گریس صنعتی چیست

کاربرد گریس پایه مس رسانا

کاربرد گریس پایه مس رسانا

گریس هایی بر پایه مس مبتنی بر ترکیبات خاصی از تکه های مس و ذرات گرافیت با اندازه بسیار ریز میکرو را در یک پایه غیر ذوبی و چربی در کنار هم گردآوری می نماید, که در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد گریس پایه مس رسانا خواهیم پرداخت.

بررسی کاربرد گریس پایه مس رسانا:

گریس پایه مس رسانای الکتریکی برای بهبود اتصالات الکتریکی بین سطوح کشویی و قطعات می باشد ، گریس پایه مس رسانا معمولا به عنوان سطحی برای عرضه کانال های الکتریکی عمل می کند.

گریس رسانای مس یک گریس با اصطحکاک بسیار کم و رسانای الکتریکی است که بر پایه مس  آمورف کوچک و سایر روان کننده های جامد اختصاصی با دمای بالای غیر ذوب به غیر از اکسیداسیون های نسل جدید می باشد که از آنها در سویچ ها ،خازن های متغیر،سلف های غلتکی،بلبرینگ های غلتکی ،حلقه های لغزنده ،کانکتور های اسلاید و پتانسیومتر ها استفاده می شود .

همچنین تعریف دیگری از گریس پایه مس رسانا به شرح زیر می باشد

کاربرد گریس پایه مس رسانا به عنوان یک روان کننده ویژه رسانای الکتریکی با خواص ویژه برای استفاده در اتصالات الکتریکی است که در درجه اول برای روانکاری رله ها ،کلیدها،قطع کننده های مدار و سطوح تماس الکتریکی از انواعی که با فشارهای کم کار می کنند از کلید های بسیار بزرگ گرفته تا میکروسویچ ها استفاده می شود که هدف اصلی از استفاده گریس های پایه مس رسانا تضمین دایمی یک تماس الکتریکی قابل اعتماد بدون مشکل و سایش است .

تمایز بین گریس های تماسی و قطبی:

گریس های تماسی اغلب با گریس پایانه باتری دارای ساختاری یکسان می باشد و اغلب دارای استفاده مشابه و یکسان هستند که اشتباه است زیرا این دو گریس کاملا کاربرد های متفاوتی باهم دارند .گریس های قطبی از نظر الکتریکی نا رسانا می باشند ولی گریس های تماسی به دلیل افزودن مقداری پودر مس به آن قابلیت رسانش الکترسیته را دارا می باشند.

در موارد نادری نیز مشاهده شده از پودر آلمینیوم جایگیزین مس شده است . به هنگام سفت نمودن یک گیره روی قطب ها ، گریس انتهایی تا آنجا که ممکن است فشرده می شود .

گریس های ترمینال که به ویژه به دلیل استفاده در باتری های استارت در اتومبیل ها ، موتور سیکلت ها ، لوکوموتیو های دیزلی و هواپیما ها و موارد دیگر ساخته شده است که بر خلاف گریس تماسی ، به هیچ وجهی برای بهبود تماس الکتریکی استفاده نمی شود بلکه از آن ها برای محافظت از قطب های اتصال در برابر خوردگی استفاده می شود .

گریس تماسی بر پایه روغن های مصنوعی بسیار پایدار می باشد بنابراین نوع گریس آب گریز است و حتی در برابر آب و نمک بسیار مقاوم است . بسته به نوع سازنده کریس در رنگ های متفاوتی عرضه می شود اما معمولا به دلیل فراوانی پودر مس در درون آن رنگ آن رو به برنز می رود .

گریس های پایه مس با مواد دیگر از جمله پلاستیک بسیار سازگار بوده و می توان از آن در محدوده دمایی گسترده ای استفاده نمود در حالی که نقطه اشتعال آن بیش از 200 درجه سانتی گراد است و حتی در دما های زیر صفر درجه به پایداری خود ادامه می دهد .

خواص گریس پایه مس رسانا:

مانند هر گریسی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد گریس پایه مس رسانا یک روان کننده خمیری بر پایه روغن دارد که بسیارغلیظ است . بنابراین این نوع گریس روانکاری مناسبی را فراهم می آورد با این حال نمی تواند همچون یک گریس روان کننده کارآمد باشد برای اینکه برای کاریردی تخصصی دیگر به وجود آمده است .

گریس پایه مس رسانا تمامی سطوح را از خطر سایش و خوردگی مقاوم می نماید ، آلودگی و گرد و خاک را بر روی سطوح سوییچ کاهش داده و از نظر ماندگاری عمری مناسب دارد که از نظر اقتصادی به صرفه می باشد .

گریس رسانای مس محافظتی عالی در برابر اکسیداسیون را از خود نشان می دهد به ویژه دربرابر خوردگی بسیار مطمین می باشد .

تماس الکتریکی بین دو سطح را به علت وجود ترکیبات مس درون آن افزایش داده و موجب افزایش سرعت انتقال انرژی الکتریسته بین دو سطح می گردد .

گریس پایه مس به علت وجود ترکیبات خاصی که در کاربرد گریس پایه مس رسانا وجود دارد، موجب ایجاد اثر خنک کنندگی در سطوح می گردد .

نحوه استفاده از گریس پایه مس رسانا:

هنگام استفاده از کاربرد گریس پایه مس رسانا ، تمیز و براق بودن محیط و سطحی که قرار است تحت عملیات گریس قرار بگیرد بسیار مهم است زیرا در صورت عدم تمیزی بر روی سطح و وجود آلودگی ذرات گرد و غبار موجب کاهش اثر رسانش در عملکرد گریس و عدم کاهش صحیح اصطحکاک می گردد .

نحوه استفاده از این گریس بسیار ساده بوده و می توان با استفاده از دستکش دارای عایق پلاستیک آن را بر سطوح مالش داد همچنین استفاده از این گریس برای مراقبت و نگهداری از باتری ها بسیار مناسب بوده همچنین از آن می توان از کنداکتور های باتری هایی که به مدت طولانی استفاده نمی شود و خطر نشتی ذخیره برق در آن وجود دارد را از خطر نشتی و خروج کاذب انرژی محافظت نماید .

لامپ های رشته ای که به مرور زمان به خصوص در سوکت های پیچ گیر می کند و هنگام باز و بسته کردن پیچ بدنه لامپ می شکند را از خطر شکستن حفظ می نماید .

توجه داشته باشید که به هنگام مصرف از گریس های پایه مس رسانا در هنگام مونتاژ نمودن محصولات استفاده بیشتر از گریس در اتصالات موجب هدر رفت آن می گردد و  میزان صحیح مصرف، به ضخامت یک دهم میلی متر می باشد .

این نوع گریس با شاخص ویسکوزیته بالا ساخته شده است که به لطف چسبندگی عالی آن به سطوح جهت کاهش اصطحکاک از آن استفاده می گردد توجه داشته باشید قبل از استفاده محیط مورد نظر را با بنزین شستشو دهید و پس از خشک شدن محیط مقداری از گریس پایه مس رسانا را بر سطح آن بزنید و توجه داشته باشید در صورت زیاد زدن گریس مقداری از آن را با دستمال از سطوح پاک نمایید .                                             

مزایای گریس پایه مس رسانا:

  • کاهش میزان اصطحکاک در قطعات و روانکاری مناسب
  • تحمل مناسب در دما های بالا و عدم تغییر پذیری
  • پایین آوردن میزان اهم در سطوح قطعات و جلوگیری از آتش سوزی
  • جلوگیری از تجمع نمودن رطوبت های ناشی از محیط در کنتاکت ها
  • جلوگیری نمودن از جرقه زدن
  • و…

جمع بندی کاربرد گریس پایه مس رسانا

همانطور که در مطالب بالا از کاربرد گریس پایه مس رسانا گفته شد، گریس های پایه مس رسانا روان کننده هایی مبتنی بر ذرات مس هستند که به دلیل مقاومت بالای دمایی که دارا هستند از آن ها جهت جلوگیری از سایش ، خوردگی ،جرقه و… استفاده می شود .

به لطف ویسکوزیته بالایی که گریس های پایه مس دارا هستند از قطعات دربرابر رطوبت و تا حدودی نفوذ آب مراقبت می نماید .

توجه داشته باشید به هنگام خرید از اورجینال بودن محصول اطمینان حاصل فرمایید، همچنین جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می توانید با کارشناسان ما در مجموعه صنعتی فیداراویل در ارتباط باشید.

درباره شرکت فیداراویل:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل در زمینه های فروش انواع روانکار های صنعتی از جمله روغن دنده خودرویی بهران سمند 85W140 و یا بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و سایر برند های روانکار صنعتی با بیش از یازده سال سابقه کاری در حال فعالیت می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و پرسش تمامی سوالات خود همانند قیمت روغن بهران هیدرولیک صنعتی و یا قیمت روغن بهران بردبار می توانید همسن حالا با بخش کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی نمایند.

به علاوه در صورت نیاز به خرید انواع بلبرینگ صنعتی و زنجیر صنعتی کافی است تا به سایت فیدارگستر ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *