تواند به عنوان روانکار باشد و یا در سیستم های هیدرولیک، هر کدام از این موارد نیز کارایی به خصوص خود را در صنعت دارند. طیف بسیار گسترده ای از روغن در بازار موجود می باشد که آنها را با نام روغن صنعتی می شناسند. این روغن ها معمولا دارای ترکیبات شیمیایی مختلفی می باشند، اما در حقیقت استفاده ای که از آن ها می شود تقریبا یکسان است.

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها
معرفی انواع روغن صنعتی:

روغن صنعتی را می توان به صورت مایع تولید نمود، که معروف ترین و کاربردی ترین نمونه, از روغن های صنعتی نیز می باشند. روغن صنعتی مایع را می توان برای سیستم های هیدرولیکی نیز استفاده نمود, در سیستم های هیدرولیکی روغن با فشار بالا باعث به حرکت درآمدن قطعات مختلف یک ماشین می شود.

روغن های جامد نیز مانند گریس در صنایع مختلف کاربرد دارند. این نوع از روغن های صنعتی بهتر است برای مکان هایی که دارای حرارت بالایی هستند مورد استفاده قرار بگیرند زیرا مقاومت بالایی در بابر حرارات دارند.

برخی از مهم ترین نوع روغن های صنعتی که در بین صنعتگران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند عبارتند از:

  • روغن دنده صنعتی
  • روغن توربین
  • روغن گردشی و هیدرولیک
  • روغن ترانسفورمر
  • روغن صنعتی کمپرسور
  • روغن صنعتی صنایع نساجی
  • روغن دیزل ژنراتور
  • روغن صنعتی محافظ
  • روغن ماشین آلات سنگین
  • روغن انتقال حرارت
  • روانکار های عملیات ماشین کاری و برشکاری

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها
بررسی مزایای انواع روغن صنعتی:

معمولا تولید قطعات ضد سایش در صنعت غیر ممکن است، از این رو قطعاتی مانند چرخ دنده، میل لنگ، شاتون و غیره که مدام در حرکت و در حال سایش با قطعات کناری خود می باشند، در مدت زمان اندکی دچار خوردگی می شوند. روغن های صنعتی راه حلی برای جلوگیری از این مشکل می باشند، زیرا با روان کردن حرکت قطعات مختلف، اصطکاک بین آنها را به کمترین حد ممکن خواهند رساند و این موضوع باعث دوام و طول عمر بسیار زیاد این قطعات می شود.
روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها در صنعت:

معمولا اغلب دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی دارای جعبه دنده می باشند، برای جلوگیری از آسیب دیدن آن باید حتما از روغن صنعتی استفاده شود. روغن توربین یکی دیگر از روغن های صنعتی موجود در بازار می باشد، این روغن می تواند روانکاری بسیار عالی داشته باشد و در عین حال باعث جداسازی روغن از آب و یا بخار نیز می گردد.

روغن ترانسفورماتور این توانایی را دارد که علاوه بر روانکاری، عایق الکتریکی بسیار مناسبی برای جلوگیری از برق گرفتگی نیز باشد, این روغن می تواند دمای ترانسفورماتور را در حین کار ثابت نگه دارد. بدین ترتیب سیم پیچ و هسته این ترانسفورماتورها، هرگز دچار خرابی ناشی از حرارت بالا نمی شوند. روغن حل شونده یکی دیگر از روغن های صنعتی بوده که می توان از آن برای روانکاری عملیات ماشین کاری استفاده نمود.

انواع روغن حل شونده می توانند علاوه بر روانکاری، باعث خنک سازی ماشین ها نیز شوند. برخی از روغن های صنعتی قابلیت محافظت از قطعات حساس را دارند، از این نوع روغن ها می توان برای حمل و نقل قطعات حساس از طریق دریا استفاده نمود. بدین ترتیب خوردگی در این قطعات به کمترین میزان ممکن می رسد.

روغن صنعتی و موارد استفاده از آنها
نتیجه گیری:

با توجه به گستردگی موارد استفاده از روغن های صنعتی، این روغن ها نیز با ترکیبات بسیار متفاوتی تولید می شوند. از این رو انتخاب روغن صنعتی باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شود، تا بهترین نتیجه را از استفاده از این روغن های صنعتی گرفت.

روغن صنعتی در بسیاری از موارد جهت کاهش خرابی ماشین آلات و کمتر شدن هزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو نباید از نقش ویژه آن در کاهش قیمت محصولاتی که به بازار عرضه می شوند، غافل شد.

برای مشاهده بیشتر محصولات شرکت ما می توانید به صفحه فروشگاه روغن صنعتی این وب سایت رجوع کرده و در صورت تمایل محصول دلخواه خود را به آسانی سفارش دهید.

محصولات شرکت فیداراویل:

همانطور که می دانید تنوع قطعات صنعتی زیاد می باشد در نتیجه روغن های صنعتی خاص و متنوع زیادی را شرکت فیداراویل به بازار عرضه می کند.

فروشگاه سایت فیداراویل دارای انواع بسیار متنوعی از روغن های صنعتی می باشد که شامل روغن کمپرسور هوا بهران VDL 68 و یا بهران اولترا توربو دیزل و همچنین روغن گیربکس خودرو و … است.

برای اطلاع از قیمت و خرید و فروش بهران توربو دیزل و یا خرید و فروش انواع روغن بهران برش و نیز قیمت فروش روغن بهران توربو اکسترا ۱۵w-40 و دیگر خرید و فروش انواع روغن صنعتی هیدرولیک با ما در ارتباط باشید.

معرفی بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل:

روغن صنعتی فیداراویل یکی از توزیع کنندگان معتبر و بزرگ در سراسر کشور ایران می باشد که در زمینه فروش روغن صنعتی در برند های مختلف آن همانند شل,توتال,بهران به ویژه بهران آذرخش و نیز بهران بردبار و دیگر بهران هیدرولیک و همچنین بهران حرارت و انواع گریس ها از جمله گریس نسوز و دیگر گریس توتال و … فعالیت گسترده ای دارد.

همچنین این شرکت تمامی محصولات مورد نیاز مشتریان خود را در کوتاه ترین بازده زمانی ممکن به سرتاسر نقاط کشور ایران ارسال می کند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و خرید این محصول کافی است تا از مشاوران ماهر و پشتیبانی آنلاین ما در صفحه تماس این وب سایت بهره بگیرید.

محصولات صنعتی دیگر شرکت ما را همانند انواع بلبرینگ,انواع زنجیر صنعتی,انواع یاتاقان,انواع نخ نسوز,انواع نوار نقاله,انواع تسمه و … با تنوع زیاد در وب سایت فیدارگستر می توانید مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *