گریس نسوز چیست

گریس نسوز خوب

مشخصات گریس نسوز خوب

معرفی بهترین مارک گریس نسوز خوب

یک گریس نسوز خوب توانایی و کارایی لازم برای روانکاری دستگاه را دارد و در این بخش از مقاله می خواهیم گریسی را معرفی کنیم که هنگام استفاده از آن به نتایج مثبتی برسید. ابتدا برای آشنایی شما عزیزان به معرفی این روانکار ها می پردازیم تا هنگام خرید گریس نسوز با اطلاعات کامل به سراغ آن بروید. 

همان طور که می دانید گریس ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر یک کارایی مخصوص به خودش را دارد. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا شما را با بهترین مارک گریس نسوز برای روانکاری دستگاه صنعتی یا ماشین آلات صنعتی آشنا کنیم.

گریس نسوز چیست ؟ روان کننده ای که در دمای طبیعی به شکل ژلاتینی یا نیمه جامد است و همانند سایر گریس های دیگر با یک فرمولاسیون خاص از ترکیب پایه روغن، غلظت دهنده و افزودنی های مخصوص جهت بالا بردن خاصیت آن به وجود آمده تا برای کاربرد های مختلف صنعتی و غیر صنعتی کارایی داشته باشد. در واقع این روانکار یک نوع گریس حرارتی است که کیفیت در انتخاب و خرید گریس نسوز بسیار مهم است برای مثال عواملی چون : گرید، مواد افزودنی، حداقل و حداکثر تحمل دمایی بیشترین تاثیر را در روانکار خواهد داشت. برای اینکه گریس نسوز درجه یک و اصل را خریداری نمایید بایستی به مراکز فروش یا نمایندگی های معتبر مراجعه کنید یا از طریق وب سایت های مربوطه گریس نسوز خوب را پیدا کنید.

غلظت دهنده ها متشکل از هیدروکربن هایی هستند که در تولید گریس نقش مهمی دارند چرا که جز خواص شیمیایی روانکار محسوب می شوند. مواد لیتیومی یا کلسیم و آلومینیوم به عنوان یک غلظت دهنده در گریس استفاده می شود که در صورت ترکیب آن با افزودنی های مخصوص دیگر باعث شده در مقابل حرارت و آب مقاومت خوبی پیدا کند. همچنین از مشخصات گریس نسوز خوب این است که 90 درصد آن روغن پایه معدنی باشد تا برای ایجاد پایداری دمایی قابل استفاده باشد و میزان گرانروی پایه روغن در حدی است که هنگام روانکاری قطعات متحرک دچار مشکل نمی شود.

مشخصات گریس نسوز خوب

اگر بخواهیم تعریف کوتاه و جامعی از گریس داشته باشیم باید بگوییم که ماده ای نیمه جامد است که برای روانکاری بسیاری از دستگاه های صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرد همجنین از اهمیت گریس نسوز نمی توان غافل ماند.این محصول از روغن پایه و مواد افزودتی مرغوب و با کیفیت بالا تهیه شده است.

گریس ها با توجه به کیفیت، حجم، برند، نوع کارایی، مشخصات و افزودنی های آن انتخاب می شود. ولی باید بدانید که تنوع گریس خیلی بیشتر از این ها است و می توانید در وب سایت بازرگانی فیدار اویل مشاهده نمایید. مشخصات گریس نسوز خوب شامل موارد زیر می باشد :

  • گریس پایه لیتیوم از روانکار های رایج با مقاومت عالی در برابر حرارت و آب در صنایع خودرو سازی، بلبرینگ و انواع ماشین آلات سنگین به کار می رود.
  • گریس لیتیوم کمپلکس دارای فناوری ضد آب، ضد خوردگی، ضد سایش، ضد اکسیداسیون با تحمل فشار های بالا و پایدارای مکانیکی در صنایع فولاد، معادن، ماشین آلات سنگین است
  • گریس آلومینیوم کمپلکس با خواصی چون تحمل کارکرد و دمایی بالا و پایین، مقاومت در برابر آب در صنایع غذایی، معادن و صنایع کاغذ کاربرد دارد.
  • گریس کلسیم سولفونات کمپلکس با گرانروی بالا، تحمل فشار های سنگین کاملاً ضد آب و کارکرد در دمای بالا یک روان کننده عالی برای بیرینگ، نوار نقاله، ریخته گری و نورد گرم است.

مشخصات گریس شامل : برند معتبر، ویسکوزیته مناسب، پایداری حرارتی عالی، دارای تاریخ تولید و انقضا، قیمت مقرون به صرفه می باشد.

در ادامه بهترین گریس حرارت بالا در برند های داخلی و خارجی را برای شما معرفی خواهیم کرد تا راهنمایی های لازمه و مشخصات گریس نسوز خوب و مقرون بصرفه را دریافت نمایید.

آشنایی با انواع برند های گریس:

در این جا قصد داریم بهترین مارک گریس نسوز را به طور مفصل شرح دهیم تا اطلاعات مورد نیاز خود را در این زمینه کسب کنید. اگر بخواهیم تمامی برند های گریس نسوز را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم که عبارتند از:

  • شل
  • اروشل
  • موبیل
  • بی پی
  • شورون
  • کونوکو
  • توتال
  • اس کا اف
  • کلوبر
  • فوکس
  • والوالین
  • کاسترول
  • آجیبپ
  • مولی کوت
  • اسو
  • گالف
  • ساناکو
  • آرال
  • نایکو

همچنین اگر بخواهیم بهترین برند آن را به شما عزیزان برای روانکاری قطعات و دستگاه و ماشین آلات صنعتی توصیه کنیم برند شل و برند توتال را پیشنهاد می کنیم که با این وجود بهتر است قبل تهیه هر گریس مزایا و ویژگی های آن را بررسی کنید.

یک روانکار عالی از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟

باید بگوییم که از موارد دیگری که در تهیه گریس ها به کار می رود و نقش مهمی نیز دارد، ضد اکسیداسیون می باشد. ضد اکسیداسیون در واقع باعث می شود که گریس در دمای بالا نیز قابلیت داشته باشد. برای کارکرد یک گریس نسوز با کیفیت می بایست قابلیت های زیر را دارا باشد.

  1. نوع روغن پایه اضافه شده به گریس نسوز
  2. نوع مواد افزودنی در گریس نسوز
  3. نوع غلیظ کننده ی مورد استفاده در گریس نسوز

این گریس با توجه به توانایی که دارد قیمت مقرون به صرفه ی نیر دارد از این ویژگی ها می توانیم به مقاومت در برابر هر گونه زنگ خوردگی اشاره کنیم. گریس نسوز با کیفیت می تواند تا دمای ۲۰۵ درجه سانتی گراد را تحمل کند در نتیجه به این که گریس مناسبی تهیه کنید توجه کافی داشته باشید.

از نکاتی که باید توجه کنید این است که این محصول را از شرکت های معتبر و معروف خریداری کنید زیرا در صورت نداشتن استاندارد ها ضربه جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد می کند که هزینه تعمیر آن نیز زیاد می باشد.

گریس نسوز خارجی

در این بخش از مقاله قصد داریم برند های خارجی را معرفی کنیم که با خرید و استفاده گریس دیگر مشکلی در نوع روانکاری نخواهید داشت. انواع گریس نسوز خارجی شامل :

هر کدام دارای مدل های مختلفی از نوع نسوز و معمولی است. با استفاده از برند های گریس نسوز خارجی می توانید در تجهیزات و قطعات مختلف برای دما های بالا با سرعت پایین به راحتی استفاده نمایید.

یک گریس نسوز خوب با قابلیت ضد زنگ، ضد اکسایش و سایر موارد برای افزایش طول عمر دستگاه ها و ماشین آلات صنایع نساجی، نخ و پارچه استفاده می شود و آب بندی عالی و تعداد دفعات روانکاری کمتر نسبت به روغن کارایی بیشتری دارد. قابل ذکر است زمانیکه از این محصولات استفاده می کنید در صورت باقی مانده گریس را در جای خشک و در دمای مناسب قرار دهید تا سالم بماند.

گریس نسوز ایرانی

با افزایش روز افزون ابزارآلات و تجهیزات نیاز به روانکاری در ایران شدت زیادی پیدا کرده و به همین دلیل تولید کننده گریس نسوز ایرانی نظیر :

  • بهران
  • پارس

جز بهترین برند های گریس نسوز خوب در کشور محسوب می شود. همانطور که گفتیم شرکت تولید کننده گریس نسوز ایرانی با برند های معتبر همراه با ضمانت در اختیار مصرف کننده ها قرار می گیرند که با استفاده از این محصولات می توانید به راحتی قطعات و اجزا های ماشین آلات خود را روانکاری کنید. گریس ایرانی از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر از انواع گریس خارجی است و می توانید از آن به عنوان یک عایق خوب جهت جلوگیری از گرد و غبار به دستگاه استفاده کنید.

در آخر شما می توانید از برند های داخلی و خارجی نسبت به بودجه و نوع کارایی خود از مراکز معتبر نظیر فیدار اویل اقدام به خرید گریس نمایید.

گریس نسوز مخصوص بلبرینگ

گریس نسوز مخصوص بلبرینگ دور بالا

در صنعت یاتاقان و بلبرینگ برای روانکاری نیاز به گروان کننده خوب و مخصوصی است که از پخش و ریزش ناگهانی جلوگیری شود. بنابراین برای روانکاری قطعات بلبرینگ به دلیل شرایط کاری سخت از گریس نسوز مخصوص بلبرینگ استفاده کنید تا با قرار گرفتن در برابر فشار و دما بالا، انقباض و غیره دچار مشکل نشوند.

گریس مخصوص بلبرینگ با ویژگی های عالی در شرایط دمایی پایین و شرایط کاری با سرعت بالا مانع خوردگی و ساییدگی شده که به عنوان یک مزیت عالی برای استفاده در بلبرینگ ها و سایر ماشین آلات شمرده می شود.

کاربرد گریس مخصوص بلبرینگ های سرعت بالا، یاتاقان، صنایع نساجی، موتور های الکتریکی و غیره به حدی زیاد است که می توانید با تهیه آن در بازه های دمایی بالا و پایین از اجزا و قطعات خود محافظت نمایید.

اجزای تشکیل دهنده بلبرینگ همیشه در معرض ساییدگی و زنگ زدگی است که مصرف کننده با خرید گریس نسوز اصل از اصطکاک و خوردگی جلوگیری می کند. همچنین با استفاده از گریس مخصوص بلبرینگ دور بالا، هیچ گاه چسبندگی میان اجزا رخ نخواهد داد و شما شاهد عملکرد فوق العاده آن در سرعت های بالا خواهد بود.

شرکتی مانند فیدار اویل عرضه کننده انواع گریس است که تمام محصولات خود را در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن نه تنها به تهران و سایر کلان شهر ها بلکه به سراسر ایران در هر کجا که باشید ارسال می کند. از اهداف اصلی شرکت فیداراویل جلب رضایت و حمایت مشتریان خود می باشد که در این حیطه نیز موفقیت چشمگیری داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *