گریس صنعتی چیست

کاربرد گریس EP2

گریس ep2

مقدمه ای درباره کاربرد گریس EP2

ما در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به کاربرد گریس EP2 بپردازیم. این محصول یک گریس صنعتی چند کاره بوده که در ترکیبات آن روغن پایه معدنی به همراه افزودنی های دیگر وجود دارد که مهمترین آنها افزودنی مربوط به تحمل پذیری فشارهای زیاد می باشد که نام اختصاری آن EP است. 

در این بین شرکت های مختلفی گریس ep2 را تولید می کنند که مقدار و درصد افزودنی های آنها و همچنین فرمول شیمیایی گریس با یکدیگر فرق دارد. دو تا از بهترین و معتبرترین برندهای موجود در دنیا شامل:

و اما از برند ایرانی:

روان کننده های مذکور از محصولات بسیار مطلوب و با کیفیتی هستند که بایستی متناسب با دستگاه های مرتبط با آن انتخاب شود. این برند ها در شرکت فیدار اویل موجود بوده و با مناسب ترین قیمت در حد خرید، بالاترین حد استاندارد و با تضمین کیفیت و اصالت به فروش می رسد.

مشخصات گریس ep2

گریس های EP با شماره گذاری های مختلف ارائه می شوند که هر یک دارای مشخصه ای خاص بوده تا برای موارد خاصی مورد استفاده قرار گیرند. در این بخش از محتوا می خواهیم به طور کلی مشخصات گریس ep2 را معرفی کنیم. ابتدا باید بگوییم که گریس توسط برندهای مختلفی ارائه می شود که ممکن با توجه به برندی که تهیه می کنید تا حدودی دیتا شیت گریس ep2 فرق داشته باشد.

برای درک بهتر در جدول زیر مشخصات گریس ep2 را آورده ایم:

TYPICAL CHARACTERISTICS METHODS UNITS MULTIS EP 2
Soap/thickener   Lithium/ Calcium
NLGI grade ASTM D 217/DIN 51 818 2
Color Visual Brown
Appearance Visual Smooth
Operating temperature range °C -25 to 120
Penetration at 25°C ASTM D 217/DIN51 818 0.1 mm 265-295
Four ball weld load DIN 51 350-4 daN 260-280
Anti-rust performance  SKF- EMCOR DIN 51 802/IP220/NFT 60-135/ISO 11007 rating 0-0
Dropping point IP 396/DIN ISO 2176 °C >185
Kinematic viscosity of the base oil at 40°C ASTM D 445/DIN 51 562-1/ISO 3104/IP71 mm²/s (cSt) 150

همچنین کاربرد گریس EP2 توتال و شل علاوه بر مرغوبیت بالا دارای افزودنی های بسیار خاص و ویژه ای می باشند که نسبت به زنگ، مقاوم بوده و دستگاه را از خورندگی منع کرده و روانکاری مناسبی را ایجاد می کند. از این روانکار برای بلبرینگ چرخ، مفاصل گرد، ترمزهای دیسکی و غیره استفاده می شود.

این گریس دارای درصد استانداردی از این مواد افزودنی، غلظت دهنده و روغن پایه بود بوده که همگی به مقدار صحیح با یکدیگر ترکیب شده تا در مقابله با افزایش دما در حد معین و نیز رطوبت و غیره، هیچ گاه ساختار یکپارچه خود را از دست ندهد. 

استفاده از قابلیت multi functional از مهم ترین ویژگی های برندهای توتال فرانسوی و شل بریتانیایی می باشد که می توان از آن در دستگاه های بسیار زیادی با طیف بسیار زیادی از کاربردها استفاده کرد. در ادامه ی این مقاله قصد داریم در مورد و ویژگی ها و کاربرد گریس EP2 شل و توتال توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

ویژگی های گریس روانکار:

گریس روانکار شرکت TOTAL فرانسوی یکی از بهترین انواع گریس در این شرکت بوده که کاربرد های فراوانی نیز دارد. یکی از خصوصیات مهم این گریس چندکاره بودن آن می باشد که در بشکه های آن عبارت Multis نوشته شده است.

این نوع گریس دارای استاندارد جهانی بوده و در تمام دستگاه ها و بلبرینگ ها علی الخصوص آن هایی که از نظر حجمی بزرگ باشند و تحت فشارهای بالا قرار داشته باشند مورد استفاده قرار می گیرد. پس گریس ep2 شرکت توتال مناسب دستگاه هایی با رنج فشار سطحی بالا می باشد. علاوه بر این مورد در گستره دمایی مختلفی برای کارخانجات مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت خود را از دست نمی دهد.

مواد استفاده شده در این محصولات بایستی فشار های بالا را به طور کامل خنثی کرده تا مانع آسیب های احتمالی در تجهیزات دستگاه شود؛ زیرا لیتیوم فلزی بوده که در مقابله با افزایش دما هرگز دچار واپاشی نمی شود و همچنین در مجاورت با آب آسیب پذیری کمتری خواهد داشت. از همین رو گریس های لیتیومی که از نوع نسوز هستند نسبت دو گریس (سدیم و کلسیم) قیمت گرانتری دارد و همینطور از کاربرد های بیشتری هم برخوردار بوده است. اما مدل های EP دار گریس خریداران بیشتری دارد؛ چرا که علاوه بر خواص لیتیوم یک قابلیت مهمی چون کاهش تنش مکانیکی به دلیل وجود ای پی را دارا می باشد.

کاربرد گریس ep2 در صنایع امروزی چیست؟

غلیظ کننده این گریس ها از لیتیوم بوده و کاربرد ویژه ای در دستگاه ها دارد که از مهمترین کاربرد گریس های پایه لیتیوم می توان به ماشین آلات صنعتی اشاره کرد. در اکثر چرخ دنده های درگیر و سیستم های انتقال قدرت مکانیکی، قطعات صنعتی زیادی وجود دارند که باید میزان اصطکاک آن به حد کمی برسد؛ زیرا وجود اصطکاک مشکلات بسیار زیادی را در صنایع به وجود می آورد.

از مهم ترین کاربرد گریس EP2 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای بسیاری از قطعات صنعتی متحرک نظیر انواع بلبرینگ های برندهای مختلف، رولبرینگ ها، یاتاقان ها، انواع مختلف چرخ دنده های ریز و درشت، لوله ها، شاسی مربوط به اتومبیل ها
  • مناسب برای دستگاه ها و لوازماتی که در معرض آلودگی ها و همچنین گرد و غبار قرار دارند و وجود این گونه آلودگی ها باعث عدم کارکرد مناسب دستگاه شود.
  • موثر بودن برای تجهیزاتی که در معرض ضربات سنگین و ناگهانی بالا قرار دارند که می توان به انواع ماشین آلات کشاورزی، خودرو ها، دستگاه های موجود در قطار، دستگاه های مربوط به جاده سازی و …
  • پایدار و مقاوم در برابر درجه حرارت بسیار بالا
  • میزان غلظت مناسب و جلوگیری از سر ریز شدن گریس
  • قدرت چسبندگی مطلوب
  • مناسب برای شرایط زیست محیطی و دارا بودن استاندارد HSE
  • دارا بودن استاندارد NLGI2 که نشان از بالا بودن قدرت تحمل در برابر فشارهای حداکثری می باشد
  • نداشتن فلز در گریس و مناسب بودن آن برای انسان

یکی از مهم ترین ویژگی های گریس روانکار، پخش نشدن آن به دور و اطراف کار در حین کار می باشد که نشان از پایداری مکانیکی بسیار بالا آن است. گریس های چند کاره لیتیومی در کارخانجاتی که با انواع مواد اسیدی و غیر اسیدی متفاوت در مجاورت با رطوبت قرار دارند، می تواند بسیار مفید واقع شوند.

کاربرد گریس EP2

تاریخچه شرکت روغن و گریس صنعتی شل در وب سایت فیدار اویل:

شرکت بزرگ شل یکی دیگر از برترین شرکت های تولید کننده محصولات نفتی و روغن صنعتی در اروپا می باشد که در سال 1907 میلادی تاسیس شد. این شرکت با هدف تولید فراورده های نفتی با کیفیت بسیار بالا و مناسب برای اکثر دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی به منظور روانکاری قطعات صنعتی و با هدف رقابت با شرکت های بزرگ و کارآمد آمریکایی تاسیس شده است.

همچنین باید ذکر کنیم که شرکت فیداراویل توزیع کننده انواع برند روغن شل و سایر برند های دیگر روانکار های صنعتی می باشد. در واقع این شرکت ترکیب شده دو شرکت بسیار بزرگ رویال داچ و شل بوده و دو ملیتی (هلندی-انگلیسی) می باشد. گریس EP2 شل در کنار دیگر گریس ها نظیر RI2 و RL3 جز بهترین نوع گریس حساب شده و دارای مواد افزودنی بسیار متنوعی می باشد که ماشین آلات را از نظر کاری در شرایط محیطی مختلف ایمن کرده و روانکاری بسیار خوبی را برای ماشین آلات بوجود می آورد.

از دیگر ویژگی های این گریس می توان به: عدم فرسایش قطعات صنعتی، چسبندگی بالا، جلوگیری از ورودی گرد و خاک به داخل قسمت های متحرک دستگاه، کاهش حرارت و کاهش رسوبات اشاره کرد.

بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل یکی از شرکت های شناخته شده و معتبر می باشد که در زمینه های فروش و توزیع انواع روانکار ها اعم از انواع گریس به ویژه گریس lgmt 3/1 اس کا اف و دیگر انواع روغن صنعتی در برند های متنوع همچون برند روغن شل و یا برند روغن توتال و برند روغن بهران همانند روغن هیدرولیک بهران h32 و یا روغن صنعتی بهران حرارت و دیگر روغن بهران آذرخش ویژه 10 و همچنین روغن صنعتی بهران بردبار و خرید و فروش انواع روغن هیدرولیک و یا خرید و فروش انواع روغن بهران برش و یا روغن کمپرسور vdl 68  فعالیت می کند. شرکت فیداراویل انواع روانکار های خود را با بهترین کیفیت و قیمت ها ارائه می کند.

علاوه بر آن برای خرید و فروش گریس مولیکوت ، دریافت لیست قیمت خرید و فروش گریس گرافیتی و شناخت ویژگی هایی از محصولات در هنگام خرید و فروش گریس سیلیکونی می توانید با پشتیبان های فیدار اویل در ارتباط باشید.

جهت نیاز به مشاوره و پرسش سوالات درباره مهم ترین محصولات ما از جمله روغن بهران توربو دیزل و انواع پرطرفدار آن مثل خرید و فروش روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20w50، روغن بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 با ما در ارتباط باشید. در سایت بازرگانی روغن صنعتی فیدار اویل قادر به خریداری انواع محصولات صنعتی هستید و می توانید از ویژگی محصولات مثل قیمت روغن صنعتی و قیمت دیگر محصولات  مثل قیمت واسکازین 140 بهران یا همان بهران سمند ویژه 85w140 اطلاعات لازم را کسب کنید.

همچنین جهت نیاز به انواع محصولات صنعتی دیگر نظیر انواع بلبرینگ و یا انواع زنجیر صنعتی و … به وب سایت فیدار گستر ما مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *