گریس صنعتی چیست

کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان

کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان صنایع عمران

بررسی کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان

در این سری از مقالات فروشگاه فیدار اویل به بررسی کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان و دیگر صنایع عمرانی می پردازیم تا در صورت خرید گریس فوکس یا همان سپلاتین بتوانید آن ها در صنعت خودرو سازی و غیره جهت روانکاری نمودن قطعات مکانیکی مورد استفاده قرار دهید.

توجه داشته باشید که روغن و گریس ها را نباید در یک گروه مشابه و باهم قرار دهید زیرا روغن ها علاوه بر روانکاری قابلیت خنک کنندگی را دارا هستند و گریس ها نیز این قابلیت خنک کنندگی را ندارند اما با این وجود میزان روانکاری در گریس ها بسیار بیشتر از روغن ها می باشد به نحوی که برای روانکاری قطعات سنگین مکانیکی استفاده از گریس بیشترین کاربرد را دارند، پس با خیال راحت می توانید از کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان مطمئن باشید.

گریس ها یکی از مشتقات بسیار پر مصرف از نفت هستند که در بخش های مختلفی از صنایع مصرف می شوند، این مصرف شدن با طول عمر بالا تری نسبت به روغن ها می باشد و همینطور در برابر مستهلک شدن طول عمر بالا تری از خود نشان می دهند.

تا پایان این مقاله به سوالات زیر را پاسخ داده می شود :

  • گریس سپلاتین چیست ؟
  • ویژگی های عملکرد گریس سپلاتین ؟
  • کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان
  • کاربرد گریس نسوز فوکس
  • مزایای استفاده از گریس فوکس سپلاتین
  • معایب استفاده از گریس سپلاتین
  • عمر گریس سپلاتین به چه عواملی بستگی دارد؟
  • جمع بندی

گریس سپلاتین چیست؟

گریس سپلاتین فوکس چیست

دانستیم که کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان چیست و حال خواهیم گفت که از این گریس برای روانکاری قطعاتی از جمله چرخ دنده های بزرگ، سطوح کشویی و ریل ها مورد استفاده قرار می گیرد که به صورت دستی بر روی سطح قطعاتی که در برابر فشار های مکانیکی قرار می گیرند اعمال می شود.

گریس های سیپلاتین عاری از فلزات سنگین، قیر و هیچگونه مواد حلالی که موجب خورده شدن قطعات می گردد می باشند و دارای رنگ روشن مایل به زردی هستند که به لطف قابلیت ویسکوزیته بالایی که دارند از آن در صنایع جهت آسیاب نمودن در کارخانجات سیمان و معادن مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که می دانید انواع روانکار گریس شامل گریس نسوز، لیتیوم، گریس صنایع سیمان و غیره است که انواع گریس سپلاتین فوکس هم تولید شده از ترکیباتی چون لیتیوم، آلومینیوم، سدیم، کلسیم و غیره است، این ترکیبات در گریس با افزودنی هایی چون ضد اکسیداسیون، ضد زنگ زدگی، ضد خوردگی و تحمل حرارت های بالا همراه است که همه ی این ها به نوع مدلی گریسی که خریداری کرده اید بستگی دارد.

ویژگی های عملکرد گریس سپلاتین:

  • محافظت قوی در برابر اصطکاک قطعات مهم
  • محافظت در برابر خورندگی قطعات
  • ضد آب و رطوبت پذیری
  • محدوده دمایی -30 تا +250

کاربرد گریس نسوز فوکس

گریس نسوز فوکس با بهترین کیفیت و پایداری حرارتی بالا در برابر دما و حرارت مقاوم است، در واقع  محصولات شرکت روغن و گریس فوکس بر اساس یک روغن با کیفیت بالا و با صابون کمپلکس و برخی مواد افزودنی دیگر تولید می شود که محصول نهایی حاوی گرافیت کلویدی با بالاترین درجه خلوص و ظرافت و بدون هیچ گونه فلزات سنگین و مواد افزودنی می باشد.

علاوه بر کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان از این گریس برای کاهش اصطکاک یا به اصطلاح روانکاری در قطعاتی همچون چرخ دنده های حلزونی و اریب در واحد های صنعتی سیمان و معادن برای حمل و انتقال مواد و در دستگاه های سنگ شکن برای روان کاری مطمئن قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد گریس سپلاتین به صورت دستی بر روی سطوح تزریق می گردد و به هنگام استفاده حتما استاندارد های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد و از تماس مستقیم با پوست جلوگیری شود و در صورت تماس با پوست سطوح پوست فورا شسته شود و استفاده از دستکش هرگز فراموش نگردد.

برای حفاظت از محیط زیست هیچ گاه سپلاتین را در محیط و در خطوط آبی رها نکنید زیرا موجب آسیب رساندن به محیط زیست و ذخایر آبی می گردد.

از برخی از دستگاه های مورد نیاز در صنعت سیمان که برخی از آنها برای سرویس های دوره ای و ادامه فعالیت به سپلاتین نیازمند هستند می توان به دستگاه های زیر اشاره نمود :

  • تجهیزات آسیاب خام و سیمان
  • پرس غلطکی
  • سنگ شکن ها
  • خنک کننده کلینر
  • و…

همچنین طول عمر مفید و ایمنی این دستگاه ها به طور قابل توجهی تحت تاثیر یک انتخاب صحیح روانکاری و خدمات مرتبط با روانکاری در صنایع سیمان می باشد که توسط مدیران بخش تروتکنسین (تعمیرات و نگهداری)مورد بررسی قرار می گیرد .

از بیشترین کاربرد های سپلاتین می توان به روانکاری داخلی حلقه های سواری نصب شده در کوره های گردان یا خشک کن ها اشاره نمود همچنین می توان از آن برای روان کاری نمودن زنجیرهای غلطکی مورد استفاده در صنایع نام برد که توسط بسیاری از صنعت گران پیشرو در ماشین آلات تایید شده است .

رنگ سپلاتین ها بر اساس نوعشان متفاوت بوده و اکثراً در دو رنگ سیاه تیره و زرد روشن می باشند توجه داشته باشید قبل از استفاده گریس سپلاتین را به خوبی هم بزنید، بعضاً برخی از آن ها نیز در قالب اسپری وجود دارند که نیازی به هم زدن مداوم محلول ندارند.

مزایای استفاده از گریس سپلاتین در این صنعت:

  • تحمل دمایی بالا در برابر تغییرات اقلیمی و دمایی در کارخانه سیمان و معادن
  • جلوگیری از زنگ زدگی و اکسید شدن قطعات در رطوبت ناشی در معدن
  • کاهش صدا و لرزش در سیستم مخصوصاً در ریل های جابجایی سنگ
  • کاهش خورد شدگی و اصطحکاک در قطعات و افزایش طول عمر قطعات
  • طول عمر بیشتر و دوام بالاتر گریس نسبت به روغن
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک در دستگاه های معادن و خاک گریزی نسبی
  • سهولت در استفاده و مصرف
  • مقاومت بالا در برار فشار باری مکانیکی بالا

همچنین کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان دانیستم و حال از مهمترین مزیت گریس ها در صنعت سیمان می توان به کاهش هزینه ها اشاره نمود ، زیرا دفعات مورد نیاز برای روانکاری قطعات در واحد تولیدی سیمان کمتر از روغن می باشد و همچنین طول عمر بیشتر آن موجب صرفه جویی در مصرف می شود و علت  آن هم حفظ ساختار مولکولی گریس سپلاتین در دماهای مختلف می باشد .

از آنجایی که بسیاری از صنایع بدون استفاده از گریس سپلاتین نمی توانند به آسانی به کار خود ادامه بدهند و این نوع گریس دارای جایگاهی بالا در صنعت می باشد حتما به هنگام خرید از اصالت آن مطمین گردید تا از بروز آسیب به قطعات جلوگیری نمایید، همچنین جهت استعلام قیمت و پاسخ دهی به سوالاتتان می توانید با کارشناسان ما در مجموعه صنعتی فیداگستر تماس بگیرید.

معایب استفاده از گریس سپلاتین در این صنعت:

  • عدم نفوذ کامل ذرات گریس به نقاط ریز قطعات
  • زمان بیشتر جهت انجام روان کاری
  • میزان خنک کنندگی کم تر نسبت به روغن
  • عدم سهولت در بسته بندی هنگام تولید توسط شرکت تولید کننده

اگر به طور کلی در مورد معایب گریس های فوکس بگوییم این است که اگر گریسی را از این شرکت تهیه کرده اید و کارایی که از آن انتظار داشته اید را نداشت، بدانید که از نظر روانکاری گریس متناسب با دستگاه را استفاده نکرده اید، حجم قابل قبول، زمان، شرایط روانکاری و یا اینگونه موارد را رعایت نکرده اید. چرا که فوکس از بهترین گریس های خارجی در دنیا محسوب می شود، در واقع هر روان کننده خوبی هم که تهیه کرده باشید نیازمند به رعایت اصول روانکاری درست است پس علاوه بر خرید روانکار صحیح به موارد دیگر روانکاری نیز دقت نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

عمر این گریس به چه عواملی بستگی دارد ؟

طول عمر مفید گریس سپلاتین فوکس را نمی توان دقیقا تخمین زد زیرا شرایط محیطی و اقلیمی در نقاط مختلف صنعتی از جمله صنعت سیمان و معادن با هم بسیار متفاوت می باشد اما می توان گفت که عواملی همچون نور، گرمای محیط و کاتالیزور ها موجب کاهش طول عمر گریس ها می گردد. در کل از گریس ها مدت زمان طولانی تری نسبت به روغن ها می توان استفاده نمود.

جمع بندی و نتیجه گیری:

همان گونه که در مطالب بالا از کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان و غیره گفته شد، فهمیدیم که نیاز ما نشان دهنده انتخاب صحیح نوع کالای مصرفی ماست. بنابراین انتخاب صحیح گریس سپلاتین موجب آسیب پذیری کمتر قطعات و همچنین افزایش طول عمر قطعات خواهد شد که در انتها منجر به صرفه جویی در هزینه ها و افزایش راندمان تولیدی می شود. این نوع گریس ها داری مزیت های بسیاری می باشد و از این رو به تمامی صنعتگران تولیدی در صنایع سیمان توصیه می گردد این محصولات را با دریافت مشخصات فنی و راهنمایی کارشناسان مربوطه متناسب با نوع کارایی دستگاه انتخاب نمایند.

همچنین برای اطلاعات بیشتر از کاربرد گریس سپلاتین در صنعت سیمان یا دیگر صنایع و نیز استعلام نمودن قیمت می توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیداراویل در ارتباط باشید.

نمایندگی گریس فوکس

شما عزیزان جهت خرید محصولات فوکس از نمایندگی گریس فوکس همچون گریس سپلاتین Ceplattyn KG 10 HMF-2500 و یا دیگر برند هایی نظیر بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 و واسکازین ۱۴۰ و دیگر محصولات می توانید به سایت شرکت فیداراویل مراجعه نموده و‌ محصولات مورد نظر را در عین داشتن کیفیتی بالا با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

همچنین جهت اطلاع از قیمت روغن بهران بردبار و خرید و فروش انواع روغن هیدرولیک نیز می‌توانید از محصولات سایت ما دیدن نمایید. شرکت ما با سال ها تجربه در امر فروش روغن های صنعتی سعی در جلب رضایت شما مشتریان عزیز دارد. به علاوه برای تهیه انواع زنجیر صنعتی و بلبرینگ صنعتی کافی است تا به سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید تا به هر آنچه که نیاز دارید  تا با یک تماس از سراسر کشور دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *