گریس صنعتی چیست

تفاوت گریس ep2 با ep3

تفاوت گریس ep2 با ep3 چیست؟

تفاوت گریس ep2 با ep3 چیست

در این مقاله ما سعی داریم اطلاعاتی درباره ی تفاوت گریس ep2 با ep3 را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید تا هر کدام را به طور جداگانه و دقیق بررسی کنیم تا به طور کامل فرق بین این دو را دریابید. همچنبن با توجه به پیشرفت روز افزون صنایع و مهندسی و افزایش گستره گریس ها با یک دیگر در این سری از مقالات به توضیحات و بررسی تفاوت این دو گریس می پردازیم تا در صورت خرید گریس 

ابتدا در نظر داشته باشید که هیچ گاه گریس و روغن ها را با هم در یک خانواده قرار ندهید درست است که در برخی موارد آن ها عملکردی شبیه به یک دیگر دارند اما ساختاری کاملاً متفاوت از هم دارند، پس برای اطلاعات بیشتر می توانید از سایر مقالات در سایت نیز دیدن فرمایید. اولین تفاوت گریس ep2 با ep3 در نوع شماره گذاری آن می باشد و برای اینکه درک بهتری از آن پیدا نمایید در ادامه هر کدام را به طور جداگانه توضیح می دهیم.

گریس ep2 چیست

خرید گریس ep2 از ترکیبات لیتیوم هیدروکسی ساخته شده که برای حفاظت در مقابل ساییدگی، خوردگی و شستشوی آب فرمولاسیون شده و دارای ویسکوزیته بالایی است از این جهت از آن در صنایع خودرو های سنگین و بخش های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

از این گریس کاربرد برای انواع کاربرد های صنعتی از جمله مواردی که در آن فشار های سنگین یا بار های ضربه ای بالا وجود دارد توصیه می شود. همچنین این گریس مثل یک لایه حفاظتی خوب در برابر زنگ زدگی و خوردگی عمل کرده که این قابلیت ها همگی به لطف ضد شستشوی پذیری آن ممکن شده است. از کاربرد های این نوع گریس ها متناسب برای وسایل نقلیه تجاری و تجهیزات ساختمانی مانند اتصالات شاسی و روغن کاری بوش ها بسیار عالی است تا در محدوده دمایی 20- درجه تا 130 درجه سانتی گراد به کار برده شود.

برای اینکه اطلاعات کاملی از تفاوت گریس ep2 با ep3 بدست بیاورید بهتر است اطلاعات کامل این دو روانکار را بدانید و با دانستن جزئیات این دو روانکار متوجه فرق این دو گریس خواهید شد که ما به مهمترین آن اشاره خواهیم داشت.

ویژگی ها و مشخصات فنی گریس ep2

  • عملکرد خوب در برابر فرسایش و جلوگیری از خورد شدن قطعات در برابر اصطکاک
  • محافظت بهینه از قطعات در برابر زنگ زدگی و خوردگی قطعات در مجاورت با آب
  • عملکرد مقرون به صرفه از جهت نیاز به گریس کاری مجدد
  • افزایش ماندگاری قطعات و دستگاه ها
  • عدم تخریب و مضر بودن برای محیط زیست

همچنین قابل به ذکر است که از مشخصات فنی گریس ep2 می توانیم بگوییم که یک نوع گریس ضخیم شده با صابون لیتیوم برای فشار های شدید است، در فرایند تولید آن صابون ها و روغن ها را پراکنده می کنند تا ژل های پایدار گریس ها را ایجاد کنند .

این نوع گریس همچنین با جلوگیری از نشت و ذوب به کاربرد های سخت کمک می کند، این ویژگی ها آن را برای کاربرد های با استرس بالا که در کامیون ها رایج است عالی می نماید .

گریس ep2 برای موارد زیر کارایی دارد :

  • ترمز های دیسکی
  • مفاصل گرد
  • بلبرینگ های چرخ
  • و …

گریس ep3 چیست

در این بخش اگر بخواهیم تفاوت گریس ep2 با ep3 را بدانید باید نوع ep3 را به طور کامل شرح دهیم. با خرید گریس ep3 که یک گریس چند منظوره با کیفیت بالا می باشد که لیتیوم های این محصول با استفاده از روغن های معدنی بسیار تصفیه شده با سیستم غلیظ کننده لیتیوم تولید می گردد. این نوع از گریس با افزودنی های فشار شدید، آنتی اکسیدان، ضد سایش و ضد زنگ زدگی تقویت می شود که در بخش های صنعتی و خودرو سازی استفاده می شود. همچنین عملکرد قابل اعتمادی در دما های بالا، اکسیداسیون و پایداری مکانیکی خوب و ویژگی های ضد زنگ خوردگی خوب با ظرفیت حمل بار بسیار مناسبی را از خود ارائه می نماید.

از مزیت های مهم گریس ep3 می توان به پخش نشدن آن در محیط کاری به هنگام حرکت دستگاه ها اشاره نمود. جالب است بدانید که میزان و نوع مواد افزودنی در این انتخاب گریس مناسب بر اساس نیاز کاری مشخص می شود که برخی از مواد های افزودنی در آن به شکل جامد می باشد، همچنین توجه داشته باشید که جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیدار اویل در ارتباط باشید.

مشخصات گریس ep 3

از مشخصات گریس ep 3 این است که برای استفاده در یاتاقان هایی که در معرض فشار باری و ارتعاشات بالا قرار دارند که از آن در جهت کاهش اصطکاک و رفع مشکلات پیش بینی شده مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد :

  • ماشین آلات کشاورزی .
  • گریس کاری در بلبرینگ ها در محل ساچمه ها .
  • کاهش لرزش در دستگاه های معادن و سایر دستگاه هایی که دارای ارتعاش می باشند .
  • کاهش ورود گرد و غبار در دستگاه ها و کاهش آسیب رسی به قطعات .

پس با دانستن مشخصات گریس ep 3 تا حدودی تفاوت گریس ep2 با ep3 را فهمیدیم و در ادامه می خواهیم فرق این دو را با یکدیگر بررسی کنیم.

بررسی فرق گریس ep2 و ep3

جالب است بدانید که تمامی گریس های این خانواده به یک منظور و با ساختاری یکسان ساخته شده اند ، مواد پایه سازنده تمامی این گریس ها از صابون لیتیوم می باشد و حتی از نظر رنگ هر دو نوع گریس نام برده شده رنگی کرم مایل به قهوه روشن را دارا هستند و از نظر وزنی در بشکه های 55 کیلویی و 180 کیلویی عرضه می شوند .

حداقل نقطه برای قطره ای شدن تمامی گریس های این خانواده 180 درجه سانتی گراد می باشد و بافتی مشابه با کره را دارا هستند.

فرق گریس ep2 و ep3 از نظر عملکرد این بوده که به میزان نفوذ پذیری آن ها پس از انجام کار عدد 265-295 می باشد درصورتیکه این ep2 کار اشاره نمود که گرید آن در گریس های به عدد 250-220 می رسد که در مقایسه این دو نوع گریس ep3 شاخص در گریس های دارای شاخصی بیشتر می باشد.

از دیگر تفاوت گریس ep2 با ep3 این است که گریس ep3 جهت روانکاری ابزار آلاتی یا ماشین آلات مثل یاتاقان ها در شرایط کاری سخت کارایی خوبی دارد و گریس ep2 جهت کاربرد های چند منظوره مثل یاتاقان های ساده و پین ها در شرایط کاری عادی به کار می رود.

میزان نفوذ پذیری گریس

نفوذپذیری گریس های ep2 و ep 3

تمامی این گریس ها از نوع 1 تا 3 دارای ویژگی هایی یکسان و تفاوت هایی کوچک درعملکردشان می باشد تماما این گریس ها مقاوم در برابر شستشوی و نفوذ آب هستند که میزان روانکاری یکسانی را هم دارا هستند ، از معروف ترین برند ها در تولیدکنندگان این خانواده از گریس ها می توان به شرکت بی رغیب توتال فرانسه اشاره نمود که دارای کیفیتی مطلوب در عملکرد و حفظ محیط زیست هستند .

هر دو گریس به علت چسبندگی و ویسکوزیته بالایی که دارا هستند از سطوحی که مورد گریس کاری قرار گرفته به سطح زمین نشت نخواهند کرد از این رو یکی از گیریس های محبوب در صنایع کشاورزی همین خانواده از گریس ها هستند زیرا با این عملکرد موجب تخریب بافت خاک و محیط زیست نخواهند شد .

جمع بندی ep در گریس چیست

Ep در گریس چیست ؟ منظور از ep، کاربرد روانکار تحت شرایط بار بالا است که در فرمولاسیون آن از افزودنی های شیمیایی و فیزیکی استفاده شده تا قابلیت بارگذاری بالا را پیدا نماید که در برخی موارد با توجه به نیاز مصرف کننده استفاده می شود.

پس همانگونه که در مطالب بالا در مورد تفاوت گریس ep2 با ep3 ذکر شده، در این بخش جمع بندی پایانی این نوع گریس ها باید بگوییم که جهت روانکاری های معمولی در انواع بلبرینگ هایی که به کارایی بالایی نیازمند هستند و در مواردی که به پایداری بالا، تداوم و مقاومت بالایی نیاز دارند از گریس هایی با درجه 2 و 3 مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از بارز ترین ویژگی های آن می توان به چسبندگی، دوام و مقاومت آن اشاره نمود که به لطف همین ویژگی ها یکی از مناسب ترین گریس ها در بخش های کشاورزی و قطعات سنگین می باشد.

شباهت های بسیار این گروه از گریس ها موجب شده گاها باهم دیگر اشتباه گرفته شوند یا در مصارفی یکسان مورد استفاده قرار بگیرند زیرا از نظر مواد ساختاری ، رنگ ،مقاومت مکانیکی در دمای محیطی و … کاملا مشابه می باشند و تنها در میزان نفوذ پذیری پس از انجام کار باهم تفاوت دارند که میزان مقاومت مکانیکی نوع دوم از نوع اول بیشتر می باشد .

برای خرید این محصولات مشابه می توانید با مراجعه به سایت و یا تماس با مشاوران فروش اقدام به خرید این محصول و دریافت اطلاعاتی چون قیمت روغن هیدرولیک صنعتی، لیست قیمت بلبرینگ و یا لیست قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و یا چگونگی خرید روغن دنده خودرویی بهران سمند 85W140 نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی چگونگی خرید و فروش انواع گریس سیلیکونی و یا خرید و فروش انواع گریس گرافیتی و یا خرید و فروش هر گونه گریس مولیکوت با برند های معتبر خارجی با ما در ادامه مقالات سایت همراه باشید تا بهترین کارایی هر یک از گریس ها را دریابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *