خرید و قیمت روغن صنعتی با کیفیت تضمینی

کاربرد روغن مینرال

کاربرد روغن مینرال

در این مقاله به بررسی کاربرد روغن مینرال در صنعت خواهیم پرداخت, روغن مینرال یک نوع از روغن های صنعتی به حساب می آید که به منظور انتقال حرارت مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن دارای خواص ویژه و مخصوص به خود بوده و با دیگر روغن ها متفاوت است. از نظر شکل ظاهری کاملا شفاف بوده و بدون مزه و بو می باشد. همچنین به عنوان عایق الکتریکی محسوب می شود که رسانایی آن صفر بوده و از این رو به منظور خنک کردن قطعات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد روغن مینرال در صنعت:

زیرا اولین بار در سال 2009 میلادی برای خنک سازی دستگاه ماینینگ مورد استفاده قرار می گرفت. اما در گذشته قیمت آن بسیار زیاد بوده و از این رو کمتر مورد استقبال عموم قرار می گرفت، اما میزان تعمیرات و سرویس دستگاه به حداقل ممکن می رسید.

اما امروزه قیمت نهایی آن کاهش یافته و دارای کاربردهای ویژه ای می باشد که مهمترین آن کنترل دما است. یک دستگاه ماینر دائما در حال کار بوده و به دلیل وجود برق در تجهیزات در معرض گرمای زیاد قرار می گیرد. روغن مینرال قادر است به طور مستمر دمای دستگاه را کاهش داده و دوام پذیری آن را بهبود دهد. البته کل کارکرد روغن معدنی فقط مربوط به ماینر نبوده و در بسیاری از سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خنک کردن ترانسفورماتورهای بزرگ و پرتوان، گرم نگه داشتن رادیاتورهای الکتریکی و … می باشد اما بیشترین کاربرد آن در دستگاه های تولید رمز ارز دیجیتال می باشد.

روغن مینرال در دستگاه ماینر

اگر قصد استخراج رمز ارز را دارید باید دستگاه ماینر هوشمند را خریداری کنید. دستگاه ماینر باید شبانه روز در حال کار باشد و از این رو نیاز به سیستم خنک کنندگی دارد. برای انجام این کار باید یک آکواریوم از روغن مینرال داشته باشید و دستگاه را درون آن قرار دهید تا بتوانید با خیال راحت به استخراج رمزارز بپردازید.

مزایای روغن مینرال

  • انتقال دهنده بسیار خوب حرارت بوده و دمای تجهیزات را کاهش می دهد
  • موجب حذف و کاهش صدای فن ماینرها می شود
  • به دلیل قابلیت خنک سازی در اکثر تجهیزات برقی موجب کاهش مصرف برق شده و از نصب خنک سازی تجهیزات با منبع تغذیه برق جلوگیری می کند.
  • به دلیل عدم استفاده از خنک سازی های سنتی نظیر کولر و فن که همگی آن ها دارای سیستم های مکانیکی و الکتریکی می باشند میزان تعمیرات و سرویس دوره ای کاهش می یابد. یعنی با حذف کولر و فن تعمیرات بیش از 80 درصد کاهش می یابد
  • هیچ سختی خاصی در روش استفاده از روغن مینرال وجود نداشته و خطر و آسیبی را به افراد ایجاد نمی کند. زیرا روغن یک مایع سیال بوده و مانند فن و یا کولر دارای حرکت گردشی و آسیب زا نمی باشد.
  • قیمت نهایی آن کمی زیاد است اما در مجموع به دلیل بازدهی بالا و عدم سرویس زیاد، مقرون و به صرفه می باشد.
  • مانع از ورود هر گونه آلودگی به تجهیزات برقی شده و دفع کننده گرد و غبار می باشد.

محدودیت های روغن مینرال و روغن سنتتیک

روغن های سنتتیک در حالت کلی به دلیل اینکه دارای فرمولاسیون شیمیایی بوده و ترکیبات آن به دست بشر ساخته شده است دارای مزیت های زیادی است. از جمله دوام پذیری بالا، کارکرد در دمای وسیع تر و … می باشد. یعنی با کمک این روغن می توانید دستگاه را در دماهای بالا به خوبی کارزده و پایداری آن را تثبیت کنید.

اما در کنار این همه مزیت، عیب هایی هم دارا هستند که جز محدودیت های آن به شمار می رود. مهمترین عیب آن این است که اگر محیط کارکرد آلوده باشد، روغن سنتتیک به سرعت فاسد می شود. بر فرض مثال اگر در محیط کارخانه مقداری فلز ریز یا زنگ زدگی وجود داشته باشد، این روغن عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

زیرا ساختار مولکولی آن به شدت خالص بوده و وجود زنگ زدگی و از این قبیل نمی تواند آلاینده ها را جذب کند. اما در مقابل روغن های مینرال یا معدنی دارای گستره دمایی بالایی نیستند و نمی توانید از آن برای تجهیزات با دمای بالا استفاده کنید. اما در برابر قرارگیری در محیط های آلوده، ساختار مولکولی خوبی داشته و می تواند آلودگی را جذب کند و به صورت رسوب ته نشین شود.

در مجموع روغن مینرال یا معدنی یک مایع سیال با ارزش بوده که در پالایش نفت خام برای تهیه بنزین و فراورده های نفتی تشکیل و تهیه شده است. در ساختار مولکولی آن آلکان و سیکوکلان وجود داشته و به صورت ژله نفتی می باشد. بسیار سبک بوده و دارای چگالی حدود 0.8 می باشد. دارای یک سری خصوصیات مثبت و یک سری خصوصیات منفی است اما به دلیل مزیت های بیشمار آن طرفداران بسیاری زیادی هم دارا است.

زیرا یک عایق قدرتمند برای تجهیزات برقی گران قیمت می باشد که بازدهی فوق العاده مطلوبی هم دارا است. از این رو در بسیاری از تجهیزات برقی به منظور خنک سازی مورد استفاده قرار گرفته و در صورت پرداخت هزینه روغن مینرال ده ها و یا صدها برابر سود را به همراه دارد.

درباره ما:

از طریق وب سایت ما می توانید اقدام به خرید روغن بهران بردبار و یا خرید واسکازین 140 و نیر سایر روغن های صنعتی همچون خرید روغن بهران برش و … نمایید, حتی می توانید انواع روغن های صنعتی نظیر روغن هیدرولیک و یا روغن اکسترا توربو دیزل 20w-50 و غیره را به صورت حضوری از شرکت ما تهیه نمایید.

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل با سال ها تجربه در زمینه ی توزیع انواع روغن صنعتی اعم از روغن بهران حرارت و نیز روغن بردبار توانسته تا رضایت مشتریان خود را به دست اورد.

برای اطلاع از قیمت ها همانند قیمت واسکازین 140 بهران همین حالا کافی است تا با بخش کارشناسان ما تماس بگیرید.

به علاوه برای تهیه انواع بلبرینگ صنعتی و زنجیر صنعتی و … می توانید به وب سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد روغن مینرال می توانید سایر مقالات ما را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *