گریس صنعتی چیست

کاربرد گریس بهران یاقوت

کاربرد گریس بهران یاقوت

گریس یکی از انواع محصولاتی است که در مکانیکی و تعمیرات ماشین استفاده میشود و رانندگان و تعمیرکاران قطعا با این محصول آشنا هستند، اما ما در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با کاربرد گریس بهران یاقوت آشنا کنیم تا در آینده با اطلاعات بیشتری از این محصول در صنعت استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با این محصول ابتدا باید مواد سازنده آن و خواص آن ها آشنا شویم.گریس ماده ای غلیظ است که عموما برای روانکاری خودرو یا ماشین آلات صنعتی استفاده میشود و به همین دلیل باید از موادی در ساخت آن استفاده شود که این خاصیت را به گریس بدهند.

کاربرد گریس بهران یاقوت و مواد سازنده گریس:

اولین ماده ای که در ساخت گریس استفاده میشود صابون فلزی است که از فلزهای قلیایی و آمینو اسید ساخته میشود، البته درساخت تمام گریس ها از این صابون استفاده نمیشود و گاهی به جای صابون در ساخت گریس از خاک معدنی استفاده میشود که هردوی این ها برای غلیظ شدن افزوده میشوند.

مهم ترین ویژگی این محصول  روان کردن قطعاتی است که به دلایل مختلف اصطحکاک آن ها زیاد شده و کار کردن با این قطعات را دشوار ساخته است؛ روانساز یکی از موادی است که در ساخت گریس به کار می رود و همانطور که از نامش پیداست خاصیت روان کنندگی به محصول ما میدهد .

روانساز یا همان روغن ها معدنی بعد از ساخت صابون به آن اضافه میشود و در دستگاه ساخت گریس که به آن کتل گفته میشود، قرار میگیرند تا حرارت بینند؛ بعد از آن صابون در اثر گرما در روغن به حالت کریستال در می آید، این کریستال ها و اندازه آن ها تاثیر بسیار زیادی در کیفیت گریس دارند و ضخامت آن ها از  0.012 تا 100 میکرون باهم تفاوت دارد. علاوه بر ضخامت اندازه طولی این کریستال ها هم اهمیت دارد، از نظر طول، کریستال هایی که در ساخت گریس به وجود می آیند به سه دسته کوتاه، متوسط و بلند تقسیم بندی میشوند.                                  

بررسی انواع گریس:

گریس ها با توجه به نوع صابونی که در ساخت آن ها به کار برده میشود به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند و بر اساس آن یک سری ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن ها تغییر میکند مانند:

 _قابلیت پمپاژ

_بیشترین و کم ترین دمای مجاز عملیاتی

_ مقاومت در برابر شسته شدن

_ عمر گریس

_نقطه قطره ای شدن

_ پایداری فشار مکانیکی

و خیلی از ویژگی های دیگری که با توجه به نوع گریس، نحوه ساخت و مواد به کار رفته در آن میتواند دارای برخی یا همه این خواص باشند.

یکی از اولین گریس هایی که در صنعت به بازار عرضه شد گریس کلسیم بود که به روش سرد تولید میشد اما امروزه گریس های کلسیم کمپلکس که با روش های ساخت گرم تولید میشوند جای این نوع گریس ها را در بازار گرفته اند، علاوه بر آن گریس های کلسیم کمپلکس به دلیل خاصیت ضد آب و قیمت مقرون به صرفه جزوه پرطرفدار ترین گریس ها در صنعت میباشد.

گریس ها با توجه به اینکه در ماشین آلات صنعتی و یا خودرو ها استفاده میشوند یکی از مهمترین ویژگی که باید داشته باشند کارکرد عالی در دمای بالا است که در صنعت برای این منظور از گریس آلمینیومی استفاده میشود که البته باتوجه به کیفیت این محصول قیمت آن در بازار نسبت به سایر گریس ها بالاتر است.

گریس های سدیم که بعد از گریس های کلسیم به بازار عرضه شدند یکی از پر استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین نوع گریس میباشند اما این گریس ها ضد آب نیستند و به همین دلیل به راحتی با آب شسته میشوند.

اما نقطه عطف تاریخچه روانکاری و گریس سازی با ساخت گریس لیتیم در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد ویژگی که این گریس را از سایر روانکار های مشابه آن متمایز میسازد چند منظوره بودن آن است به این صورت که این محصول مقاومت بسیار زیادی در برابر شسته شدن با آب دارد و محدوده دمایی عالی این محصول آن را به یکی از منحصر به فردترین روانکار های صنعت تبدیل میکند.

تا به اینجا با گریس هایی آشنا شدیم که پایه صابونی فلزی داشتند اما همانطور که در بالا هم اشاره کردیم در ساخت برخی از گریس ها از صابون فلزی استفاده نمیشود، گریس پلی اوره یکی از آن هاست که در ساخت آن از صابون های غیر فلزی استفاده میشود و همین عامل سبب میشود که این نوع گریس خواص ویژه ای داشته باشد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که شما باید با توجه به نیازتان و شرایطی که دارید باید گریس مورد نظرتان را انتخاب کنید بنابراین همیشه و در هر شرایطی نمیتوانید از یک گریس استفاده کنید وبا انتخاب درست گریس میتوانید علاوه بر برطرف کردن مشکل دستگاهتان باعث عمر زیاد آن شوید و از هزینه های سنگینی که انتخاب اشتباه گریس برما تحمیل میکند جلوگیری میشود.

مهترین سوالی که ممکن است ذهن مارا به خود مشغول کند این است که مزیت گریس نسبت به سایر روغن های صنعتی که به همین منظور استفاده میشوند چیست؟ گریس ویژگی هایی دارد که آن را از روغن های صنعتی متمایز میسازد و کابرد آن را در صنعت نسبت به سایر محصولات مشابه آن گسترده تر کرده.

کاربرد گریس در صنعت:

_ برخی از ماشین آلات صنعتی به سختی روغن کاری میشوند و دسترسی به قطعاتی از آن ها که نیاز به روغن کاری دارد بسیار سخت است استفاده از گریس های با کیفیت علاوه بر آنکه تعداد دفعاتی که به روغن کاری احتیاج پیدا میکند را کاهش می دهد، باعث افزایش عمر دستگاه میشود زیرا گریس ماندگاری بالایی دارد و روانکاری با آن باعث میشود گریس همواره در آن محل بماند.

_ گریس کاری به آب بندی دستگاه و ماشین آلات صنعتی کمک میکند.

_ گریس برای دستگاهایی که شرایط ویژه ای دارند مثلا دما و فشار بالا یا سرعت پایین  تحت تاثیر بار سنگین، بهترین گزینه برای روانکاری است زیرا این ماده در شرایط سخت هم کارایی خود را از دست نمیدهد و خاصیت روانکاری خود را حفظ میکند.

_ در صنعت ماشین آلاتی وجود دارند که گاها به طور متناوب کار میکنند و گاهی مدت طولانی کار نمیکنند و به حالت ذخیره باقی میمانند استفاده از یک روانکار که همیشه بر روی سطح دستگاه باقی بماند کمک زیادی به افزایش عمر دستگاه میکند که برای این مسئله بهترین انتخاب گریس است که میتواند مدت طولانی بر روی دستگاه بماند و کارایی خود را ازدست ندهد.

_ یکی از مهمترین عواملی که باعث میشود گریس در صنعت کاربرد فراوانی داشته باشد سهولت استفاده از آن است و هر فردی به راحتی میتواند خودرو یا دستگاه خود را گریس کاری کند.

گریس علاوه بر مزایای بسیاری که دارد معایبی هم دارد که باعث شده در برخی موارد از آن استفاده نکنند.

معایب استفاده از گریس:

_گریس قابلیت خنک کنندگی ندارد و باعث میشود استفاده از آن در برخی ازماشین آلات که به دلیل کار سنگین یا ساعات بالای کار کردن داغ میکنند محدود باشد.

_مشکل دیگر گریس که گاها باعث مشکل میشود این است که این ماده  قابلیت نفوذ به قطعات ریز را ندارد و این قسمت از از ماشین آلات را روانکاری نمیکند.

گریس بهران یاقوت

گریس بهران یاقوت هم یکی از انواع گریس هایی است که با پایه معدنی به همراه غلظت دهنده و مواد افزاینده تولید میشود و در صنعت عموما برای روانکاری یاتاق خودرو استفاده میشود.

شرکت بهران یاقوت انواع مختلفی از گریس ها به بازار صنعتی عرضه کرده که بعضی از آن در دمای پایین عملکرده ضعیفی دارند اما انواع دیگری از گریس ها را هم تولید کرده که در دمای  بالا عملکرد عالی دارند و علاوه بر روانکاری در آب بندی و یا حتی خنک کنندگی قطعات هم نقش دارند.

بررسی کاربرد گریس بهران یاقوت:

این گریس که بر پایه صابون لیتیمی ساخته میشود عموما در روانکاری شیرآلات،پمپ های کشویی،سیستم و ابزار آلات نفتی و پالایشگاهی و بویژه در روانکاری یاتاق ماشین مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت نفت بهران با بیش از چند دهه تجربه از بهترین تولید کننده گان، روانکارهای صنعتی است که در زمینه تولید انواع و اقسام روانکار های پایه نفتی فعالیت دارد.

از جمله روان ساز های این شرکت که بسیار هم میان عموم مردم شناخته شده هستند، میتوان به گریس ها و روغن های روانکاری اشاره کرد.

تهیه و تولید قطعات صنعتی امری دشوار و پرهزینه است که گاهی هزینه ی برخی از این دستگاه های به قدری است که می‌تواند برای صنعتگر کمر شکن باشد و امکان تهیه مجدد بسیاری از دستگاه ها به علت هزینه های بالا و تحریم هایی که وجود دارد غیر ممکن است از همین رو در رابطه با ابزارآلات صنعتی آنچه مهم تر از دیگر موارد است نگهداری صحیح از این قطعات است. کاری که در این جا باید انجام داد این است که از دستگاه های موجود  بهترین کارایی و عملکرد را دریافت کرد، از همین رو در صنعت روانکار هایی  به روی کار آمدند و همان طور که از نامشان بر می آید دلیل تهیه این مواد صنعتی کمک به روانکاری دستگاه ها و قطعات است.

در میان تعداد انبوه روانکارهای صنعتی آنچه بیشتر از همه شناخته شده و مشهور هستند می‌توان انواع مختلف روغن های صنعتی و گریس ها را نام برد، در ادامه ی مطلب در رابطه با این دو روان کار پرکاربرد و کم مصرف صنعتی هر اطلاعاتی که لازم است را قرار خواهیم داد و به طور اختصاصی تر، کاربرد گریس بهران یاقوت که از بهترین گریس های صنعتی موجود در بازار فروش روانکارهای صنعتی است را بررسی خواهیم کرد.

روغن صنعتی:

 روغن صنعتی جهت خنک سازی و روانکاری دستگاه های صنعتی به صورت همزمان با یکدیگر استفاده میشود. بسیاری از دستگاه های صنعتی در شرایط دمایی بالا با سرعت زیاد کار میکنند ، که این سرعت و فشار بالا امکان سایش و خوردگی و در نهایت عملکرد پایین دستگاه را به همراه دارد از همین رو لازم است از روانکاری که در درجه حرارتی بالا، بازدهی خوبی دارد استفاده شود، روغن های صنعتی به گونه ای تولید شده اند که در فشار و دمای بالا عملکرد خوبی از خود نشان میدهند و به روانکاری و خنک سازی قطعات میپردازند،

روغن های صنعتی در ابتدا همه منشا نفتی داشتند و یک نوع آنها در دسترس بود اما امروزه در انواع مختلف؛ روغن کمپرسور، روغن انتقال حرارت، روغن دنده فشار قوی، روغن توربین و..  تولید و استفاده میشوند. و بسته به نوع کار دستگاه و قطعه ای که قرار است  مورد روانکاری قرار گیرد از روغن مخصوص آن استفاده میکنند.

گریس صنعتی:

 گریس صنعتی روانکاری است که نسبت به روغن قیمت مقرون به صرفه تری دارد و کم هزینه تر است.

این ماده ی صنعتی تولید شده است تا روانکاری دستگاه هایی که در فشار بالا دچار نشتی و آب بندی شدید شده اند و شرایط سختی برای روانکاری آنها وجود دارد را بر عهده گیرند،  قدرت روانکاری این ماده ی صنعتی به مراتب دقیق تر و بالاتر از روغن های صنعتی است اما از آنجا که در فشار بالا عملکرد پایینی دارند گزینه ی مناسبی برای دستگاه هایی که در شرایط دمایی بالا کار میکنند به شمار نمی رود. هر چند پیشرفت صنعت سبب تولید نوع خاصی از گریس ها که صرفا برای روانکاری دستگاه هایی در دما های حرارتی بالا، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد شده است.

گریس ها تنوع مختلفی دارند و برای تولید انواع مختلف آنها یک فرمولاسیون واحد وجود دارد که فقط  کم‌ و زیاد بودن برخی مواد سبب تفاوت انواع مختلف این ماده ی صنعتی با دیگر روانکارها میشود.

روغن پایه، غلظت دهندههچ ها و مواد افزاینده، سه پارامتر اصلی تولید گریس هستند

روغن پایه: پایه و اساس گریس های صنعتی روغن های پایه هستند که منشا نفتی دارند و در دو نوع معدنی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. بیش از هشتاد درصد حجم گریس صنعتی را روغن پایه تشکیل داده است. علت پاکسازی و روان کنندگی قطعات و دستگاه های صنعتی استفاده از همین عنصر اصلی در گریس است.

مواد افزاینده: همانطور که در بالا  نیز اشاره کردیم آنچه سبب ایجاد تفاوت در گریس های صنعتی می شود، استفاده از افزاینده های مختلف در آنها است.

مواد افزاینده صرفا برای دادن شاخصه ای خاص به گریس به کار میروند، به عنوان مثال مواد بازدارنده ی خوردگی، در گریس های که کنترل سایش قطعات مهم است و نباید فلزات به یکدیگر برخورد کنند استفاده می شود که همین امر سبب استفاده ی خاص گریس در صنعتی خاص میشود یا در مثال دیگر، برای آن دسته از دستگاه های که دچار نشتی در فشار بالا شده اند از مواد افزاینده ی مقاوم در برابر حرارت استفاده میشود تا در شرایط دمایی ویژه عملکرد خود را از دست ندهند.

مواد افزاینده در انواع مختلف، مواد ضد آب، مواد ضد زنگ زدگی، مواد ضد رطوبت، مواد بازدارنده اکسیداسیون و.. در مدل های مختلف گریس به کار میروند.

گریس بهران یاقوت چیست؟

 گریس بهران یاقوت، گریس چند کاره با پایه ی معدنی است که همراه با مواد افزاینده و غلظت دهنده ها تولید میشود.

این گریس به گونه ای تولید شده است که دارای بافتی نرم است که همین بافت نرم شرایط را برای روانکاری بدون ایجاد سروصدا مهیا میکند، همچنین دارای الیاف بلندی است که برای روانکاری قطعات و ابزارآلات صنعتی در شرایط سخت در فشار و دمایی بسیار بالا آن را آماده می‌سازد.

بیشترین استفاده ای که از این گریس صنعتی می شود استفاده از آن جهت روانکاری یاتاق ماشین های صنعتی است.

همانطور که در ابتدای محتوا در رابطه با کاربرد گریس عرض کردیم، این ماده ی صنعتی در برابر شرایط دمایی بالا عملکرد ضعیف تری نسبت به روغن های صنعتی دارد اما برخی از انواع مختلف آن به گونه ای تولید شده اند که در شرایط دمایی بسیار ویژه، حتی عالی تر از روغن ها عمل میکنند و علاوه بر روانکاری و خنک سازی، آب بندی قطعات را که از عهده ی روغن های صنعتی نیز خارج است، به خوبی انجام میدهند.

گریس بهران یاقوت، نوعی گریس بساز مقاوم در برابر حرارت و دمای  بالا است که در شرایط سخت دمایی، نشتی گیری و روانکاری، پمپ ها ی یاتاق را برعهده میگیرد.

این گریس به علت برخورداری از مواد افزودنی مناسب، خاصیت تحمل بار بالایی دارد و علاوه بر آن پایداری حرارتی آن نیز بسیار زیاد است. از دیگر مزیت های این گریس میتوان به نقطه ی قطره شدن بالا و پایداری حرکتی عالی در محیط های مرطوب  آن اشاره کرد.

شرکت نفت بهران توانسته با چند دهه کار مستمر و متوالی در زمینه ساخت انواع گریس بلاخص گریس بهران یاقوت به تبحر بالایی برسد و این ماده ی صنعتی را در با کیفیت ترین حالت مطلوب تهیه و تولید کند.

توضیحات بیشتر در مورد گریس بهران یاقوت:

گریس بهران یاقوت با برخورداری از تاییدیه MAT آلمان یکی از بهترین تولید کننده های گریس صنعتی است، که بر پایه و اساس صابون های لیتیومی همراه با مواد افزودنی دیگر تولید میشود.

این گریس در صنایع گوناگون، مصارف مختلفی دارد اما به طور ویژه تر در روانکاری شیرآلات و پمپ های کشویی مصرف عمده ای دارد و علاوه بر آن برای روانکاری سیستم  و ابزار آلات نفتی و پالایشگاهی و به ویژه یاتاق ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.

شرکت  نفت بهران یکی از موفق ترین شرکت های حال حاضر تولید انواع گریس در کشور است، این کمپانی همواره با تکیه بر ساخت اقلام با کیفیت، از معتبرترین های بازار فروش گریس صنعتی است، گریس بهران یاقوت به گونه ای تولید شده است که در برابر فشار و دما مقاوم عمل می نماید و در شرایط دمایی بالا به هیچ نحوی عملکرد خود را از دست نمی دهد و به خوبی در برابر فشار از لرزش قطعات جلوگیری میکند و آنها را از هر آسیبی حفظ می‌کند.

این گریس در انواع مختلفی به بازار ارائه میشود که از انواع پرفروش آن می‌توان به گریس Ep و گریس معمولی آن اشاره کرد.

گریس Ep به گونه ای تولید شده است که در شرایط دمایی بالا نسبت به گریس معمولی عملکرد بهتری از خود نشان می دهد، همچنین این گریس به نحوی  است که در دمای بالا قطعات را حفظ می‌کند و در برابر رطوبت و آب هم مقاوم تر از دیگر روانکار ها عمل می‌نماید ‌

آنچه در رابطه با گریس صنعتی بهران یاقوت و دیگر گریس ها حائز اهمیت است داشتن مشخصات فنی برای برخورداری از کاربرد مناسب این گریس در صنعت های مختلف است.

گریس های صنعتی دارای کدهای مختلفی هستند  که داشتن کد مخصوص معطوف به تمام کالاهای بهران است.

کالاهای بهران اعم از روغنها و گریس های صنعتی دارای کاتالوگ  مشخصات فنی هستند که می توان به  راحتی هر آنچه را که در باب این کمپانی و محصولاتش وجود دارد به خوبی در کاتالوگ ها  مشاهده کرد. علاوه بر کاتالوگ نکته ی حائز اهمیت دیگری که در رابطه با  گریس بهران یاقوت وجود دارد، ظرفیت معادل یابی بالای آن است همانطور که میدانید برای انواع مختلف گریس و روغن در صنعت از معادل های مختلفی استفاده می شود که در رابطه با گریس بهران یاقوت نیز این مطلب صدق میکند، ممکن است گاهی گریس ها با بهترین برند تولید، بازهم نتوانند، توقع و نیاز شما را برطرف کنند از همین رو شما در جهت تهیه ی بهترین نوع آن کالا میتوانید از معادل آن استفاده کنید و بسنجید کدام یک برای کار شما مناسب تر اند.

 در رابطه با گریس بهران یاقوت نیز انواع مختلف گریس های بهران موجودند که در صورت عدم دسترسی به گریس یاقوت بهران میتوانید از انواع معادل آن به جای گریس اصلی استفاده نمایید.

توضیحاتی در مورد خرید گریس بهران یاقوت:

برای خرید گریس بهران یاقوت توجه به این مطلب که آن را حتما از نمایندگی ها و یا خود کمپانی تولید کنید، حائز اهمیت است.

همانطور که میدانید گریس به عنوان روانکاری مناسب جهت افزایش طول عمر و کمک به عملکرد بهتر و بیشتر قطعات صنعتی تولید میشود، بدون استفاده از گریس عمر قطعات صنعتی  کم میشود و اگر از گریس برای روانکاری قطعات استفاده نشود، کارایی و عملکرد ماشین آلات صنعتی به شدت پایین می آید، اما نکته ی مقابل آن نیز ممکن است، یعنی اگر از گریس با کیفیت و مناسبی برای روانکاری قطعات استفاده نشود و گریس مورد استفاده از انواع بی کیفیت بازار باشد، پس مدتی گریس در قطعات رسوب می‌کند و با اکسایش، سبب زنگ زدگی و کاهش طول عمر ماشین آلات صنعتی میشود، از همین رو تهیه ی بهترین نوع آن امری مهم و حیاتی است، در رابطه با تهیه گریس بهران یاقوت نیز توجه به اصل بودن آن اهمیت بالایی دارد.

بهتر است این گریس را با مراجعه به نمایندگی ها و یا کمپانی نفت بهران تهیه نمایید و اگر امکان مراجعه ی حضوری برای شما وجود ندارد بهتر است که در درگاه های خرید و سایت های که توسط شرکت نفت بهران اعلام شده اند اقدام به خرید این محصول صنعتی نمایید.

در پایان نکته ی دیگری که در رابطه با گریس بهران یاقوت و به طور کلی تمام گریس های صنعتی مهم قلمداد می شود توجه به بهداشت و اصول استفاده از گریس است.

برای استفاده از گریس بهتر است که از دستکش مخصوص استفاده نمایید و حدالامکان از تماس گریس با دست ممانعت کنید و در صورت هرگونه تماس دست با گریس و درصوت برخورداری از حمایت های پوستی به سرعت اقدام به شستشو دست ها با آب و صابون کنید و گریس را از سطح دست پاک کنید و همچنین آن  را در ظرفی در بسته در مکانی مناسب نگهداری کنید و از دسترس نور و حرارت مستقیم، دور نگه دارید.

قیمت خرید گریس بهران یاقوت بسته به مواد افزودنی که در آن به کار میرود متغیر است و قیمت خرید آن کاملا به مقدار و نوع گریسی که قصد تهیه آن را دارید وابسته است.  اما برای آگاهی از قیمت محصولات بهران بخصوص انواع مختلف گریس بهران یاقوت می توانید با مراجعه به سایت این شرکت لیست قیمت و کاتالوگ مصرف کالاها را مشاهده نمایید تا در پایان با انتخابی مناسب  گریسی متناسب با کارو نیاز  خود  تهیه نمایید.

این محتوا با هدف معرفی یکی از محصولات پرفروش  صنعتی شرکت نفت بهران تهیه و تولید شده است  و هدف از ارائه این مطلب  آشنایی شما با گریس بهران یاقوت بوده است. در پایان امید است که این مقاله در جهت خریدی آسان و اقتصادی  همراه مناسبی باشد.

درباره ما:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل با سال ها تجربه کاری در زمینه های فروش انواع روغن هیدرولیک و همچنین فروش روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و نیز فروش روغن بهران بردبار و سایر روانکار های صنعتی دیگر مشغول به کار است.

شما عزیزان می توانید برای پرسش تمامی سوالات خود از جمله قیمت فروش واسکازین 140 با مشاوران و پشتیبانی آنلاین ما ارتباط برقرار کنید.

همچنین برای خرید انواع بلبرینگ صنعتی و زنجیر صنعتی می توانید به سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *