گریس چیست

حلال گریس چیست

حلال گریس چیست

حلال گریس چیست و روش پاکسازی آن به چه صورت است؟

حلال گریس چیست و برای چه کاری استفاده می شود؟ گریس ها یکی از مواد روانکاری است که پاک کردن آن سخت تر از روغن است. برای پاک کردن گریس صنعتی از روی قطعات یا پارچه باید از حلال گریس استفاده کنید.

بازرگانی روغن و گریس فیدار اویل سعی دارد که با مطرح کردن مقاله ای در مورد این که حلال گریس چیست، شما را در مواقع خاص جهت پاک سازی گریس ها از مکان های متفاوت کمک کند. گریس ماده ژلاتینی است که به دلیل وجود مواد افزودنی در ساخت آن ها پاک کردنشان از سطوح مختلف کار بسیار دشواری است. ما در این بخش به شما بهترین حلال گریس را برای پاک کردنشان از سطوح مختلف معرفی خواهیم کرد.

اگر به اشتباه از گریس صنعتی برای روانکاری قطعات فلزی یا غیر فلزی خود استفاده کرده اید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نموده و روش های پاک کننده لکه گریس را دریابید.

بهترین حلال گریس چیست؟ حلال گریس نظیر استون و تولوئن به عنوان پاک کننده گریس استفاده می شود. همانطور که میدانید گریس ها نوعی از روغن های مشتق شده هستند که در ساخت آن ها از روغن های مصنوعی یا نفت، چربی های حیوانی استفاده می شود. پس از افزودن مواد افزودنی، روغن پایه و غلیظ کننده ها، گریس به شکل نیمه جامد در می آید. هنگام کار با گریس باید دقت کافی را داشته باشید؛ زیرا این روانکار ها به راحتی با صابون و آب پاک نمی شوند و شما باید از طریق پاک کننده گریس و روغن این مشکلات را بر طرف سازید.

حلال گریس دارای انواع مختلفی هستند که در صورت خرید ممکن است دچار سردرگمی شوید. قبل از هر چیزی باید بدانید که می خواهید گریس را از روی چه چیزی حذف کنید و بعد از آن پاک کننده گریس از لباس، دست و غیره را تهیه کنید.

با تهیه پاک کننده گریس و روغن می توانید به سرعت مواد اضافی را تجزیه کنید و با توجه به نوعی که خریداری کرده اید از آن بر روی شیشه، آلومینیوم، پلاستیک و سایر فلزات بدون هیچگونه تاثیر بدی استفاده کنید. برای مثال یکی از بهترین حلال گریس R102 نام دارد که به عنوان یک پاک کننده لکه گریس قوی شناخته می شود که به هیچ وجه تاثیری بر روی قطعات فلزی و غیر فلزی نمی گذارد.

همچنین از یکی مراحل و نکات پاک کننده گریس این است که هر چه مدت زمان کمتری از ریختن لکه گذشته باشد، پاک کردن آن راحت تر است. اما اگر هم این طور نبود، می توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • ابتدا با یک دستمال تمیز اضافات روغن را از سطح مورد نظر پاک کنید، به طوری که به قسمت های دیگر برخوردی نداشته باشد.
  • سپس بایستی از پودر بچه که بهترین گزینه برای پاکسازی است استفاده کنید اما اگر پودر بچه در دسترس نبود از آرد ذرت یا آرد های دیگر و همچنین نمک هم می توانید استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که این مواد حتما تمام لکه را بپوشاند.
  • پس از گذشت یک ربع تا نیم ساعت با یک دستمال یا یک حوله با فشار دادن پودر روی لکه، پودر را از آن سطح مورد نظر پاک می کنیم. اینکار را طوری انجام دهید که لکه به قسمت های دیگر نرسد.
  • حال اگر سطحی که لکه روی آن مالیده شده، لباس بود آن را در ماشین لباسشویی، جدا از دیگر لباس ها می شویم و در هوای آزاد اما دور از نور مستقیم خورشید خشک می کنیم.

حلال گریس روی لباس یا سایر موارد دیگر، خیلی فرق نمی کند، در هر صورت باید این مراحل را به درستی انجام دهید.

روش های دیگری برای از بین بردن لکه گریس وجود دارد، مثل استفاده از جوش شیرین و حلال های چربی که برحسب در دسترس بودن از آن ها استفاده می کنیم. 

معرفی انواع چربی گیری فلزات:

تا به اینجا در مورد حلال گریس چیست توضیحاتی را ارائه دادیم. حال چربی گیری فلزات را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

  1. تمیز کاری با بخار
  2. تمیز کاری با حلال ها
  3. تمیز کاری با مواد پاک کننده و یا محلول های قلیایی

برای چربی گیر فلزت از روش های زیادی می توان استفاده کرد. برای مثال اسپری های وجود دارد که برای طیف وسیعی از عملکرد ها کاربرد دارد و به هیچ وجه اثری از گریس بر جای نمی گذارد. همچنین اگر زمانی نیاز به پاک کننده گریس داشتید، باید بگوییم مقاومت حرارتی آن را هم در نظر بگیرید که تا چند درجه سانتی گراد مقاومت دارد.

پاک کننده گریس از روی بلبرینگ به چه صورت است؟

دانستیم که حلال چربی گریس چیست و پاکسازی آن روش های گوناگونی دارد. برای مثال می توان از حلال روغن های صنعتی برای از بین بردن لکه استفاده کنیم. برای این کار نیاز به یک ظرف هم چنین حلال هایی مثل استون یا ایزوپروپیل 97% و یک وسیله یا ابزاری برای خارج کردن واشر نیاز داریم.

واشر ها دو نوع هستند؛ پلاستیکی و فولادی که واشر های پلاستیکی به راحتی توسط پین یا یک ابزار جدا می شوند. اما برای جدا کردن واشر های فولادی باید طبق تصویر زیر عمل کنید:

پاک کننده گریس

حال باید درون ظرف استون ریخته و بیرینگ ها را درونش قرار دهید و به طور مرتب آن ها را بچرخانید یا جا به جایشان کنید تا درون بیرینگ ها به طور کامل تمیز شوند. سپس آن ها را خارج کرده و با یک دستمال تمیز، خشک می کنیم. در نهایت واشر ها و یا همان پوشش ها را در ظرف دیگری، درون استون گذاشته تا کاملا تمیز شوند.

برای پاکسازی سطوح می توانید از حلال های زیر استفاده کنید:

  • استون
  • تولوئن
  • ایزوپروپیل الکل
  • پرکلرواتلین
  • تری کلرواتین
  • متیل اتیل کتون

گریس صنعتی فیدار اویل از مواد غیر سمی تولید شده که در صورت حذف آن از روی قطعات، هیچگونه آسیبی به شما وارد نمی کند. با این حال برای ایمنی بیشتر، بهتر است از دستکش استفاده کنید.

گریس کاری یاتاقان چگونه است؟

برای گریس کاری یاتاقان ابتدا باید درون ساچمه ها را گریس کاری کنید که از هر نوع گریسی به جز گریس مولیبدن می توانید استفاده کنید. بعد از این که درون ساچمه ها گریس کاری شدند، پوشش پلاستیکی را روی بیرینگ می گذارید و مقدار کمی از گریس را برداشته و با دست روی پوشش یاتاقان پخش می کنیم. همچنین بدنه بیرینگ را هم کمی روانکاری می کنیم تا دچار زنگ زدگی نشوند.

البته شما می توانید به جای گریس از انواع روغن صنعتی استفاده کنید، اما گریس به دلیل این که به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد مناسب تر از روغن های صنعتی است. در آخر اگر گریس کاری یاتاقان با موفقیت به اتمام رسید ولی ناخواسته لکه هایی گریس بر روی لباس یا دیگر سطوح ریخت، نگران نباشید، می توانید با حلال گریس، جهت پاک سازی اقدام نمایید.

روانکاری با گریس شرکت فیدار اویل

روانکاری با گریس صنعتی یکی از روش های مقرون به صرفه با تعداد دفعات روانکاری کمتر می باشد. مصرف این محصولات بسیار ساده است و قابلیت ماندگاری گریس های روانکاری بسیار عالی است. گریس های نسوز شرکت فیدار اویل دارای قابلیت چسبندگی عالی دارد و در شرایط مختلف دچار ریزش و سوختگی نمی شود.

اگر کاهش نشتی و آب بندی برای سیستم شما اهمیت زیادی دارد، شما می توانید از این روانکار ها برای تجهیزات مختلف با دما و فشار های مشخص استفاده کنید.  ما در بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل علاوه بر روغن صنعتی در برند های متنوع از جمله روغن بهران اعم از روغن انتقال حرارت بهران, روغن صنعتی بهران بردبار و همچنین روغن بهران هیدرولیک و دیگر روغن بهران آذرخش دارای انواع گریس به ویژه گریس نسوز، توتال و … در بهترین کیفیت ها و قیمت ها به مشتریان عزیز خود ارائه و عرضه می کند.

همچنین این شرکت در زمینه های متنوع دیگری نیر همانند خرید و فروش واسکازین بهران سمند 85W-140 و … نیز فعالیت دارد.

شما عزیزان می توانید به صورت آنلاین برای ثبت سفارش محصول صنعتی خود به صفحه ی فروشگاه روغن صنعتی این وب سایت رجوع کرده و محصول دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید و یا همچنین می توانید به صورت حضوری به شرکت فیداراویل ما مراجعه کنید و محصول دلخواه خود را تهیه کنید.

روانکاری با گریس یکی از مهم ترین روش های بدون نشت در صنایع است که برای خرید و فروش گریس مولیکوت، دریافت لیست قیمت خرید و فروش گریس گرافیتی و شناخت ویژگی هایی از محصولات در هنگام خرید و فروش گریس سیلیکونی می توانید با پشتیبان های فیدار اویل در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به پرسش تمامی سوالات خود اعم از قیمت و کاربرد روغن هیدرولیک صنعتی و نیز قیمت روغن بهران برش و دیگر قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و غیره می توانید با بخش کارشناسان ما و یا بخش پشتیبانی آنلاین ما ارتباط برقرار کرده و با ما در تماس باشید.

شرکت فیدارگستر دارای انواع محصولات صنعتی اعم از انواع بلبرینگ و انواع زنجیر صنعتی با برند های متفاوت است شما می توانید از دیگر وب سایت های ما را نیز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *