خرید و قیمت روغن صنعتی با کیفیت تضمینی, روغن صنعتی بهران

کاربرد روغن بهران حرارت در بویلر

خرید روغن حرارتی بهران

کاربرد روغن بهران حرارت در بویلر چیست

در این بخش از مقالات فیدار اویل قصد داریم تا کاربرد روغن بهران حرارت در بویلر را مورد بررسی قرار دهیم. روغن بهران حرارت جز آن دسته از روغن های صنعتی پر کاربرد بوده که قادر به انتقال گرما بدون هیچگونه تلفات اضافی به نقاط مختلف است، از مهمترین کاربرد های این نوع روغن ها می توانیم به انتقال گرما در بویلر ها اشاره کنیم.

روغن صنعتی چیست ؟ از روغن ها به عنوان روانکاری تجهیزات و قطعات دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی جهت حرکت پیوسته و روان بدون ایجاد اصطکاک و خلل در روند حرکت سیستم استفاده می شود که برخی دیگر از آن برای انتقال حرارت نیز مناسب است که در ادامه توضیحات بیشتری می دهیم.

بویلر چیست ؟ بویلر همان دیگ حرارتی با جنس فولادی است که به منظور انتقال گرما در موتورخانه های مرکزی نصب می شوند، این تجهیزات بر خلاف چیلر برای تولید آب گرم ساختمان به کار برده می شود از همین رو بایستی به صورت دوره ای به آن رسیدگی کرد

سرویس دوره ای اینگونه تجهیزاتی که به طور مداوم کار شرایط آب و هوایی مختلف می کنند بسیار ضروری است چرا که ممکن است در دچار زنگ زدگی، خوردگی، فرسایش زودرس و در نتیجه عدم کارکرد صحیح دستگاه شود

یکی از روش های لازم برای کارکرد درست دستگاه استفاده از روغن است برای اینکه طول عمر تجهیزات خود را بالا ببریم به روغن کاری دوره ای نیازمند می باشیم. پس تا به اینجا کاربرد روغن حرارتی بهران در بویلر را متوجه شدیم پس برای آشنایی بیشتر با ما همراه بمانید.

روغن انتقال حرارت بهران

خرید روغن انتقال حرارت بهران

همانطور که می دانید در دنیای مدرن امروزی دستگاه ها و تجهیزات زیادی برای آسایش بشر به وجود آمده اند اما با این حال نمی توان توقع داشته باشیم که بدون سرویس های دوره ای برای ما به طور مداوم کار کنند چرا که در صورت کارکرد زیاد، هر دستگاهی داغ کرده و این گرمای نوعی ناهنجاری در سیستم ایجاد می کند.

برای انتقال گرما و حل این مشکل از نوعی روغن صنعتی بهران می توانید استفاده کنید و برای مثال؛ روغن حرارتی بهران در بویلر اینگونه است که در صورت داغ شدن دستگاه این روغن ها در برابر افزایش درجه حرارت بالا مقاومت خوبی را از خود نشان می دهند به طوریکه هیچ گاه دچار تبخیر و اشتعال نمی شوند.

روغن منتخبی برای این تجهیزات میبایست تماماً سینتیک بوده تا در صورت قرار گرفتن در برابر حرارت بالا ریزش نداشته باشد و دچار آتش سوزی نشویم، همچنین قابل ذکر است که بویلر های صنعتی متشکل از دیگ روغن است که فشار بسیار بالایی را ایجاد می کنند پس در انتخاب روغن دقت نمایید.

روغن انتقال حرارت چگونه کار می کند ؟ شاید ندانید وجود یک روغن حرارتی مناسب تا چه اندازه برای دستگاه اهمیت دارد ، در واقع باید بگوییم با توجه انواع مدل هایی از روغن وجود دارد کارکرد آن برای هر دستگاه می تواند متفاوت باشد

یک روغن مناسب علاوه بر انتقال بهینه گاز های داغ می تواند از پس بخار آب داغ نیز به خوبی بربیاید، اگر از ما بخواهید پیشنهاد یک روغن خوب را به شما بدهیم، روغن حرارتی بهران از نوع تمام سنتتیک که نسبت به دیگر روغن های حرارتی معمولی درجه حرارت بسیار زیادی را تحمل می کند را به شما معرفی خواهیم کرد.

محصولات بهران نیز از گرانروی مطلوبی برخوردار بوده که در درجه حرارت های مختلف می توانیم از آن ها استفاده کنیم، بنابراین با بکارگیری این روغن ها می توانید مدت زمان سرویس تجهیزات را طولانی تر کنید.

دلایل بکارگیری روغن بهران حرارت

این روغن صنعتی از خواص بی شماری برخوردار است، به همین دلیل کاربرد های فراوانی در اکثر تجهیزات صنعتی دارند که از مهمترین ویژگی های روغن حرارتی بهران در صنایع مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید فشار بخار اندکی دارد
  • ظرفیت حرارتی بسیار بالا که تا 320 درجه سانتی گراد می رسد
  • نقطه اشتعال روغن بالا است
  • پایداری اکسیداسیون عالی
  • روغنکاری به نقاط مختلف از طریق لوله پمپ
  • مانع از خوردگی قطعات صنعتی که به علت وجود مواد افزودنی بهینه تا سالیان سال قابل استفاده می باشد

مشخصات روغن صنعتی بهران

ماندگاری روغن در طول انجام کار مستمر یک شرط پایه و اساسی است که روغن حرارتی بهران با عبور از آن به عنوان یک برند تولید کننده روغن صنعتی شناخته شده که تاییدیه استاندارد های مربوطه را دارا می باشد.

شاید این ویژگی ها را در اکثر روغن های حرارتی دیده باشید اما باید بدانید که هر برند روغن دارای دیتاشیت مخصوص است که اطلاعات لازم در آن قید شده، از این رو با مشاهده دیتاشیت روغن می توانید بر حسب نیاز صنایع خود از روغن مربوطه استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در سیستم های بسته حداکثر دمای مجاز کاری برای اینگونه ها روغن برابر با 295 درجه سانتی گراد است به این دلیل که اگر درجه حرارت از این حد بالا تر برود به مرور خاصیتش را از دست می دهد، بنابراین ترکیبات روغن حرارتی نابود می شود.

هر یک از ویژگی های نام برده شده را می توانیم در روغن انتقال حرارت بهران پیدا کنیم، با این حال باید بدانید که این روغن ها در هنگام پخش گرما راندمان بالایی دارند بطوریکه گرما را به صورت کاملاً یکنواخت به سیستم مورد نظر منتقل می کند.

کاربرد روغن بهران حرارت در بویلر که قادر است تا 45 مگاوات توان حرارتی را به هر یک از بویلر ها منتقل کند، ترکیبات تشکیل دهنده این روغن کاملاً شیمیایی است و برای تمامی دستگاه ها در کارخانجات به خوبی کار می کند

در آخر باید بگوییم که ویژگی های بالا جز خواص اصلی این روغن محسوب می شود و به دلیل دارا بودن نقطه جوش بالا نیازمند به حفاظت در برابر فشار های حداکثری نخواهد بود.

دیتاشیت روغن بهران

ویژگی هایی که پیش تر با آشنا شدید مربوط به روغن انتقال حرارت است که به طور کلی گفته شده ولی اگر بخواهید به جزئیات دقیق تری از آن بپردازید بهتر است این بخش از مقاله را بخوانید تا اطلاعات بسیار مفیدی که در رابطه با روغن حرارتی بهران در اختیارتان قرار می گیرد را دریابید.

طبقه بندی روغن های صنعتی هر برند می تواند بسیار متفاوت باشد، با این حال هر یک از روغن های بهران حرارت دارای دیتاشیتی می باشند که این دیتاشیت یک برگه اطلاعاتی استاندارد در رابطه با محصول مورد نظر بوده و تمامی مشخصه ها و ویژگی های آن در درجه حرارت های مختلف مورد تست و بررسی قرار گرفته است.

از مهمترین اطلاعات این برگه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • در طول افزایش و کاهش درجه حرارت تقریباً میزان گرانروی روغن ثابت می باشد، به گونه ای که در درجه حرارت 40 دارای گرانروی 32 و با افزایش حرارت و کاهش چسبندگی این میزان به عدد 5.5 می رسد که بسیار مطلوب است، زیرا با افزایش درجه حرارت سبب به جوش آمدن روغن و کاهش میزان گرانروی و انتقال حرارت مطلوب می شود اما در روغن بهران هیدرولیک این موضوع برطرف شده است.
  • نقطه اشتعال آن 206 درجه سانتی گراد است که در حد استفاده بازدهی بسیار خوبی دارد و نیز میزان انتقال حرارت بدون کوچکترین تلفات اضافی انتقال می یابد.
  • دمای ریزش برابر 12 درجه منفی بوده که دما تا این حد قابلیت پمپ عالی داشته و به هیچ وجه یخ نمی زند.
  • میزان دانسیته آن در دمای 15 درجه برابر با 869 کیلوگرم بر متر مکعب است

سازگاری روغن حرارتی بهران با محیط زیست

روغن حرارتی بهران با محیط زیست کاملاً سازگار بوده و در صورتیکه به هر دلیلی در طبیعت رها شود مشکلی به وجود نمی آورد ولی برای امنیت و حفاظت بیشتر بهتر است که در محل های مشخص تخلیه شود.

همچنین برای اینکه از رخداد آسیب های احتمالی دور بمانید نکات ایمنی (نظیر استفاده از دستکش) را رعایت نمایید و در صورت عدم رعایت و برخورد آن با پوست محل برخورد را با آب و صابون بشویید، با همه ی این ها خرید روغن صنعتی بهران توصیه می گردد.

بسته بندی روغن صنعتی

شرکت بهران تولید کننده انواع روانکار که برای اکثر روغن های صنعتی خود دو نوع بسته بندی مختلف با توجه به نحوه ی مصرف شخصی و کارخانجات بزرگ در نظر گرفته است.

اولین بسته بندی به صورت سطل های 20 لیتری است و دیگری نیز به صورت بشکه های 208 لیتری بوده تا در صورت میزان مصرف بالای روغن بالا این نوع را تهیه نمایید چرا که بهینه و اقتصادی تر است.

ولی اگر میزان مصرف کمتری دارید نوع سطلی در حجم 20 لیتر می تواند پاسخگو باشد زیرا با باز گذاشتن درب ظرف و قرارگیری در برابر رطوبت و نور خورشید ممکن است دچار تغییر در مشخصات آن شود.

مجموعه فیدار گستر اطلس پارس نیز دارای وب سایت های دیگری در زمینه خرید و فروش انواع روغن صنعتی نظیر روغن صنعتی شل shell می باشد که می توانید به آن مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *