خرید و قیمت روغن صنعتی با کیفیت تضمینی

طبقه بندی روغن های صنعتی

طبقه بندی روغن های صنعتی اصل

طبقه بندی روغن های صنعتی

مجموعه فیداراویل قصد دارد تا به معرفی طبقه بندی روغن های صنعتی بپردازد، شما در پایان خواهید دانست که خرید روغن صنعتی چه فوایدی دارد و مزایا و کاربرد آن ها در تجهیزات و ماشین آلات چه می باشد، پس با ما همراه بمانید.

روغن صنعتی چیست؟ ابتدا باید بگوییم برای حرکت ساده و آسان در قطعات از روغن های صنعتی به عنوان مایعاتی روان در صنایع مختلف با کاربرد های خاص استفاده می شود، یکی از این کاربرد های بسیار مهم روانکاری تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است که در ادامه توضیحات بیشتری را در این رابطه خواهیم داد.

روغن ها دارای طبقه بندی خاص با مشخصاتی نظیر (محدوده دما و ویسکوزیته) هستند که می بایست آن را متناسب با نوع دستگاه خود انتخاب نمایید، برای مثال قوام روغنی که تهیه کردید را در نظر بگیرید، در واقع بیش از حد ضخیم یا نازک بودن آن می تواند به دستگاه شما آسیب برساند بنابراین ویسکوزیته آن بسیار مهم است.

انواع روغن صنعتی و کاربرد آن

همانطور که می دانید انواع روغن صنعتی بسیار متنوع هستند. از آن ها به عنوان یک روان کننده خوب، جهت کم شدن اصطکاک بین سطوح در تماس و گرمای ناشی از زمان حرکت سطوح در قطعات استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر این روانکار ها، طبقه بندی روغن های صنعتی را معرفی می کنیم.

انواع روغن صنعتی از روغن پایه و مواد افزاینده ضد کف، ضد رسوب، ضد سایش و غیره ساخته شده اند تا برای صنایع دریایی، کشاورزی، نساجی، ساخت و ساز، فولاد و غیره کاربرد داشته باشند.

روغن هیدرولیک

در کلیه سیستم های هیدرولیکی از روغن هیدرولیک برای انتقال انرژی، انتقال حرارت، روانکاری، آب بندی و از بین بردن آلودگی استفاده می شود. در واقع گرمای اضافی که در دستگاه های هیدرولیکی ایجاد شده، باعث انتقال گرما و آسیب رساندن به سایر اجزای دیگر می شود. بنابراین برای حفظ دمای مطلوب و جلوگیری از فرسایش از روغن هیدرولیک بهران یا سایر برندها نظیر پارس با ویسکوزیته ثابت و شاخص گرانروی بالا در سیستم های چون تهویه مطبوع استفاده می شود.

این محصولات از روغن های روانکاری ماشین آلات صنعتی با شاخص گرانروی نسبتاً بالا در سیستم های گردشی و هیدرولیکی است. انتقال حرارت و آلودگی در این نوع تجهیزات زیاد است، به عنوان مثال در سیستم های یاتاقان ساده، صنایع نساجی، سیستم های حاوی چرخ دنده و چرخ زنجیر و غیره از این روغن با خاصیت ضد زنگ و ضد اکسایش کاربرد دارد.

روغن زنجیر

این نوع روغن با خاصیت چسبندگی بسیار خوب و مقاومت عالی در برابر دما و حرارت های مختلف که مناسب انواع زنجیر کنترل، یاتاقان و غیره است که طول عمر این قطعات بستگی به روغنکاری آن دارد.

روغن کمپرسور

روغن کمپرسور برای جلوگیری از فرسایش و خوردگی زودرس در کمپرسور ها است. این تجهیزات از اجزای و قطعات متفاوتی تشکیل شده اند، این روغن ها برای روانکاری قطعات متحرک بسیار مناسب هستند. 

روغن کمپرسور خاصیت خود در فشار زیاد و یا دمای پایین و بالا به مرور زمان از دست نمی دهد. در واقع این روغن بهترین روان کننده جهت کاهش حرارت است.

روغن توربین

شرایط این نوع دستگاه ها به گونه ای است که به طور مداوم در حال کار کردن هستند، برای عملکرد بهینه آن ها و پایداری در برابر اکسیداسیون بهتر است از روغن های مخصوص روانکاری با مقاومت بالا در برابر دما و فشار بالا استفاده کنید که در صورت استفاده از روغن های نامناسب عواقبی چون خاموشی و هزینه های گزاف را در پی خواهد داشت.

روغن برش

روغن برش یکی از انواع روغن های صنعتی برای برشکاری، تراشکاری، پرس کاری و غیره جهت جلوگیری از ایجاد اصطکاک استفاده می شود که نقش مهمی در خنک کردن تجهیزات و دور کردن ذرات از سطوح دارد.

روغن پمپ وکیوم

برای کاهش هر گونه اصطکاک و سایش در قطعات متحرک پمپ ها و جلوگیری از ورود هوا به پمپ از روغن پمپ وکیوم استفاده کنید. این محصول یک انتخاب مناسب برای عملکرد مناسب دستگاه است. بهترین کار برای جلوگیری خوردگی و ورود هوا به پمپ، استفاده از روغن پمپ وکیوم است.

انواع روغن صنعتی بر دو پایه ی نفتی و گیاهی تولید می گردد و به سه نوع سبک، متوسط و سنگین با ویسکوزیته های متفاوت تقسیم می شود. هر کدام به دسته های دیگر تقسیم می شوند، برای اطلاعات بیشتر از آن می توانید به وب سایت روغن صنعتی فیدار اویل مراجعه نمایید.

پس تا به اینجا از مقاله طبقه بندی روغن های صنعتی در مورد انواع روغن روانکار دانستیم، پس در ادامه درباره ی نحوه روانکاری آن بحث خواهیم کرد.

روغن روانکاری صنعتی

روغن روانکاری صنعتی

تا به اینجا با انواع روغن روانکاری صنعتی آشنا شدیم، در این قسمت می خواهیم بگوییم که روانکاری با روغن در ماشین آلات و تجهیزات بایستی به صورت کاملاً اصولی انتخاب شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

برای آشنایی بیشتر باید بگوییم تجهیزاتی که در بخش راهسازی استفاده می شوند به دلیل قرار گرفتن در برابر شرایط سخت محیطی نیازمند به روغن روانکاری صنعتی مناسب هستند تا بتوانند از پس اینگونه مشکلات بربیایند. پس برای این که عملکرد تجهیزات در بالاترین سطح باشد از روانکاری استفاده کنید که پاسخگوی نیازتان باشد.

لازم به ذکر است که مخلوط انواع روغن صنعتی با یکدیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ چرا که هر روانکار خواص مخصوص به خود را دارد. در صورتیکه که این کار را کردید، نمی توانید این تضمین را داشته باشید که عملکرد آن بهتر شده یا خیر. در برخی موارد ممکن است از ترکیب دو یا چند روغن با هم تمام خواصی که داشته بودند را هم از بین ببرید.

همچنین از روغنی را به کار گیرید که کاملاً تمیز به دور از گرد و غبار و هر نوع آلودگی باشد تا باعث کاهش تحمل و شکستگی نشود، روغن کاری به موقع و منظم از صدمات احتمالی جلوگیری می کند.

همه چیز درباره روغن های صنعتی

پس تا به اینجا فهمیدیم طبقه بندی روغن های صنعتی دارای مدل های متنوعی از روانکار ها است و هر کدام از روغن های صنعتی دارای کاربرد ها، خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت به خود را دارد که هنگام خرید روغن صنعتی باید آن ها را مدنظر بگیرید.

روانکاری با استفاده از روغن صنعتی در دستگاه هایی که در حین انجام کار حرکات زیادی از خود تولید می کنند یا دستگاه هایی با حالت چرخشی باعث کاهش اصطکاک، افزایش توان انتقال نیرو، خنک سازی سطوح دستگاه می شود.

بار ها به این نکته اشاره کردیم که طبقه بندی هر یک از روغن ها با یکدیگر متفاوت است یعنی مشخصات، کاربرد و عملکرد روغن دنده موتور با روغن های دیگر متفاوت است، بنابراین می توانید برای اطلاعات بیشتر از طبقه بندی روغن های صنعتی با مجموعه فیدار اویل تماس حاصل فرمایید.

روغن های روانکار بر حسب درجه گرانروی، سطح کیفیت و استاندارد های مربوطه دسته بندی می شوند و یک روغن با کیفیت دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • قابلیت روانکاری بالا در دما و فشار های مختلف
  • مستحکم بودن لایه روانکاری
  • مصون از خوردگی، سایش و زنگ زدگی
  • جلوگیری از هم گسیختگی و ایجاد لجن
  • آب بندی کامل
  • ضد اکسیداسیون
  • کاهش مصرف انرژی

از مشخصه ی مهم یک روغن روانکاری خوب این است که حرکات قطعات به دور از هر گونه تنش و ضربه به ابزارآلات باشد، فرایند تولید روغن از مرحله تقطیر نفت خام و افزودنی ها و فرمولاسیون هر تولیدکننده می تواند تفاوت هایی داشته باشد ولی در کل روغن های صنعتی برای انتقال حرارت و روانکاری قطعات و تجهیزات مختلف به کار می رود.

روغن ها عموماً به صورت سطلی و بشکه ای بر حسب لیتر توسط مراکز و نمایندگی های معتبر همراه با ضمانت اصالت کالا عرضه می گردد، در واقع تجهیزاتی که نیاز به روان کننده دارند از روغن های صنعتی فیدار اویل با برند های معتبری نظیر شل، موبیل، فوکس، پارس، بهران، نیناس، توتال، ایرانول، پارس که می تواند به راحتی خلاء را پر کند و سیستم را آب بندی کند.

روغن سیالی با تنوع زیاد است که شناخت آن بسیار مهم بوده تا هنگام مصرف بهترین استفاده را از این محصول داشته باشید، فیدار اویل مرکز فروش معتبر در زمینه انواع روغن های صنعتی است که می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه محصول خود را دریافت نمایید.

خرید روغن های صنعتی

توجه داشته باشید هر روغنی که تولید می شود دیتاشیتی دارد که اطلاعات جامعی از روغن که برای چه کاری با چه مشخصاتی است ارائه می دهد، کاربرد روغن صنعتی شامل؛ روانکاری تجهیزات، محافظت قطعات، انتقال نیرو، انتقال حرارت، عملیات حرارتی، برشکاری، تراشکاری و غیره می باشد.

پس هنگام خرید روغن های صنعتی به این نکته توجه کنید و آن را با توجه به نوع و کارایی که انتظار دارید تهیه کنید. با کلیک بر روی نکات خرید روغن صنعتی می توانید اطلاعات بیشتری در زمینه روغن ها داشته باشید.

خرید روغن های صنعتی با حجم بالا به صورت بشکه های 208 لیتری و یا سطل هایی با حجم کمتر در سایت فیدار اویل امکان پذیر است. برای تولید روغن صنعتی با کاربرد ها و مشخصات مختلف لازم است دو‎ ‎ماده اصلی به نام روغن پایه و ‏مواد افزودنی با یکدیگر مخلوط شوند‎ تا روغن مورد نظر به وجود آید، در ادامه اطلاعات بیشتر در این زمینه برای شما شرح می دهیم.

مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی

‎در این بخش می خواهیم اطلاعات بیشتری از طبقه بندی روغن های صنعتی و مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی را شرح دهیم. روغن‎ ‎پایه به عنوان ماده ای نفتی که برای تهیه ی آن سه روش مختلف وجود دارد که این روش‎ ‎ها عبارت هستند از:

  1. ‏استفاده از برش مواد نفتی
  2. تصفیه روغن های کارکرده
  3. ‎تولید به روش مصنوعی 

امروزه به طور وسیع از ‏روش (برش مواد نفتی) استفاده‏‎ ‎می شود. به طور کلی مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی شامل روغن پایه و مواد افزودنی است.

در واقع مواد افزودنی یک نوع مواد شیمیایی با ترکیبات پیچیده ای هستند که‎ یه مقدار از آن به اندازه مشخص به روغن پایه می تواند کاربرد روغن را تغییر دهد یا ‏اینطور بگوییم به روغن صنعتی یک خاصیت جدید نظیر ضد زنگ زنگ بودن ببخشد‎.

‎طبقه بندی روغن های صنعتی بسیار متفاوت است؛ چرا که هنگام ساخت انواع روغن صنعتی ابتدا عملیات تقطیر نفت خام انجام می شود، این کار در چند‎ ‎مرحله شامل تقطیر در جو و ‏تقطیر در خلا انجام می گردد تا یک برش نفتی خاص حاصل‏‎ ‎شود و گرانروی و نقطه اشتعال معین داشته باشد‎.

‎‎سپس در‎ ‎واحد آسفالت گیری، مواد آسفالتی که ته مانده برج تقطیر در خلا هستند با‎ ‎تزریق حلال پروپان ‏استخراج می شود، در مرحله بعد نیز ترکیبات نامطلوب موجود‎ ‎در روغن (مواد آروماتیک) با استفاده از روش های ‏شیمیایی از روغن خارج شده‏‎ ‎و شاخص گرانروی روغن هم بهبود می یابد.

‎پس از عملیات‎ ‎تصفیه در واحد موم گیری، پارافین های سنگین در حالت طبیعی به صورت‏‎ ‎جامد هستند که با ‏استفاده از روش انحلال و فیلتراسیون از روغن جدا می شوند‏ و ‎سرانجام در واحد تصفیه هیدروژنی، عناصر زائد ‏مانند گوگرد، ازت و اکسیژن از‎ ‎روغن خارج شده تا روغن در ماشین آلات و در شرایط سخت پایداری بیشتری ‏داشته‎ ‎باشد.

پس از طی تمامی مراحل فوق، روغن پایه به واحد مخلوط کنی ارسال شده و در همان زمان مواد افزودنی مناسب به آن اضافه می‎ ‎گردد تا انواع روغن های صنعتی‎ ‎مطابق با استاندارد های بین المللی تولید شوند‏‎.‎

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره فروش روغن های صنعتی و طبقه بندی روغن های صنعتی از طریق تماس با فیدار اویل ارتباط برقرار کنید و یا به دسته بندی محصولات سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *