گریس صنعتی چیست

کاربرد گریس Shell

گریس پارس شاسی گرید 3

تاکنون نام گریس shell را شنیده اید؟کاربرد گریس shell در صنعت چیست؟ برای خرید گریس shell چه باید کرد؟  از مهمترین دستاوردهایی که توانسته اند نقش بزرگی در صنایع مختلف ایفا کنند، انواع و اقسام  روانکار های صنعتی هستند.

بررسی کاربرد گریس Shell:

همانطور که میدانید با پیشرفت روز افزون جهان و انقلاب صنعتی، تمام کسب و کارها رو به سوی ماشینی شدن گذاشتند و افسار کارها از دست انسان به ماشین های صنعتی رسید.

اما تهیه و تولید بسیاری از این دستگاه ها و ابزارآلات صنعتی بسیار دشوار و پر هزینه است، از همین رو مراقبت و نگهداری از آنها امر بسیار مهم و حیاتی است.

صنعتگران برای پیشبرد این رویا که از همان دستگاه های موجود بیشترین کارایی را دریافت کنند شروع به تولید انواع و اقسام  روانکار های صنعتی کردند، در ابتدا روغن های صنعتی با پایه معدنی صرفا برای روانکاری قطعات و ماشین آلات تولید شدند، و رفته رفته این تولیدات پیشرفته تر شد تا در آخر، روغن ها و گریس های امروزی به عنوان اصلی ترین روانکار های صنعتی تولید شدند.

برای روانکاری و خنک سازی دستگاه های که در فشار دمایی بالا کار میکنند روغن صنعتی انتخاب مناسبی است چرا که این روانساز، برای روان کنندگی و خنک سازی همزمان انواع و اقسام ابزار آلات و ماشین های صنایع مختلف به وجود آمده است.

گریس یکی دیگر از روانکار های صنعتی است  که به علت کاربرد فوق العاده ای که دارد و قیمت مقرون به صرفه توانسته به خوبی جایگاه خود را در صنعت تثبیت نماید.

در ابتدای مطلب سوالاتی در رابطه با گریس shell  مطرح شد که بدون شک با دیدن عنوان در ذهن همه ی شما به وجود آمده است، این محتوا صرفا برای پاسخ به همین سوالات تولید شده است و هدف از ارائه  آن مشخص کردن کاربرد گریس shell در صنعت است.

اگر قصد خرید این گریس را دارید و برای همین در رابطه با آن تحقیق می کنید باید بگوییم که انتخاب این مطلب بهترین کار ممکن بوده است چرا که ما در این محتوا تمام اطلاعات لازمه در رابطه با این گریس صنعتی را ذکر کرده ایم و امید است که بتوانیم از پس این وظیفه برا آمده و به خوبی شما را با این گریس پرکاربرد صنعتی آشنا کنیم، قبل از  خرید این کالا بهتر است که این محتوا را تا انتها مطالعه نمایید و اطلاعات لازمه در باب آن را کسب کنید و بعد  اقدام به خرید نمایید.

این محتوا با هدف معرفی گریس shell  تهیه و تولید شده است، اما از آنجا که فرمولاسیون تمام گریس ها واحد است و در جزئیات تفاوت دارند، در ابتدا به معرفی گریس و نوع ساخت آن می پردازیم و بعد از به بررسی کاربرد گریس shell خواهیم پرداخت.

گریس چیست:

همانطور که گفتیم گریس، روانکاری است که برای آب بندی و روانکاری قطعات و دستگاه های پیچیده صنعتی که گاها دور از دسترس اند تولید شده است، این ماده ی صنعتی قدرت عمل و دقت بالاتری نسبت به روغن های صنعتی دارد و از آن هم مهمتر تعداد دفعات مصرف و تعمیر آن بسیار کمتر از روغن است، علاوه بر این قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به روغن های صنعتی دارد.

تفاوتی که در رابطه با روغن و گریس های صنعتی مشهود است، کارایی آنها در دمای حرارتی و سرعت بسیار بالاست، در این دوحالت عملکرد گریس بسیار پایین تر از روغن  است و به تعبیر دیگر توان روانکاری روغن در شرایط سخت، بسیار بالاتر از گریس است.

 اما گریس علاوه بر روانکاری توانایی نشتی گیری و آب بندی دستگاه ها و قطعات را دارد این در صورتی است که روغن ها در مواجهه با گریس کارایی کمتری در این زمینه دارند.

برای تولید گریس از سه فاکتور اصلی، روغن پایه، مواد افزاینده، و غلظت دهنده ها استفاده میشود.

روغن پایه عموما هشتاد درصد حجم گریس را تشکیل میدهد و پایه ی صنعتی یا معدنی دارد و این بسته به نوع گریس است، مواد غلظت دهنده نیز عموما صابون های فلزی مانند سرب و سدیم و کلسیم و آلومینیوم و .. هستند.

اما آنچه سبب تفاوت گریس های مختلف با یکدیگر می شود نقش افزاینده ها در آنها است، گریس ها بر حسب نوع افزاینده هایی که در آنها به کار رفته، در انواع مختلف تقسیم می شوند و کارایی متفاوتی می یابند.

برای تولید گریس از افزاینده های مختلفی اعم از، مواد بازدارنده خوردگی، مواد بازدارنده اکسایش، مواد ضد آب، ضد زنگ، افزاینده های مقاوم در برابر حرارت و… استفاده میشود.

غلیظ  کننده های که در تولید گریس استفاده میشوند به آن خاصیت های مختلفی می بخشند و عموما گریس ها را بر حسب صابونی که در آن استفاده شده خریداری می نمایند.

یکی از پرفروش ترین گریس های موجود در بازار که کارایی بالایی دارد و از فروش بسیار خوبی میان صنعتگران برخوردار است، گریس پایه لیتیومی است.

که در این میان برند آلمانی shell به طور اختصاصی تر به تولید این نوع گریس پرداخته است و گریس shell  از پرکاربردترین گریس های صنعتی موجود در بازار صنعتی است که انواع و اقسام  گریس ها را با پایه ی مختلف تهیه و تولید میکند.

در ادامه ی این محتوا در رابطه با گریس shell  و کاربردی که در صنعت دارد سخن خواهیم گفت،  اگر کسب و کار شما در ارتباط با خرید و فروش انواع مختلف گریس است بهتر است که تا پایان این محتوا، همراه ما باشید و این گریس صنعتی  را به خوبی بشناسید.

گریس شل:

همانطور که در بالا اشاره کردیم گریس shell نیز مانند دیگر گریس ها از ادغام روغن پایه صنعتی با مواد افزاینده و غلظت دهنده  ها تولید می شود که در این بین ماده ی غلیظ کننده ای که در این گریس به کار میرود، میتواند از انواع صابون های فلزی اعم از، لیتیوم، کلسیم، سدیم و.. باشد که تقسیم بندی این گریس بسته به همین پایه های صنعتی است.

برند آلمانی shell از بهترین تولید کننده های گریس صنعتی است که گریس shell را بسته به نیاز مشتری در انواع مختلف تولید کرده است در ادامه به پرکاربردترین گریس های بازار فروش روانکار صنعتی که با برند shell معروف اند، خواهیم پرداخت.

گریس پایه لیتیومی shell:

همانطور که میدانید خاصیت گریس  بسته به نوع غلظت دهنده یا همان صابون فلزی است که در آن به کار رفته است گریس پایه لیتیومی shell یکی از پرفروش ترین گریس های حال حاضر صنعت روانکاری است در تولید این گریس علاوه بر روغن پایه و مواد افزاینده از غلظت دهنده ای با پایه لیتیوم استفاده شده است این نوع گریس نسبت به گریس پایه سدیمی و کلسیمی مقاومت بسیار بالا تری در برابر حرارت و آب از خود نشان می دهد از همین رو کارایی بیشتر و بهتری نسبت به گریسهای دیگر دارد.

در صنعت گریس پایه لیتیومی shell را به عنوان گریس نسوز و یا گریس چند منظوره میشناسند که این به علت کاربرد و کارایی چند جانبه ی این گریس است.

در رابطه با گریس ها اگر به یاد داشته باشید گفتیم که نسبت به روغن توانایی خنک سازی ندارند و در سرعت بالا عملکرد پایین تری دارند، اما نوع خاصی از گریس که گریس نسوز نام دارند به نحوی تولید شده اند که مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به دیگر گریس ها و بعضاً روغن ها دارند و به خوبی از پس خنک سازی قطعات صنعتی در دمای بالا بر می آید، گریس پایه لیتیومی shell با برخوردار بودن از این ویژگی، می تواند در سرعت  و دمای بالا به روانکاری، خنک سازی و آب بندی  قطعات صنعتی بپردازد.

اصلی ترین کارایی و کاربردی که گریس پایه لیتیومی shell دارد و در صنعت نیز با همان نام آن را میشناسند، روانکاری چرخ اتومبیل های سبک و سنگین است.

از همین رو نام دیگری که برای این گریس در نظر گرفته شده است به علت کاربرد آن بوده و آن را با نام گریس چرخ نیز میشناسند.

 این گریس برای تمام خودرو سواران نامی آشنا و خوش آوازه است مقاومتی که این گریس در برابر رطوبت و آب و دما دارد سبب میشود در شرایط دمایی متفاوت کارایی خود را از دست ندهد و به خوبی از عهده ی وظیفه ی خود برآید.

گریس پایه کلسیمی و لیتیومی  shell( گریس گادوس):

گریس پایه کلسیمی از از گریس های معمولی صنعت گریس سازی است اما با این وجود به علت مقاومت بسیار بالایی که در برابر آب از خود نشان می دهد بسیار پرطرفدار و کاربردی است.

این گریس، روانکاری مناسب برای آب بندی قطعات صنعتی در شرایط دمایی معمولی است و عیب اصلی آن مقاومت پایین در شرایط دمایی بالا است.

کمپانی shell از بهترین کمپانی های تولید کننده ی گریس صنعتی است که با  چندین دهه تجربه دست به  خلاقیت و ابتکار زده است و گریس shell  گادوس را به  عنوان گریسی نسوز به بازار صنعتی عرضه کرده است.

در رابطه با گریس های که غلظت دهنده ی آنها کلسیم است همانطور که گفتیم در دمای بالا عملکرد پایینی  دارند و کارایی خود را از دست میدهند.

اما گریس شل گادوس که پایه لیتیومی و کلسیمی دارد توانسته به خوبی با ادغام این دو صابون صنعتی از پس این مشکل بر آید و به عنوان گریسی نسوز در صنعت جایگاه ویژه ای بیابد.

علاوه بر اینها گریس های شل در مدل های مختلف برای صنعت های متفاوت تولید میشوند و بسته به نیازی که بازار دارد این گریس ها عرضه میشوند.

ویژگی ها و کاربرد گریس Shell:

 به صورت کلی گریس شل در صنعت شامل کاربردهای فراوانی است و محدود به  صنعتی خاص نیست و استفاده از آن در صنعت های مختلف امکان پذیر است.

به عنوان مثال هر صنعتی که برای روانکاری ماشین آلات صنعتی دسترسی سختی دارد، میتواند از این نوع گریس استفاده نماید.

همانطور که میدانید گریس ها نسبت به روغن از ماندگاری بیشتری برخوردارند که همین امر سبب میشود استفاده از آنها در صنعت تعداد دفعات کمتری را نسبت به روغن شامل شوند.

اما مهم ترین و اصلی ترین مزیت گریس شل رقیق و غلیظ بودن آن است، به تعبیر راحت تر گریس شل حالت جامد و نیمه جامد دارد که همین ویژگی باعث میشود به علت ویسکوزیته بالا هنگام استفاده در قطعات مختلف سر ریز نشود و بر خلاف روغن که ویسکوزیته ی پایینی دارد و  هنگام استفاده به بیرون درز میکند،  در بخش های مختلف به بیرون پخش نشود و در نتیجه روانکاری بلند مدتی به دستگاه های صنعتی می‌بخشد.

گریس شل مزیت دیگری که دارد از نقطه قطره شدن بالایی برخوردار است و از قطعات در برابر خوردگی، زنگ زدگی، اکسایش، سایش و.. محافظت میکند.

خرید گریس شل:

هنگامی که قصد خرید از کمپانی shell را دارید بهتر است بدانید که این کمپانی با تولید بهترین نوع گریس ها و خارج کردن گریس های بی کیفیت از چرخه ی تولید شروع به تولید بهترین و مرغوب ترین نوع این روانکار های صنعتی کرده است.

در ابتدای مطلب نیز به خوبی اشاره کردیم که تاثیر و اهمیت گریس در صنایع مختلف تا به چه میزان شگرف است و میتواند در کم کردن هزینه ها مفید واقع شود. اما باید به این نکته  توجه ویژه کرد که در صورت مرغوب نبودن روانکار صنعتی و غیر اصل بودن آن، خسارات جبران ناپذیری به قطعات صنعتی وارد میشود. از همین رو برای خرید یک رو انکار قدم اول اطمینان حاصل کردن از برند تولیدی آن است، بهتر است که روانکار مورد نظر خود را از برندی معروف و صاحب سبک تهیه نمایید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

گریس های تولیدی برند shell دارای بازدهی بسیار بالایی هستند و در بالاترین سطح کیفیت و طبق استانداردهای جهانی تولید میشوند که همین امر هیچ زیانی را متوجه ابزار و وسایلی که از این نوع گریس بهره می برند، نمی‌کند.

تمامی محصولاتی که توسط  کمپانی شل تولید شده آن. دارای کد های مخصوص به خود هستند که در تناسب با نوع قطعه و دستگاه هایی که از آن استفاده می کنند ساخته میشوند.

قیمت خرید گریس شل بسته به موادی که در آن استفاده شده اند و مقداری که می‌خرید متغیر است اما به صورت کلی گریس های  این برند دارای قیمتی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و در رابطه با قیمت آنها هیچ نگرانی وجود ندارد.

همانطور که در طول این مطلب اشاره کردیم گریس شل، گریس اختصاصی نیست و نمی‌توانیم آن را مختص صنعت خاصی معرفی کنیم، گریس های این برند در انواع مختلفی تولید و برای صنایع گوناگون اعم از صنعت خودروسازی، فولاد، کشاورزی، غذایی، نساجی و حتی مصارف خانگی کاربرد و استفاده دارد.

درباره ما:

همچنین ضمن مشاهده و‌ خرید دیگر محصولات نظیر بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 و واسکازین ۱۴۰ و دیگر روغن های صنعتی و‌ خودرویی می توانید به مشاهده سایت ما پرداخته و‌ از دیگر موارد نظیر قیمت روغن بهران بردبار و خرید و فروش انواع روغن هیدرولیک اطلاعات کسب نمایید.
لذا محصولات موجود در سایت ما از قیمتی مناسب نیز برخوردارند تا امکان تهیه آن برای اکثریت امکان پذیر گردد.

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع زنجیر صنعتی و بلبرینگ صنعتی به سایت فیدارگستر ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *