دانستنی های روغن صنعتی و گریس

روغن هیدرولیک در معدن

روغن هیدرولیک در معدن

برای این که در مورد کاربرد روغن هیدرولیک در معدن اطلاعات لازم و کافی را بدست آورید, با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

روغن های هیدرولیک دارای وظایف و ‌ویژگی های گوناگونی هستند و در موارد مختلفی به کار می روند. روغن هیدرولیک‌ در معدن نیز در معادن و‌ کارهای مربوط به آن به کار می رود که دارای خاصیت روان کنندگی بسیار عالی می باشد.

این روغن ها همچنین دارای خاصیت انتقال حرارت و‌ قدرت نیز هستند و‌ بنا به داشتن این ویژگی ها مورد توجه بسیاری از صنعتگران واقع می شوند.

اما کاربرد این روغن ها تنها در سیستم های هیدرولیکی نیست بلکه در معادن نیز کاربرد گسترده ای دارند. در معادن به دلیل وجود قطعات صنعتی حساس استفاده از این روغن ها از موارد ضروری محسوب می شود. استفاده از این روغن های هیدرولیک به روانکاری بلبرینگ ها و قطعات صنعتی کمک بسیاری می کند و‌ کارکرد آنها را بهبود می بخشند. بنابراین می توان کاربرد گسترده این روغن ها را در معادت نیز مشاهده نمود.

نقش روغن هیدرولیک در معدن:

روغن هیدرولیک یک مایع سیال است که وظیفه انتقال قدرت و به حرکت درآوردن سایر قطعات خودرو را برعهده دارد که در حالت کلی به دو نوع روغن هیدرولیک سنتتیک و روغن نفتی تقسیم بندی می شود. روغن های هیدرولیک تنها در بحث حرکت و چرخش فرمان خودرو بکار نمی روند و کاربرد این روغن ها در صنایع مختلف بسیار زیاد است. اما در بحث خودروهای سنگین این روغن ها در جرثقیل ها، پمپ ها، جک ها و دیگر مواردی که برای به حرکت در آمدن آن ها به قدرت فراوانی نیاز است بکار برده می شوند.

به طور کلی می توان این مفهوم را برداشت کرد که در یک سیستم هیدرولیک، مهم ترین بخش، مربوط به روغن های هیدرولیک است که در واقع بدون وجود داشتن این روغن، سیستم کارایی خود را از دست می دهد.

روغن هیدرولیک در معدن

از مهمترین وظایف روغن هیدرولیک:

برخی از مهمترین وظایف این روغن صنعتی عبارتند از:

  • انتقال قدرت
  • به حداقل رساندن اصطکاک
  • حفاظت اجزء سیستم دربرابر خوردگی
  • انتقال گرما
  • قابلیت استفاده در بازه دمایی وسیع و گرانروی خوب
  • افزایش طول عمر دستگاه

اجزای اصلی تشکیل دهنده روغنهای هیدرولیک:

بطور کلی روغن های هیدرولیک متشکل از روغن پایه و مواد افزودنی می باشند. کیفیت و کارایی روغن هیدرولیک به کیفیت روغن پایه و ترکیب مواد افزودنی مورد استفاده در آن بستگی دارد.

مهمترین مواد افزودنی مورد استفاده در روغنهای هیدرولیک عبارتند از : بازدارنده های خوردگی، مواد افزودنی ضد سایش ،بازدارنده های اکسیداسیون، مواد افزودنی ضد کف ،بهبود دهنده های شاخص گرانروی و بهبود دهنده های نقطه ریزش

روغن هیدرولیک در معدن چه کاربردی دارد؟

روغن هیدرولیک یکی از بهترین مدل های روغن صنعتی است که برند های بسیار معتبری از جمله برند روغن صنعتی بهران آن را تولید و در بازار عرضه می کند.
معدن دارای قطعات بسیار صنعتی و پیشرفته‌ ای است که حساس نیز هستند. روغن هیدرولیک جزو روغن های صنعتی است که از آن جهت روانکاری انواع قطعات صنعتی مثل زنجیر صنعتی و یا بلبرینگ صنعتی استفاده می شود.

انواع روغنهای هیدرولیک:

روغن های هیدرولیک را از نظر روغن پایه مصرفی و نوع کاربرد به سه دسته ی زیر تقسیم می کنند:

_ روغن های هیدرولیک با روغن پایه ی معدنی

_ روغن های ضد آتش

_ روغن های زیست تخریب پذیر

روغنهای هیدرولیک با روغن پایه معدنی رایج ترین نوع روغنهای هیدرولیک می باشند. این روغنها در مواقعی که خطر آتش سوزی ،احتمال نشتی که سبب آلودگی محصولات دیگر می شود، نوسانات شدید دما و تاثیرات محیطی وجود داشته باشند، کاربرد دارند.

روغن های هیدرولیک ضد آتش برای مصارفی مانند معدن کاری ،ریخته گری،ذوب آهن و هوانوردی ساخته شده اند. این روغنها دارای دمای احتراق بالایی می باشند و در مقایسه با روغنهای معدنی مقاومت بیشتری در برابر آتش دارند.

روغنهای هیدرولیک ضد آتش به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • روغن های سنتزی
  • محلول های آب – گلایکول
  • امولسیون روغن در آب
  • امولسیون های آب در روغن

در ادامه این مقاله به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

روغن های سنتزی:

سه نوع مهم روغن های هیدرولیک پایه سنتزی ضد آتش عبارتند از: فسفات استر ها، هیدروکربن های ترکیب شده با کلر (هالوژنه) و پایه مخلوط (مخلوطی از فسفات استر ها و هیدروکربن های هالوژندار). این روغن ها حاوی آب یا ماده دیگری نمی باشند و بدون هیچ نوع تبخیر وظایف خود را در دمای بالا انجام می دهند. این روغن ها درای شاخص گرانروی پایینی هستند و باید در دمای تقریبا ثابتی بکار برده شوند.

به هنگام استفاده از روغن های سنتزی بایستی به سازگاری آنها با کاسه نمد ها و آب بند ها توجه نمود.

محلول های آب – گلایکول:

روغن های آب–گلایکول حاوی ۳۵٪ الی ۵۰٪ آب، به منظور مقاومت در برابر آتش و یک گلایکول ضد احتراق و همچنین یک ماده غلیظ کننده (مانند پلی گلایکول) به منظور تامین گرانروی کافی, می باشد. این روغن ها دارای مواد افزودنی چون ضد سایش، ضد کف، ضد زنگ زدگی و بازدارنده های خوردگی می باشند. دمای عملکرد این روغن باید کمتر از ۴۹ درجه سانتی گراد باشد تا از تبخیر و زوال روغن جلوگیری شود. همچنین برای جلوگیری از جدایی فاز ها دمای عملکرد نباید کمتر از ۰ درجه سانتی گراد باشد.

کنترل گرانروی، PH و سختی آب استفاده شد در محلول های آب–گلایکول بسیار مهم است.

امولسیون روغن در آب:

این امولسیون ها شامل بیش از ۹۰٪ آب (معمولا ۹۵٪ آب و ۵٪ روغن و ۵٪ مواد افزودنی) می باشند. استفاده از این روغن بیشتر در شرایط کار تحت فشار بار های کم رایج است و به دلیل خوردگی زیاد این مایعات و همچنین خاصیت روانکاری کم آنها، استفاده از آن ها در شرایط سخت توصیه نمی شود.

مزایا : پایداری، اقتصادی بودن، غیر سمی ، در دسترس بودن

معایب: رشد باکتری به دلیل وجود آب

درباره سایت و شرکت فیداراویل:

شما با مراجعه به فروشگاه روغن صنعتی سایت بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل قادر به خریداری انواع محصولات از جمله گریس و گیرس نسوز در برند های معتبر مثل گریس توتال و … هستید و می توانید از اطلاعاتی مثل قیمت روغن صنعتی و ویژگی های محصولات ما مطلع شوید.

جهت خرید محصولاتی همچون روغن انتقال حرارت بهران و اطلاع از خرید و‌ فروش انواع روغن صنعتی هیدرولیک به سایت ما مراجعه نموده و همچنین جهت کسب اطلاعات در زمینه هایی نظیر روغن دنده خودرویی بهران سمند ویژه 85W140 و دیگر محصولات همچون قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و یا خرید و فروش انواع روغن بهران برش , لیست محصولات ما را مشاهده کنید.

می توانید با مراجعه به صفحه چت آنلاین ما سوالات خود را مطرح کنید و یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *