دانستنی های روغن صنعتی و گریس

گریس سپلاتین در صنایع فولاد

گریس سپلاتین در صنایع فولاد

گریس سپلاتین در صنایع فولاد چگونه استفاده می شود سوالی می باشد که بسیاری از شما مشتریان عزیز از ما می پرسید و ما میخواهیم در این مقاله به آن بپردازیم.

گریس سپلاتین در صنایع فولاد چگونه استفاده می شود

صنعت فولاد از جمله پرکاربرد ترین صنعت های حال حاضر دنیاست که چرخ های اقتصاد هر کشور بسته به چرخش این  صنعت است چرا که فولاد ماده ی اولیه ی بسیاری از صنعت های دیگر از جمله صنایع  ساختمان سازی، خودروسازی و .. است و برای آنکه دیگر صنایع رونق داشته باشند نیاز است که این ماده اولیه شارژ شود از همین رو این صنعت در هر کشوری بسیار مهم قلمداد می شود.

تجهیزات و دستگاه هایی که در کارخانجات فولاد استفاده می شوند بسیار پیچیده و کمیابند همچنین هزینه بالایی برای خرید آن ها صرف شده است که تعویض و خرید مجدد آنها می تواند برای کارخانه های فولادی کمر شکن باشد همین امر سبب شده که نگهداری و  مراقبت از آن ها امری مهم و حیاتی شود. از آنجا که دستگاه های صنعتی فولادی مدام در معرض گردوغبار و دود هستند به موادی برای این امر نیاز است که آن ها را گرد گیری کند تا بتوانند روان و بی نقص به کار خود ادامه دهند. اینجاست که نقش روانکار های صنعتی پررنگ می شود و استفاده از آن ها از هزینه های زیادی جلوگیری میکند.

روغن ها و گریس ها از انواع روانکار های صنعتی اند که در ادامه برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر شما، نقش هر کدام را برایتان عنوان میکنیم  تا تفاوت این دو روانکار صنعتی برایتان مشخص شود و بتوانید متناسب با نیازتان اقدام به خرید روانکار صنعتی مورد نظر خود کنید.

گریس چیست:

گریس ها به علت قیمت مقرون به صرفه ای که دارند در صنعت فولاد بسیار پرکاربردند و از جمله پرفروش ترین روانکار های صنعتی اند.

 از گریس ها عموما برای روانکاری دستگاه هایی که نیاز به روانکاری و نشتی گیری دارند استفاده میشود.

گریس سپلاتین از جمله گریس های نسوز صنعت فولاد است تفاوت گریس های نسوز با دیگر گریس ها در این است که برای خنک کردن دستگاه های صنعتی میتوان  از این گریس ها استفاده کرد حال آنکه دیگر گریس ها در دماهای بالاتر کاربردی ندارند.

روغن ها چیست:

برای خنک سازی و روانکاری دستگاه به صورت همزمان بهترین گزینه انتخاب روغن است.

روغن های صنعتی تنوع بسیار بالایی دارند و در انواع مختلف و کاربردهای متفاوت تولید می شوند بر خلاف گریس ها که کمتر در خنک سازی استفاده میشوند از روغن ها خصوصا روغن های انتقال حرارت برای خنک سازی استفاده میشود علاوه بر روغن انتقال حرارت، روغن های دیگری از جمله؛ روغن توربین، روغن کمپرسور، روغن دنده فشار قوی و… نیز در صنایع گوناگون بسیار پر کاربرد اند.

دیگر اطلاعات درباره ی این محصول:

همانطور که اشاره کردیم گریس سپلاتین از جمله مهمترین گریس های صنعت فولاد است که هم کار روغن و هم گریس را انجام میدهد یعنی توانایی آن را دارد که در حرارت بالا و نشتی شدید خنک سازی و روانکاری دستگاه های صنعتی را بر عهده گیرد. اگر کسب و کار شما با صنعت فولاد گره خورد است و قصد خرید روانکاری مناسب برای حرفه ی خود را دارید بهتر است که تا انتهای این محتوا همراه ما باشید. در ادامه ما به معرفی گریس سپلاتین و کاربرد آن در این صنعت و دیگر صنایع میپردازیم، تا شما با شناختی کامل اقدام به خرید این محصول صنعتی نمایید.

 در ابتدای کار برای معرفی بهتر و بیشتر گریس سپلاتین لازم است که بگوییم این گریس مانند تمام روانکار های صنعتی منشأ نفتی دارد و ترکیب آن از مواد افزودنی مختلف به علاوه ی روغن پایه است. همین امر توانسته به این محصول قدرت روانکاری بالا دهد که در شرایط سخت بتواند به راحتی کار کند و هیچ گونه نگرانی در رابطه با فعالیت آن وجود نداشته باشد.

قبلا از آنکه بدانیم گریس سپلاتین چگونه در صنعت فولاد کار میکند لازم است که از نحوه ی تولید آن باخبر شویم و بدانیم در این محصول صنعتی چه موادی به کار رفته است و چگونه تولید می شود.

خرید گریس سپلاتین در صنایع فولاد در بازار:

گریس سپلاتین که در بازار صنعتی به عنوان گریس نسوز نیز شناخته میشود همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم از روغن پایه در ترکیب با غلیظ کننده های صنعتی که شامل انواع صابون ها میشوند تولید میشود.

از اتصال ۶۰تا ۸۰کربن، هیدروکربن تولید می شود که از اتصال چندین هیدروکربن، صابون فلزی ساخته میشود. که در این میان غلظت دهنده های لیتیومی بهترین مقاومت را در برابر حرارت ها  برای تولید گریس از خود نشان داده اند.

روغن پایه ای که در گریس استفاده میشود بر حسب کاربردی که گریس دارد انتخاب میشود و نود درصد حجم آن را تشکیل میدهد، عموما ریشه صنعتی دارند اما گاها برخی از این روغن ها ریشه ی معدنی نیز دارند.

روغن معدنی برای زمان هایی که ویسکوزیته  پایین است کاربرد دارد اما اگر از گریس در شرایط دمایی بالا استفاده شود و نیاز به مقاومت در برابر حرارت باشد روغن  هایی با پایه ی صنعتی کارایی بالاتری دارند .

از همین رو در گریس سپلاتین روغن صنعتی کاربرد بیشتری دارد و عموما از این روغن برای ساخت گریس سپلاتین استفاده می شود.

عملکرد گریس سپلاتین در صنایع فولاد   :

گریس سپلاتین همانند دیگر روانکار های صنعتی برای روانکاری استفاده میشود. که شرایط ساخت ویژه ای که دارد سبب شده نسبت به دیگر روانکار ها کارایی بیشتری داشته باشد و در شرایط سخت تری از خود مقاومت نشان دهد. در واقع گریس سپلاتین هم کار روغن های صنعتی را انجام میدهد و هم گریس های صنعتی ، از آنجا که روغن صنعتی نمی‌تواند در برابر نشتی مقاومت کند نمیتوان از آن به عنوان روانکاری مناسب برای دستگاه ها و تجهیزات صنایع فولادی و دیگر صنایع استفاده کرد چرا که در هنگام نشتی نیاز به ماده ای است که بتواند عملکرد خوبی  از خود نشان دهد و از آنجا که روغن صنعتی توانایی این کار را ندارد گزینه ی مناسبی برای این کار نیست.

مزایای گریس سپلاتین: 

مزیت دیگری که گریس سپلاتین دارد این است که قدرت بالایی در روانکاری دارد و نسبت به دیگر روانکار ها با دقت بیشتری عمل میکند و تمام قطعات دستگاه ها اعم از قطعات بسیار ریز و دور از دسترس و یا قطعات متحرک را نیز از قلم نمی اندازد پس در نتیجه نسبت به دیگر گریس ها و روغن های صنعتی با قدرت و دقت بالاتری عمل میکند در صورتی که از گریس نسوز برای روانکاری دستگاه های صنعتی استفاده نشود امکان دارد که بسیاری از قطعات نتوانند به خوبی عمل کنند و در فعالیت خود دچار اختلالاتی شوند، چرا که در هنگام استفاده از روغن و یا گریس معمولی ممکن است این قطعات حتی دیده نشوند اما نکته ی حائز اهمیت در رابطه با گریس سپلاتین قیمت مقرون به صرفه ی آن  است  که نسبت به بسیاری از روانکار های صنعتی بسیار ارزان تر است از همین رو تهیه ی آن برای تمامی صنعتگران راحت وبی دردسر است.

آنچه سبب شده است که  گریس ها نسبت به دیگر روانکار های صنعتی کمتر به چشم بیابید شناخت ناکافی عموم مردم از این روانکار صنعتی است اما همانطور که مشاهده کردید تمام مزیت ها و کاربردهایی که در روغن ها و دیگر گریس ها یافت می شود به طور یکجا و کامل در گریس سپلاتین دیده میشود و این خود نشان از عملکرد بالای این ماده‌ی صنعتی دارد.

 

دیگر مزایای استفاده از گریس سپلاتین در صنایع مختلف:

 

همانطور که در طول این مقاله بارها اشاره کردیم گریس سپلاتین دارای ویژگی های است که استفاده از آن را در صنایع مختلف کاربردی کرده است در  مرحله ی اول از آنجایی گریس ها نسبت به روغن مصرف کمتری دارند، مهم ترین علت تمایز گریس سپلاتین با دیگر روانکار های صنعتی همین صرفه جویی در مصرف و کم کردن هزینه است، چرا که تعداد دفعاتی که نیاز به خرید این روانکار صنعتی است بسیار کمتر از دیگر روانکارها است‌.

از همین رو در هزینه ها به شدت صرفه جویی میشود و علاوه بر قیمت مقرون به صرفه کم مصرف بودن این ماده ی صنعتی یکی دیگر از دلایل کاربردی بودن آن است. البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که استفاده از گریس سپلاتین از آنجا که در تعداد دفعات کمتری انجام می پذیرد اما ماندگاری آن بیشتر است در تعمیر تجهیزات و دستگاه های صنعتی نیز صرفه جویی میشود و برای آن دسته از ابزار آلاتی که تعمیر آنها نیاز به حساسیت بیشتری دارد و یا به علت دور از دسترس بودن کار تعمیر آنها سخت تر است کار  راحت تر میشود و روانکاری آنها  در تعداد دفعات کمتری انجام می پذیرد، که همین دلیل کمتر آسیب  دیدن این دستگاه ها و قطعات صنعتی است.

صنعت فولاد :

صنعت فولاد همانگونه که در ابتدای مطلب عنوان کردیم صنعتی است که به شدت با انواع آلودگی ها و گردوغبار در تماس است، از همین رو دستگاه ها و تجهیزاتی صنعتی  به صورت مداوم در معرض آلودگی های مختلف هستند، استفاده از گریس سپلاتین سبب میشود این قطعات عمر بادوام تری پیدا کنند که همین امر در کم کردن هزینه های هنگفت برای خرید مجدد دستگاه ها بسیار مهم و حیاتی است.

 برای آنکه از نشتی دستگاه ها جلوگیری شود از دیگر روانکار ها از جمله روغن های صنعتی نیز استفاده میشود  اما استفاده از روغن علاوه بر ایجاد سرو صدای بیشتر با اصطکاک و سایش نیز همراه است، گریس سپلاتین بدون نیاز به انرژی ، آب بندی قطعات صنعتی را به خوبی بر عهده میگیرد و قطعات صنعتی که نشتی بالایی دارند  از جمله کاسه نمد ها و دیگر قطعات را به خوبی آب بندی میکند.

موارد مصرفی گریس سپلاتین :

تا اینجای کار در رابطه با قطعاتی سخن به میان  آمد که بر اساس کار زیاد نیاز به روانکاری و یا آب بندی آن ها بوده است اما این تنها موارد مصرف گریس سپلاتین نیست، برای آن دسته از قطعاتی ک بدون استفاده مانده اند و همین عدم استفاده امکان خراب شدن و آسیب دیدن دستگاه را فراهم آورده است که  در نهایت  دستگاه یا قطعه ی صنعتی را با زنگ زدگی و از کار افتادگی  دچار میکند نیز استفاده از گریس سپلاتین نجات بخش است.

 چرا که این گریس، ماده ی مناسبی برای جلوگیری از زنگ زدگی قطعات صنعتی است. همچنین قبل از آنکه دستگاه صنعتی شروع به کار کند میتوان از این گریس برای  کارکرد بهتر دستگاه استفاده کرد تا بدون سایش و سروصدا  به کار خود ادامه دهد. گریس سپلاتین به علت نرمی که دارد

به عنوان یک روانکار نرم کننده نیز استفاده میشود و در کاهش صدای  دستگاه های پرسروصدا  بسیار موثر است و سبب میشود دستگاه روان تر و راحت تر کار کند.

نکته ی منفی که در رابطه با گریس ها وجود دارد نیاز به مدت زمان بیشتر برای روانکاری نسبت به روغن ها است و از آنجا که روانکاری با استفاده از گریس زمان بیشتری لازم دارد عده ای از خرید آن منصرف میشود . که البته این مشکل از چشم صنعتگران دور نمانده است و برای رفع آن، نوعی گریس نسوز تولید شده است که یک بار مصرف آن دستگاه ها و قطعات صنعتی را از استفاده ی مجدد بی نیاز میکند.

 

گریس سپلاتین در صنایع فولاد چگونه ساخته میشود:

برای تولید گریس سپلاتین همانند دیگر گریس ها از ترکیب روغن صنعتی با مواد افزاینده ی صنعتی استفاده میشود.

اما مواد افزاینده ای که بیشترین کاربرد را در ساخت گریس دارند بر حسب وظیفه ای که گریس بر عهده دارد به کار میروند که در ادامه برخی از آنها  و موارد استفاده ی آنها را عنوان خواهیم کرد تا با نحوه‌ی تولید و کار گریس به خوبی آشنا شوید.

مواد ضد زنگ : برای آنکه گریس مانع از زنگ زدگی دستگاه و ابزار آلات صنعتی شود به آن ماده ی افزاینده ی ضد زنگ اضافه میکند که برای این امر صابون سرب بهترین گزینه است.

مواد با فشار پذیری بسیار بالا:

اصلی ترین تفاوت گریس سپلاتین با دیگر گریس ها تحمل فشار و حرارت بالای آن است که به این ماده ی صنعتی  علاوه بر روانکاری و آب بندی خاصیت خنک کنندگی نیز بخشیده است. استفاده از این افزاینده ها سبب میشود که گریس  در شرایط دمایی بالا مقاومت حرارتی زیادی از خود نشان دهد و برای خنک سازی دستگاه های صنعتی نیز استفاده شود.

مواد افزاینده ی بازدارنده اکسیداسیون:

مهم ترین خصوصیت گریس سپلاتین رسوب زدایی بالای آن است که علت این ویژگی استفاده از مواد بازدارنده اکسیداسیون در این نوع گریس است.

 مواد پایدار کننده:

مواد پایدار کننده همانند پودر فیکس عمل میکنند و سبب میشوند که روغن استفاده شده در گریس با دیگر افزاینده ها و غلظت دهنده ها به خوبی  ترکیب شود و ماده ای کاملا یک دست و همگن تولید شود.

خرید گریس سپلاتین:

همان طور که در طول این محتوا بار ها اشاره کردیم گریس سپلاتین به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارد ماده ای بسیار به صرفه و اقتصادی در جهت روانکاری دستگاه های صنعتی است .

استفاده از روغن صنعتی  برای روانکاری دستگاه ها در فشار حرارتی بالا کارایی بیشتری دارد این در حالی است که سایر گریس فقط در شرایط دمایی پایین عملکرد خوبی دارند اما در رابطه با گریس نسوز یا همان سپلاتین این مطلب تفاوت دارد این ماده ی صنعتی در هر شرایط دمایی به راحتی کار میکند و از آنجا که قیمت مقرون به صرفه ای دارد بازار خرید آن نیز گسترده است، همین امر سبب شده است که گریس سپلاتین نسبت به دیگر گریس ها فروش بهتری داشته باشد، فروش بالای این نوع گریس در صنعت تولیدکنندگان زیادی را مجاب به تولید بیشتر و با کیفیت تر این محصول کرده است که در نهایت دسترسی و خرید آن راحت و آسان است‌، قیمت این محصول صنعتی بسته به مقدار و اندازه ای که نیاز دارید و موادی که در آن به کار رفته اند متفاوت است، اما در نهایت قیمت آن نسبت به دیگر روانکار ها بسیار اقتصادی تر است و نیز با وجود کارایی بالایی که از آن برخوردار است  کماکان پیشنهاد ما به شما خرید گریس سپلاتین به عنوان روان کننده ای مناسب و مقرون به صرفه است.

درباره ی ما :

شما با مراجعه به فروشگاه بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل قادر به خرید و فروش انواع محصولات چون روغن دنده خودرویی بهران سمند 85W140 هستید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی چگونگی خرید و فروش گریس سیلیکونی و یا خرید و فروش گریس گرافیتی و یا خرید و فروش گریس مولیکوت با ما در ادامه مقالات سایت همراه باشید.

با ما همرا باشید تا بیشتر از اطلاعاتی چون قیمت بلبرینگ و یا برای دریافت لیست های قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و لیست های قیمت روغن هیدرولیک صنعتی با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *