گریس صنعتی چیست, گریس نسوز چیست

مشخصات گریس نسوز

مشخصات گریس نسوز چیست

آشنایی با ویژگی ها و مشخصات گریس نسوز

در این بخش از فیدار اویل می خواهیم شما را با مشخصات گریس نسوز و مولفه های تاثیرگذار بر روی این نوع محصولات آشنا سازیم. گریس یکی از پر کاربرد ترین نوع روانکار های صنعتی است که به شکل جامد است و در دما های متغیر کاربرد های زیادی دارد.

گریس نسوز چیست؟ نوعی گریس حرارتی برای دما و فشار های بالا جهت کاهش اصطکاک مابین قطعات استفاده می شود. این روانکار از آب بندی مناسبی برخوردار است و به دلیل ظاهر نسبتاً سفت برای جلوگیری از نشتی هم به کار می رود.

همان طور که می دانید روانکار ها از پر کاربرد ترین و مهمترین محصولات جهت تعمیر و نگهداری قطعات صنعتی شمرده می شوند. انواع روانکار ها می توانند به صورت روغن صنعتی یا انواع گریس از جمله گریس نسوز، گریس سیلیکونی مولیکوت و… مورد استفاده عموم قرار گیرند.

از مشخصات گریس نسوز می توانیم بگوییم که این محصول به عنوان روانکار جامد یا نیمه جامد برای کاهش ساییدگی و اصطکاک بین دو سطح از ما بین قطعات استفاده می شود. گریس ها در اندازه های مختلفی تولید می شوند که در ادامه به توضیحات بیشتری از آن می پردازیم.

گریس چیست و چه کاربردی دارد؟

گریس چیست و چه کاربردی دارد؟ گریس ها با انواع مختلفی که دارند کاربرد های گسترده ای در امور صنعتی به جهت ایجاد روانکاری استفاده می شوند، هر یک از انواع گریس ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که با توجه به نوع آن در امور مشخصی به کار برده می شوند.

همچنین گریس های نسوز که یکی از انواع این محصولات هستند که خود دارای مدل های دیگری است. این گریس با مقاومت عالی در برابر دما های بسیار بالا واکنش بسیاری خوبی را نشان داده و در نتیجه به هیچ وجه دچار سوختگی نخواهد شد، پس پیش از خرید محصول بهتر است که به مشاهده ویژگی آنها پرداخته و سپس دست به تهیه آن ها بزنید.

جهت مشاهده کاربرد، مزایا و دیگر مشخصات گریس نسوز در کیفیتی بی نظیر و قیمتی مناسب به وب سایت ما مراجعه نموده و‌ از خرید آن ها به صورت آنلاین بهره مند شوید.

گریس از کلمه لاتین (کراسوس به معنی چربی) گرفته شده است که به عنوان یک ماده به شکل جامد و یا نیمه جامد می باشد و می توان گفت که گریس از یک عامل سفت کننده در مایع روان کننده به وجود آمده است، معمولاً مواد افزودنی های دیگری نیز به گریس اضافه میگردد که خواص ویژه‌ ای به هر گریس خواهد داد.

روانکار ها به عنوان یک ماده مهم صنعتی وظایفی دارند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می‌ کنیم:

  1. آب بندی
  2. جلوگیری از ایجاد ضربات و تنش در بین قطعات
  3. انتقال قدرت هیدرولیک
  4. جابجایی مواد آلوده کننده

معیار های انتخاب گریس نسوز حرارت بالا

همانگونه که تا به ایجا فهمیدیم گریس چیست، در این قسمت می خواهیم به گریس نسوز حرارت بالا و معیار های متعددی برای انتخاب آن وجود دارد، بپردازیم.

برای انتخاب گریس مناسب، بایستی به نوع روغن پایه و شاخص ویسکوزیته آن، ویسکوزیته گریز نوع ماده سفت کننده، پایداری ترکیب مواد افزودنی و مشخصات آن، دمای محیط کاری، آلودگی هوا و میزان بار و فشار اعمالی توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که از مهم ترین موارد در انتخاب گریس نسوز است.

در حالت کلی طبق مواردی که تا به اینجا گفته شد، مشخصات گریس نسوز به گونه ‌ای انتخاب شود که در دمای بالا به صورت پایدار و یکپارچه عمل کند و هنگام افزایش دما اختلالی در کار روانکار ایجاد نکند.

معرفی انواع گریس:

با توجه به اینکه گریس ها انواع مختلفی را شامل می شوند و هر یک از این مدل ها کاربرد و مصرف متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که در زیر چند نمونه از انواع گریس را معرفی می کنیم:

  • گریس لیتیوم
  • گریس آلومینیوم
  • گریس کلسیم
  • گریس سدیم
  • گریس سلیکونی

در نهایت می توان گفت که پایداری حرارتی گریس پایه لیتیومی خیلی بیشتر از گریس پایه سدیم بوده و اینکه گریس پایه کلسیم هم کمترین پایداری حرارتی را دارد.

دو خاصیت پایداری حرارتی و پایداری در برابر آب از پر اهمیت موارد در انتخاب گریس مناسب است. برای مثال گریس پایه لیتیومی علاوه بر پایداری حرارتی بالا، در برابر آب نیز از پایداری نسبتاً خوبی برخوردار است، این نوع گریس ها به دلیل اینکه در برابر حرارت مقاوم خوبی را از خود نشان داده اند به گریس نسوز نامگذاری شده اند.

گریس ها در اصل به دو دسته زیر دسته بندی می شوند:

  1. گریس نسوز
  2. گریس معمولی

گریس های نسوز در دما های بالا یا پایین برای جلوگیری از اکسید شدن، از مواد افزودنی به نام بازدارنده ی اکسیداسیون استفاده می کند. پس گریس نسوز بایستی نقطه قطره شدن بالایی داشته باشد، این محصولات برای روانکاری قطعاتی چون بلبرینگ و یاتاقان در دمای بالا کارایی دوچندانی دارد.

در ادامه ی این مطالب به توضیح کامل گریس سیلیکونی و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

گریس سیلیکونی چیست؟

گریس سیلیکونی چیست؟ برای مقاوم سازی در مقابل تماس با آب و دیگر عوامل شیمیایی از ترکیبات سیلیکونی یا پر کننده های سیلیکا در گریس های سیلیکون استفاده شده که همین امر موجب تحمل پذیری آن در دما های بالا شده است. از جمله پر فروش ترین نوع آن شامل گریس سیلیکونی برند مولیکوت می باشد که در ادامه به برسی ویژگی های آن ها می پردازیم.

ویژگی های گریس سیلیکونی مولیکوت:

  • برای اتصال های فلزی به غیر فلزی استفاده می شوند.
  • برای روانکاری محل های اتصال زیر فشار سنگین و قطعات متحرک با سرعت پایین کاربرد دارند.
  • دارای ترکیبات مخصوص با پوشش های ضد اصطکاک هستند.

روانکار های صنعتی فیدار گستر اطلس پارس

شرکت بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل علاوه بر فروش روغن صنعتی در برند های متنوعی چون برند روغن صنعتی بهران مانند روغن بهران برش15، بهران بردبار PS150 در زمینه های فروش و توزیع انواع روانکار های دیگر نیز به ویژه گریس فعالیت می کند.

با مراجعه به سایت ما امکان دریافت اطلاعات مفید از روغن بهران حرارت و سایر برند های دیگر وجود داشته، به علاوه شما می توانید با اطلاع از قیمت روغن بهران آبکار گرم 68 و همچنین قیمت روغن بهران آذرخش ویژه 10 نیز نسبت به خرید آنلاین این محصولات اقدام نمایید.

همچنین علاوه بر خرید محصولات فوق شما عزیزان می توانید جهت خرید و فروش انواع گریس ها با مشخصات جامع در برند های بسیار معتبر نظیر گریس fuchs و گریس صنعتی اس کا اف نیز به مشاهده از سایت ما بپردازید.

این شرکت محصولات صنعتی خود را با بهترین کیفیت مواد اولیه و مقرون به صرفه ترین قیمت به مشتریان عزیز خود در سراسر کشور ایران ارائه و عرضه می کند.

کارشناسان و مشاوران شرکت فیداراویل پاسخگو تمامی سوالات شما نظیر اطلاع از خرید و فروش انواع روغن هیدرولیک بهران و یا قیمت خرید و فروش انواع روغن برش می باشند که در صورت نیاز به بر قراری ارتباط همین حالا وارد صفحه ی تماس با ما این وب سایت شوید.

علاوه بر آن برای خرید و فروش انواع گریس مولیکوت، دریافت لیست قیمت خرید و فروش گریس گرافیتی با پایین ترین قیمت و نیز شناخت ویژگی هایی از محصولاتی چون گریس پایه سیلیکون می توانید با پشتیبانی فیداراویل در ارتباط باشید.

برای تهیه ی انواع زنجیر صنعتی، ریل و واگن، بلبرینگ و دیگر قطعات صنعتی و غیر صنعتی با کیفیت درجه یک از برند های معتبر به وب سایت های بازرگانی فیدارگستر مراجعه نمایید و یا با کلیک بر روی لینک های مورد نظر وارد بخش مربوطه شوید.

برای اطلاع از مقالات وب سایت فیداراویل و یا سایر مدل ها همانند خرید و فروش روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و دیگر قیمت روغن هیدورلیک بهران H68 ما را در این وب سایت همراهی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *