دانستنی های روغن صنعتی و گریس

کاربرد گریس پایه سیلیکون

کاربرد گریس پایه سیلیکون

در این مقاله می خواهیم درباره ی انواع کاربرد گریس پایه سیلیکون در صنعت های متفاوت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

انواع کاربرد گریس پایه سیلیکون

گریس های سیلیکونی ، روغن کاری و عایق کاری الکتریکی قطعات را برای کاربرد هایی که نیاز به مقاومت در برابر دما ، فشارها و بارهای سخت را دارند فراهم می نماید . این روان کننده های صنعتی دارای سیالیت های عالی در دماهای پایین هستند و فراریت کم و پایداری حرارتی خوبی در برابر دما های بالا از خود نشان می دهند . درمقایسه با روان کننده های مبتنی بر نفت ، گریس های سیلیکونی محدوده دمایی مفید تری را دارا می باشند .

 

گریس پایه سیلیکون ترکیبات روان کننده و خمیر ها را در سیستم تامین می کند . در برخی از روان کننده ها ترکیب شده اند تا با پلی فلوِرواتیلن های سیلیکونی ، خاصیت روانکاری بهتری را داشته باشند .

یک فلوروپلیمر مصنوعی همچنین محدوده دمایی وسیعی را تحمل می نماید و مقاومتی عالی را در برابر رطوبت فراهم می نماید که این ویژگی از گریس های پایه سیلیکونی در صنایع هواپیمایی  ،خودرویی و دریایی بسیار با اهمیت می باشد .

 

روغن های مصنوعی و گریس های سیلیکونی:

بیشتر گریس های مورد مصرف در صنایع از روغن های نفتی ساخته می شوند که با صابون غلیظ ترکیب می شوند . برای ایجاد  کیفیتی خاص در گریس می توان روغن های مصنوعی را با روغن معدنی تعویض نمود .

این روغن ها به خانواده های گوناگونی تقسیم می شوند به طور مثال می توان به پلی گلیکول ها ، استرهای عالی و هیدروکربن های مصنوعی اشاره کرد که در مقایسه با روغن های نفتی ، همه این سیالات مصنوعی در دماهای پایین ویسکوزیته پایینی دارند و در دما های بالا پایداری اکسیداسیون بالایی دارند .

برای مهندسان و مدیران تروتکنسین در صنایع انتخاب گریس صنعتی می تواند چالش بر انگیز باشد به همین دلیل مهم است که بدانیم گریس های سیلیکونی می توانند دمایی از         -150 درجه سانتی گراد تا 600 درجه فارنهایت را تحت فشار و بار های مختلف تحمل کنند .

گریس های سیلیکونی همچنین مقاومت دربرابر شستشوی آب را دارند که این ویژگی از اتصالات الکتریکی قابل اعتماد پشتیبانی می نماید و حامل مواد پتروشیمی مضر و قابل اشتعال نیستند .

عایق حرارتی و عایق الکتریکی بیشتر گریس های سیلیکونی با شدت اکسید 1405 هستند که در نصب ترانزیستور ها و دیود ها و اتصالات حرارتی استفاده می شوند .

توجه داشته باشید به هنگام خرید جهت مشاوره و استعلام نمودن بهترین قیمت ممکن می توانید با کارشناسان ما در مجموعه فیداگستردر ارتباط باشید .

 

نحوه انتخاب نمودن گریس سیلیکون مناسب

در طول انتخاب محصول ، مهندسان و مدیران منابعی که نیاز به تهیه گریس های سیلیکونی دارند باید با یک سری از سوال مواجه بشوند و پاسخ بدهند ، به عنوان مثال ،آیا به روانکاری با اطمینان در دماهای پایین تر و عملکرد عالی در دما های بالاتر یا هر دو نیاز دارید ؟ آیا به گریس سبک ، متوسط  یا سنگین نیازی دارید ؟

 

ویژگی ها و مزایای گریس پایه سیلیکون

  • سازگاری مناسب با اکثر سیستم های عایق ترانسفورماتور موجود
  • عمر طولانی تر نسبت به روغن های ترانسفورماتور های معمولی
  • مقاومت دربرابر اکسیداسیون حرارتی بالا
  • تغییر ویسکوزیته بسیار کم ، نوسانات کم
  • بی اثری و عدم تخریب به قطعات از نظر شیمیایی
  • غیر سمی و غیر مخرب
  • و …

 

 

کاربرد های متداول گریس پایه سیلیکون

بسیاری از مردم روان کننده ها و گریس ها را به عنوان یک کالای مشابه می پندارند ، یک وسیله صرفا برای کاهش صدای جیر جیر و زنگ زدگی  که در مطالب زیر به هر یک از کاربرد های آن می پردازیم.

تجهیزات غواصی و دستگاه های زیر آب :

غواصان از گریس ها سیلیکونی برای آب بندی و محافظت از واشر لباس های خشک استفاده می کنند .

ماهیگیران و صیادان در بنادر دریایی از گریس های سیلیکونی برای محافظت از لاستیک های نیزه ای خود استفاده می کنند و حفظ و انعطاف پذیری نیزه های خود را افزایش می دهند همچنین غواصان در چراغ قوه و دوربین های خود را  که در زیر آب در معرض ورود آب هستند را شیارهایشان را  با گریس سیلیکونی پر می کنند تا از ورود آب به درون آن ها جلوگیری شود.

ساعت :

هنگامی که ساعت سازان یا قلع سازها اجزای مختلف ساعت از جمله چرخدنده ها و موتور ها را در کنار هم می چینند ، از گریس پایه سیلیکون بر روی سطح واشر ها استفاده می کنند تا از منتاژ مجدد و از هم گسیختگی در قطعات درون ساعت جلوگیری شود .

لوله کشی :

گریس های سیلیکونی در لوله کشی و صنعت تاسیسات به قدری رایج و پرکاربرد است که عده ای از افراد اغلب به آن گریس لوله کشی می گویند . از گریس های سیلیکونی در اتصالات شیر های آب ، حلقه های اورینگ ، رزوه های محفظه فیلتر آب و بسیاری از نقاط دیگر در صنعت تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد .

خودکار :

امروزه در بسیاری از صنایع مطرح خودکار و قلم از جمله برند پارکر از این گریس ها در حین مونتاژ مغزی قلم ، بدنه و سایر نقاط آن استفاده می کنند تا برای آب بندی و محافظت و مونتاژ بهتر مورد استفاده قرار بگیرد .

اورینگ ها و رزوه های پمپ واشر و فشار شیلنگ :

پیمانکاران و مهندسان حرفه ای در صنعت در پاور واش ها از روان کننده ها روی اتصالات شیلنگ و اورینگ ها استفاده می کنند تا نصب را آسان تر کنند و از اورینگ در برابر آسیب محافظت کنند . همچنین در هنگام تعمیر و مونتاژ پمپ برای کمک به نصب شیر تخلیه کننده استفاده می شود .

 

روان کننده ها و گریس های پایه سیلیکون چقدر برای استفاده در خانه و گاراژها ایمن هستند :

دو نوع گریس سیلیکونی وجود دارند نوع اول گریس ایمن و نوع دوم گریس ایمن با درجه مواد غذایی می باشد .

گریس های سیلیکونی با درجه مواد غذایی برای استفاد ایمن در تجهیزات و قطعاتی که ممکن است با مواد غذایی در تولید ، پردازش ، بسته بندی و حمل و نقل تماس داشته باشند از این نوع مورد استفاده قرار می گیرد به نحوی که امروزه حتی برای تولید صنایع وابسته به مواد غذایی همچون تولیدات بطری و … استفاده از گریس های سیلیکونی با درجه مواد غذایی الزامی می باشد .( روغن های سیلیکون پایه ای که در ژل گریس سیلیکونی استفاده می شود پلی دی متیل سیلوکسان است که شفاف ، بی رنگ ، بدون اشتعال و غیر سمی هستند )

 

نحوه عملکرد گریس سیلیکون در هر یک از شرایط خطر زا :

در صورت بلعیده شدن یا ریختن بر روی سطح چشم یا روی پوست و دهان پس از شستشوی فوری سطح  مورد نظر سریعا  به پزشک مراجعه شود .

اشتعال- گریس سیلیکون غیر قابل اشتعال است اما می سوزد برای خاموش مودن آن از اسپری نمودن آب می توانید کمک بگیرید .  

انتشار تصادفی – به هنگام پخش شدن غیر عمد بر روی سطح محیط باعث لغزنده شدن سطوح می شود که اصطحکاک را به میزان زیادی کم می کند که خود عامل ایجاد حوادث است .

در کل از نظر حمل و نقل به هیچ شرایط خاصی نیاز نخواهد داشت و از لحاظ سم شناسی غیر تحریک کننده می باشد اما به دلیل حساسیت های پوستی نا معلوم در برخی از افراد استفاده از دستکش های عایق پلاستیکی را هرگز فراموش نکنید .

 

جمع بندی درباره ی کاربرد گریس پایه سیلیکون :

در وهله اول هرگز نباید گریس ها و روغن ها را با هم اشتباه بگیریم شاید عملکردی شبیه به هم را داشته باشند اما از نظر جزییات با هم متفاوت بوده و ساختاری متفاوت از هم دیگر دارند .

به لطف قابلیت های گریس پایه سیلیکون بیشتر از آن جهت آب بندی و محافظت از ورود آب به محیط استفاده می گردد که دارای بازه مقاومت دمایی بالایی در دماهای متفاوت می باشد که در صنایع مواد غذایی هم به لطف غیر سمی بودن آن مورد استفاده قرار می گیرد توجه داشته باشید به علت حساس بودن عملکر این نوع از گریس به هنگام خرید از اورجینال بودن آن اطمینان کافی را حاصل فرمایید .

شرکت فیدار اویل:

 

شما با مراجعه به فروشگاه بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل قادر به خرید و فروش انواع محصولات چون روغن دنده خودرویی بهران سمند 85W140 هستید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی چگونگی خرید و فروش گریس سیلیکونی و یا خرید و فروش گریس گرافیتی و یا خرید و فروش گریس مولیکوت  با ما در ادامه مقالات سایت همراه باشید.

ما در فروشگاه خود از تمامی لیست های قیمت بلبرینگ و یا لیست های قیمت روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و لیست های قیمت روغن هیدرولیک صنعتی رو نمایی کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *