روغن صنعتی بهران

کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ

این مقاله در مورد کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ به شما توضیحاتی را ارائه می دهد.امروزه با توجه به پیشرفت صنایع مهندسی و گستره آن سبب رشد میزان مصارف گوناگون از انواع بویلر های روغن داغ و بخار گردیده است.

همانطور که از اسم آن مشخص است از روغن به عنوان سیال مناسب برای انتقال دما استفاده می گردد که از مزیت های بسیار مهم روغن نسب به بخار می توان به عدم رسوب پذیری و ایمنی بیشتر آن اشاره نمود.

بررسی کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ:

بویلر ها در صنعت چاپ عمدتا وظیفه گرمایش و خشک کردن را بر عهده دارند و همچنین بویلر های مورد استفاده در صنعت چاپ عمدتا به دو نوع دیگ های بخار و روغن تقسیم می گردند . سوخت مورد نیاز برای تامین انرژی در دیگ های موجود صنعت چاپ عموما چوب ، ذغال سنگ ،گاز ، نفت و… می باشد که در گذشته بیشتر از سوخت های فسیلی استفاده می شده که که دارای آلودگی های سنگین تری نسبت به سوخت های بویلر های امروزی می باشد.

نحوه قرار گیری اکثر دیگ های روغن مورد استفاده در صنعت چاپ از نوع افقی بوده که امروزه سوخت اکثر آن ها از نفت و گاز می باشد همچنین استفاده از دیگ های روغن افقی موجب افزایش راندمان کاری و کاهش میزان غلظت آلاینده های زیست محیطی گردیده است . همانطور که در بالاتر اشاره شد از دیگ های روغن حرارتی در صنعت چاپ می تواند برای گرم کردن ، خشک کردن و تولید استفاده می گردد و با صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی به دمای بالای 350 درجه سانتی گراد دست یابد.

نحوه انتخاب دیگ مناسب برای صنعت چاپ:

  • پارامتر های گرمایش دیگ های روغن از جمله فشار و دما و … را تعیین نمایید .
  • به منظور بهره مندی از مدیریت اقتصادی دیگ های روغن باید بازده حرارتی بالایی داشته باشند و خروجی مخازن دیگ ها با تغییر بار های حرارتی سازگار باشند .
  • بهتر است از دیگ های بخار با ظرفیت یا تجهیزات احتراق یکسان انتخاب شوند ، حداکثر محدودیت موجود دو مدل است تا مشکلات چیدمان و مدیریت تجهیزات را کاهش دهد .

 

نحوه عملکرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ:

عملکرد روغن های انتقال حرارت در سیستم های چاپ بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد ، زیرا در ابتدا روغن موجود در درون کویل ها (لوله کشی هایی به صورت پیچشی ) توسط مشعلی که در ابتدای بویلر به صورت افقی وجود دارد گرم شده و سبب انتقال حرارت برای کار مورد نظر می گردد و در صورت بالا رفتن دما در بویلر سنسور دما به صورت خودکار موجب خاموش شدن مشعل می گردد .

توجه داشته باشید در صورت عدم انتخاب صحیح روغن مناسب موجب کف کردن و لجن بستن درون کویلهای بویلر در دما های بالا می گردد و منجر به بسته شدن یا به اصطلاح گرفتگی درون کویل ها می شد که خود در بردارنده هزینه جهت سرویس می باشد .

انتخاب روغن مناسب و اورجینال سبب کاهش اتلاف وقت و هزینه های  نگهداری می گردد همچنین جهت مشاوره و استعلام نمودن قیمت می توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیدا گستر در ارتباط باشید .

 

همه چیز در مورد کاربرد روغن انتقال حرارت در صنعت چاپ:

در صنعت بسته بندی و چاپ انعطاف پذیر دو نوع دستگاه و ماشین آلات دوار وجود دارند که نیاز به فرآیند گرمایش روغن انتقال حرارت دارند که شامل ماشین آلات فلکسوگرافی و روتوگراور می گردند .

در هر دو مدل دستگاه ذکر شده بویلر های روغن داغ برای خشک کردن جوهر های چاپ از کویل های پلی استر ، پلی پروپیلن یا سایر مواد پلاستیکی استفاده می گردد .

سیال حرارتی در دیگ با احتراق گاز یا گازویل گرم می گردد همچنین سیال حرارتی (روغن) توسط پمپ چرخش به دستگاه چاپ منتقل می شود که معمولا دارای چندین منطقه گرمایش مستقل است که می توان توسط آن دمای مد نظر جهت خشک نمودن چاپ را انتخاب نمود.

در هر یک از این مناطق به صورت کاملا مستقل یک مبدل حرارتی روغن-هوا مانند بخاری واحد وجود دارد که یک فن به نسبت بزرگ هوا را در اتاق مکیده و پس از عبور از مبدل های حرارتی متشکل از لوله های پره دار که سیال حرارتی داغ از آن ا عبور می کند ، آن را به عنوان هوای گرم خارج می نماید . یک کاوشگر دمای هوا ، یک شیر سه طرفه و یک تنظیم کنده دما حلقه کنترل را کامل می نماید .

در این نوع از ماشین ها مقدار معینی بازیابی گرما رایج است یعنی گردش مجدد هوای گرم با درصد معینی برای افزایش راندمان سیستم مورد استفاده قرار می گیرد .

در صنایع چاپ و صنایع خمیر و کاغذ معمولا مدار های سیال حرارتی بسیار طولانی پیدا می شود . توجه داشته باشید که سیستم بویلر های روغن داغ باید به درستی طراحی شوند و به هنگام خرید برای کاهش هزینه ها در آینده برنامه توسعه را در خرید وارد نماییم .

میزان ظرفیت خشک کردن در سیستم و همچنین قدرت دیگ های روغن حرارتی با توجه به نوع ماده ، جوهر خشک و سرعت چاپ تعیین می گردد .

توجه داشته باشید مجموعه صنعتی فیداگستر با توجه به سوابق گسترده خود دربخش بویلر های روغن داغ و توزیع نمودن انواع محلول ها و روغن های مناسب که از نظر اورجینال بودن و کیفیت وکارایی می تواند همواره در کنار شما همراهان گرامی باشد .

 

دستگاه فلکسوگرافی و کاربرد آن:

دستگاه چاپ فلکسو یکی از کارآمد ترین و ثابت ترین ابزار های چاپی است که امروزه در بازار داریم ، که برای تمامی کاربرد های چاپ میان مدت و بلند مدت مناسب بوده .

دستگاه چاپ فلکسوگرافی همچنان محبوب ترین فن آوری تحت وب است که در سراسر صنعت چاپ به کار گرفته شده است . پرس فلکسو از صفحات چاپ فتو پلیمر انعطاف پذیر برای چاپ تصاویر در طیف وسیعی از سطوح استفاده می کند که همین امر آن را به یکی از کارآمد ترین روش ها برای نیاز های مورد نیاز در حجم بالا تبدیل می نماید .

از دستگاه فلکسوگرافی به طور گسترده برای برچسب ها و بسته بندی استفاده می گردد . علت محبوب بودن دستگاه چاپ فلکسو قابل اعتماد بودن و چاپ بسیار با کیفیت آن می باشد .

 

دستگاه روتوگراور و کاربرد آن:

سابقه فعالیت دستگاه های روتوگراور به 80 سال گذشته بر می گردد و با گذشت زمان دستخوش برخی از تغییرات و باز طراحی ها شده است و دچار نوآوری های زیادی شده است .

فرآیند چاپ روتوگراور یک روش انتقال مستقیم برای چاپ بر روی بسترهای مبتنی بر الیاف خمیر ، چوب ، کارتن ، ورقه آلومینیوم و… می باشد .

دستگاه های روتوگراور های امروزی از یک سیلندر چاپی استفاده می کنند که با سلول های کوچکی که قادر به حفظ جوهر در درون خود هستند حکاکی شده است که اندازه و الگوی همان تصویر را منعکس می کنند .این سلول ها مجبور هستند جوهر درون خود را مستقیما با ترکیبی از فشار و عملکردی مویرگی به لایه های زیرین منتقل می نماید .

از بیشترین کاربرد های دستگاه های روتوگراور می توان به صنعت چاپ در بخش های امنیتی یا حساس ، لیبل ها ،دیوار پوش ها ، و مواد غذایی و تنباکو اشاره نمود .

مزایای استفاده از بویلر روغن در صنعت چاپ:

  • هزینه های کمتر نگهداری و عدم رسوب پذیری روغن در درون لوله های کویل ها .
  • عدم نیاز به فشار بالا نسبت به بویلر بخار و همین امر منجر به افزایش سطح ایمنی آن گردیده است .
  • عدم خورندگی روغن موجود در بویلر
  • نیازی به نظارت مداوم جهت بررسی ندارد .

جمع بندی:

همانطور که در بالا گفته شد تنها یکی از مصارف روغن انتقال حرارت جهت صنایع چاپ بوده و گستره کاربرد های آن سبب افزایش تقاضا بر آن شده است زیرا یکی از راه های فراهم کردن حرارت و انتقال آن استفاده از سیالی به نا روغن در بویلر ها بوده است . 

دونوع دستگاه فلکسوگرافی و روتوگراور بیشترین میزان مصرف روغن در صنعت چاپ را دارا هستند که اکثرا به شکل سیلندر هایی هستند که بر روی آنها الگو ها حکاکی شده و در سوراخ های حکاکی جوهر را درون خود ذخیره می کنند و با فشار بر روی سطح مذکور طرح را پیاده می کنند.

درباره ما:

همچنین ضمن مشاهده و‌ خرید دیگر محصولات نظیر بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 و واسکازین ۱۴۰ و دیگر روغن های صنعتی و‌ خودرویی می توانید به مشاهده سایت ما پرداخته و‌ از دیگر موارد نظیر قیمت روغن بهران بردبار و خرید و فروش انواع روغن هیدرولیک اطلاعات کسب نمایید. لذا محصولات موجود در سایت ما از قیمتی مناسب نیز برخوردارند تا امکان تهیه آن برای اکثریت امکان پذیر گردد.

همچنین برای تهیه انواع زنجیر صنعتی و بلبرینگ صنعتی می توانید به سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *