دانستنی های روغن صنعتی و گریس

گریس پارس لیتیوم EP2

گریس پارس لیتیوم EP2

باید ذکر کرد که گریس پارس لیتیوم EP2 یک گریس بر مبنای صابون لیتیوم بوده که در ساختار خود به صورت ترکیبی از دو گریس متفاوت عمل می کند. به همین منظور این گریس را چند منظوره نامگذاری کرده اند. زیرا تمامی ویژگی های گریس کلسیم و سدیم را با یکدیگر دارا بوده و هم برای برنامه های شاسی و هم یاتاقان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های گریس پارس لیتیوم EP2:

پسوند EP در کنار نام محصول یک مزیت بزرگ دیگر را علاوه بر مزایای لیتیوم به آن بخشیده است و آن تحمل پذیری خوب بار می باشد. یعنی گریس پارس لیتیوم EP2 علاوه بر تحمل پذیری دمای بالا و ضد آب بودن قادر است در سیستم هاس سنگین و با بارهای با فشار پذیری بالا به خوبی عمل کرده و طول عمر تجهیزات را بهبود دهد. تمامی این موارد در گریس مذکور موجود بوده و دارای خصوصیات ویژه ای می باشد که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

گریس های چند منظوره

وقتی میزان محدودیت های دستگاه در حد متوسط باشد، استفاده از گریس چند منظوره پاسخگو خواهد بود. اما اگر محدودیت ها بالا باشند باید فقط به دنبال نوع خاصی از گریس ها باشید و نوع سنتی و ترکیبی را انتخاب نکنید. زیرا همیشه محصولات تک منظوره تخصصی تر از محصولات همه منظوره هستند.

از این رو گریس پارس لیتیوم EP2 یکی از این موارد بوده که در درجه NLGI 2 کاربرد بالاتری دارد. این محصول در دو رتبه 2 و 3 تولید شده است که به دلیل کاربردی تر بودن آن نوع 2 آن طرفداران بیشتری دارد. گریس کلسیم گریسی است که در برابر افزایش دما دچار واپاشی شده و خاصیت خود را از دست می دهد اما به دلیل وجود عنصر کلسیم در برابر آب مقاومت خوبی دارد. همچنین گریس سدیم دارای تحمل پذیری خوب در دمای بالا بوده اما در برابر آب قادر به تحمل نیست. گریس سدیم تمامی خاصیت این دو فلز را در حد مطلوب و کار راه انداز دارا است. از این رو به آن گریس چند منظوره می گویند.

تفاوت گریس لیتیوم با و بدون EP2:

تنها تفاوت آن ها در تحمل پذیری بار بالا می باشد. زیرا گریس های نوع لیتیوم در بیشتر از 50 درصد کارخانجات و مصارف عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا تمامی خواص لازم نظیر روانکاری مطلوب و متناسب با تجهیزات، خاصیت ضد خوردگی، ضد سایش، تحمل پذیری خوب دما و …. در تمامی گریس های نوع لیتیومی موجود است.

اما اگر تجهیز مکانیکی و یا ماشین آلات بزرگ صنعتی دارید که میزان بار بالایی را تحمل می کنند و یا به نوعی دچار تنش مکانیکی بالا هستند باید نوع EP را سفارش دهید. در مجموع قیمت هر دو مورد ارزان بوده و به دلیل خاصیت های خوبی که دارند اکثرا نوع EP را خریداری می کنند.

مشخصه گریس پارس لیتیوم EP 2:

هر گریس مطلوبی که تولید می شود اگر قصد فروش گسترده را داشته باشد باید دارای تاییدیه و صحت سنجی باشد. تمامی اطلاعات مورد نظر در برگه ای به نام دیتاشیت قرار گرفته و با مطالعه آن می توانید پی ببرید که محصول مورد نظر آیا برای رفع مشکل تجهیزات شما کارآمد است یا خیر. گریس پارس لیتیوم EP 2 در سه مشخصه موردی یک، دو و سه تولید شده است که در واقع نوع 2 آن فروش بیشتری را دارا است.

از این رو قصد داریم فقط مشخصه نوع دوم را مورد بررسی قرار دهیم. بر طبق دیتاشیت محصول مشخص شده است که نقطه قطره ای شدن این محصول 180 درجه سانتی گراد است. یعنی تا دمای 180 درجه گریس قوام پذیری خوبی داشته اما از این دما به بعد دچار تغییر فاز می شود و یواش یواش از حالت جامدی در آمده و تبدیل به مایع می شود و خاصیت خود را از دست می دهد.

به تعریف ارائه شده نقطه قطره ای شدن می گویند که باید به آن و سیستمی که قصد مصرف برای آن در دمای مورد نظر را دارید دقت نمایید. همچنین گریس پارس لیتیوم EP2 بر طبق NLGI 2 در دمای کارکرده 25 درجه مقدار 265-295 را دارد. که به نسبت دو مشخصه موردی دیگر در حد تعادل قرار داشته و مناسب است. محدوده دمایی این گریس برای دمای بین 20 منفی تا 120 درجه بسیار عالی عمل کرده و صحت سنجی آن در آزمایشگاه های پیشرفته ثبت شده است. رنگ گریس مورد نظر هم کرم تیره متمایل به رنگ قهوه ای می باشد.

انواع بسته بندی گریس  پارس لیتیوم EP2:

 در سه ظرف کوچک، متوسط و بزرگ در اوزان 4.5، 18 و 180 کیلوگرمی به فروش می رسد. با توجه به نیاز خود می توانید هر نوع بسته بندی را انتخاب کنید. اما مورد توجه قرار دهید که در صورت باز کردن درب و استفاده از آن درب را محکم ببندید تا از نفوذ آب و رطوبت به درون آن جلوگیری شود.

زیرا این موارد باعث از بین رفتن خواص گریس شده و دمای کاری آن را تغییر می دهد. همچنین بهترین مکان برای نگهداری گریس پارس لیتیوم EP2 قرار دادن آن در محیط های بسته به دور از نور مستقیم خورشید می باشد. در صورت تابیده شدن خورشید به درون محیط بهتر است روی گریس را با پارچه تقریبا ضخیم خوب بپوشانید تا مانع از خشک شدن گریس شود.

موارد کاربرد گریس پارس EP2:

هر نوع دستگاهی که نیازمند به EP باشد و در برابر خوردگی، سایش، زنگ زدگی بخواهد در امان باشد می تواند از گریس لیتیوم پارس EP2 استفاده کند. از مهمترین کاربردهای این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع نوار نقاله
  • انواع پمپ ها
  • کمپرسورهای نوع پره ای، ستونی و …
  • انواع یاتاقان های مسطح و غیر مسطح
  • کوپلینگ موتورهای الکتریکی
  • روانکاری عمومی

درباره ما:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل با سال ها تجربه کاری در زمینه های فروش روغن بهران بردبار همچون فروش روغن بهران حرارت و یا بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و نیز روغن برش سایر برند های روغن صنعتی محصولات خود را به صنعتگران عزیز با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می دهد.

به علاوه شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت روغن هیدرولیک و یا قیمت واسکازین 140 و همچنین روغن بردبار با بخش کارشناسان ما تماس بگیرید.

همچنین شما عزیزان برای خرید انواع قطعات صنعتی از جمله انواع زنجیر صنعتی و بلبرینگ کافی است تا به سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *