انواع گریس

انواع گریس و کاربرد آن ها

انواع گریس و کاربرد آن ها

جهت دریافت اطلاعات لازم و کامل در مورد انواع گریس و کاربرد آن ها این مقاله را مطالعه کنید تا با استفاده از این مطالب تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

مقدمه ای درباره ی انواع گریس و کاربرد آن ها:

همان طور که می دانید گریس ها انواع متنوعی دارند که هر یک متناسب با خصوصیات مخصوص به خود کارایی مختلفی دارد و هر یک با دیگری در این امر متفاوت می باشد, پس در هنگام استعلام قیمت و خرید گریس صنعتی این نکته اساسی را از یاد نبرید.

در صنعت امروزه گریس ها کاربرد وسیعی دارند از جمله در دستگاه های صنعتی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه ی این مطالب قصد داریم تا شما را با انواع گریس و کاربرد آن ها در صنایع مختلف آشنا کنیم.

گریس ها در حالت کلی به دو شکل گریس نسوز و گریس معمولی عرضه می گردند و برای اینکه انواع گریس و کاربرد آن ها را بهتر درک کنیم، باید بگویم که گریس نسوز به عنوان یکی از پر طرفدار ترین محصولات صنعتی و عمومی است که تعداد دفعات روانکاری بسیاری کمتری نسبت به روغن ها دارد. این محصولات را می توان برای کاهش اصطکاک و ساییدگی تجهیزات با دما و حرارت بالا استفاده نمود. قیمت و خرید گریس نسوز در مقایسه با کاربرد و نوع مصرفی که دارند کاملاً مقرون به صرفه است.

معرفی کارایی و ویژگی های گریس صنعتی:

در مورد انواع گریس ها باید گفت که روانکاری بسیار بالایی دارند و همچنین نیروی محرکه بسیاری از تجهیزات نیز می باشند. همین امر سبب شده که آن ها قابل جایگزین با روغن صنعتی نباشند در نتیجه اهمیت بالایی دارند.

اگر بخواهیم از ویژگی های گریس و کاربرد آن ها بگوییم می توانیم به موارد پایین اشاره کنیم.

  1. گریس ها همانند مانعی در برابر ورود گرد و خاک عمل می کنند.
  2. هزینه استفاده از گریس در قطعه های آب بندی و کاسه نمد ها بسیار مقرون به صرفه تر است.
  3. تعداد دفعه های روانکاری با گریس بسیار کمتر از روغن های صنعتی است و همین امر هزینه و تعمیر آن را کاهش می دهد.
  4. با برخی از گریس ها حتی مشکل روانکاری مجاورت با آب را نداریم.
  5. گریس ها باعث کاهش صدا و ارتعاش می شوند.
  6. برعکس روغن های صنعتی, بسیاری از گریس ها در دما های مختلف کاربرد دارند.

در مورد اانواع گریس و کاربرد آن ها باید بگوییم که بر اساس پایه ی صابونی تقسیم می شوند از جمله گریس آلمینیوم, گریس لیتیم, گریس کلسیم, گریس سدیم و در آخر گریس پلی اوره.

اجزای تشکیل دهنده گریس :

پیش تر در مورد انواع گریس و کاربرد آن ها دانستیم، حال خواهیم گفت که اجزای تشکیل دهنده گریس از سه جزء اصلی زیر ساخته شده است که شامل :

  • روغن معدنی یا همان mineral oil,
  • صابون فلزی یا metallic soap و
  • مواد افزودنی که additives نام دارد می باشد.

در هنگام خرید گریس ها به استاندارد های آن توجه کنید زیرا در صورت نداشتن آن هزینه ی زیادی به شما تحمیل می کند.

جهت دریافت اطلاعات در مورد روانکار های دیگر نظیر ما اعم از اطلاع از قیمت و خرید و فروش روغن بهران توربو اکسترا و یا بهران اکسترا توربو دیزل 15W40 می توانید مقالات دیگر ما را که در این وب سایت جهت مطالعه شما قرار داده ایم را بخوانید.

معرفی انواع گریس صنعتی

انواع گریس صنعتی پر مصرف که امروزه در صنایع گوناگون جهت روانکاری قطعات صنعتی و … مورد استفاده ی صنعتگران قرار می گیرند عبارت هستند از:

  • گریس آلومینیوم متشکل از صابون کمپلکس آلومینویم، روغن پایه و افزودنی هایی است که با مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار برای صنایع فلزی، خودروسازی، نفت و گاز کارایی دارد.
  • گریس کلسیم تولید شده از غلیظ کننده کلسیم با قابلیت پایداری در برابر آب و محیط های مرطوب که برای روانکاری یاتاقان ها، جعبه دنده فرمان و دیگر مصارف عمومی استفاده می شود.
  • گریس بنتون یا (خاک رس)
  • گریس لیتیوم از جمله گریس هایی که مقاومت بالایی در برابر آب، حرارت، بار های مکانیکی داشته تا برای بلبرینگ ها کاربرد داشته باشد.
  • گریس پیچیده لیتیوم
  • گریس سدیم یا (صابون سودا)
  • گریس پلی اوره
  • و …

انواع گریس و کاربرد آن ها در صنایع بر اساس میزان تحمل پذیری روانکار متفاوت است، اگر قطعات شما در دما های بالاتری کار می کنند، بهتر است از گریس های نسوز استفاده کنید. قابل ذکر است گریس ها از یک فرمولاسیون خاص استفاده می کنند و معمولاً پایدارای حرارتی گریس در نمونه های خارجی بسیار بیشتر از نمونه های ایرانی است. بنابراین قیمت های تا حدودی فرق می کنند، در صورتیکه گریس های ایرانی پاسخگوی دستگاه های شما می باشد، پیشنهاد می کنیم از گریس های شرکت بهران و پارس استفاده کنید.

درباره بازرگانی روغن صنعتی شرکت فیدار اویل و از خدمات این شرکت:

بازرگانی روغن صنعتی فیداراویل یکی از شرکت های معتبر و موفق با سابقه ی درخشان و دراز مدت در زمینه توزیع  انواع روانکار ها از جمله گریس ها و روغن های صنعتی به ویژه روغن صنعتی توربو دیزل ۵۰-۲۰ و دیگر بهران کمپرسور VDL 68 و سایر محصولات صنعتی شامل: انواع زنجیر صنعتی، انواع بلبرینگ ها و یاتاقان ها می باشد.

علاوه بر آن برای خرید و فروش گریس مولیکوت ، دریافت لیست قیمت خرید و فروش گریس گرافیتی و شناخت ویژگی هایی از محصولات در هنگام خرید و فروش گریس سیلیکونی می توانید با پشتیبان های فیدار اویل در ارتباط باشید.

یکی از اهداف اصلی این شرکت تنها جلب رضایت و حمایت مشتریان خود می باشد که در این امر نیز با ارائه محصولات باکیفیت موفقیت چشمگیری داشته است. شرکت فیداراویل کلیه ی محصولات خود را نه تنها به تهران و سایر کلان شهر ها بلکه به سراسر نقاط ایران در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن و با رعایت موارد حمل و نقل  ارسال می کند.

علاوه بر معرفی انواع گریس و کاربرد آن ها، شما عزیزان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره ی روغن بهران توربو دیزل 15w-40 و یا بهران اکسترا توربو دیزل 10w40 و یا خرید این محصولات صنعتی کافی است تا تنها با مشاوران ماهر و خبره ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *