گریس صنعتی چیست

گریس پایه سیلیکون

گریس پایه سیلیکون

گریس های فیدار اویل  گریس پایه سیلیکون  یک ماده ژلاتینی است که همانند روغن صنعتی در روانکاری ابزار های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد گریس پایه سیلیکون یکی از انواع این گریس ها است که می توان در دستگاه های خاص با شرایط مربوطه از آن‌ها استفاده کرد انواع گریس های دیگر مثل گریس لیتیوم و یا گریس پایه سدیم، گریس پایه کلسیم، گریس والوالین و یا  گریس ضد آب و غیره می باشد که هر کدام را بر اساس نیاز می توان آن ها را خریداری و استفاده نمود که ما در مقاله های قبل سعی داشتیم اطلاعات کافی از این گریس سیلسکون را در اختیار شما قرار دهیم.

result  unit test standard
white to light

gray

trenslucent1

70 to 230 mm/10 peretaton unworked ISO 2137
260 mm/10

peretaton worked

60 max

ISO 2137
0.5 %

bleed 24 hours/200C

    (392F).max

CTM

0033A

2.0 % evaporation 24 hours /200C

(392F).max

CTM

0033A

lequest method:toplees of CTMs are avaliable on

CMT :corporate test

ISO internatota standard dizetion crgan zaton

گریس پایه سیلیکون چه کاربردی دارد:

گریس سیلیکون که نام دیگر آن گریس عایق الکتریک نامیده می شود دارای ویژگی هایی مانند مقاومت در مقابل انواع مواد قلیایی و اسیدی، چسبندگی بسیار خوب، ضد خوردگی، ضد سایش، ضد آب، پایداری عالی، مناسب برای روانکاری های بالا و غیر سمی بودن دارند.

گریس سیلیکون نیاز به تعویض دوره ای به صورت مداوم دارد بنابراین از نظر قیمتی برای مشتریان مقرون به صرفه نیست اما اگر می خواهید چنین هزینه ای را انجام دهید بهتر است به کیفیت گریس سیلیکون خریداری شده بسیار توجه کنید و از مراکز معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید به این دلیل که هرچه این کیفیت پایین تر باشد استفاده مداوم شما افزایش یافته و به مراتب هزینه هایتان نیز بیشتر می شود هم چنین به دلیل جنس های متفرقه موجود در بازار امروزه ایران بهتر آن است که قبل از خرید از هر شرکتی ابتدا از اصل بودن آن محصول و اعتبار آن شرکت نیز اطمینان حاصل کنید.

گریس پایه سیلیکونی از روغن پایه سیلیکون تشکیل شده است که به همراه آن درصدی غلیظ کننده به همراه مواد افزودنی خاص وجود دارد. نام دیگر این گریس، عایق الکتریکی بوده و علاوه بر کار عایق کاری به عنوان یک روانکار هم مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل وجود روغن پایه سیلیکون در طیف گسترده دمایی از مقدار پایین تا بالا را به خوبی پوشش می دهند. علت آن هم وجود سیالیت های بسیار عالی در دمای پایین می باشد. همچنین قادر است تحمل پذیری بالایی در برابر فشارهای سخت کاری داشته باشد. در مواد سیلیکونی عنصری قرار دارد که خاصیت ضد آب را برای آن مهیا می کند از این رو در بسیاری از صنایع دریایی، کمپرسورها، پمپ ها برای روانکاری و خارج کردن اصطکاک از گریس پایه سیلیکونی استفاده می شود. در برخی از مدل ها به همراه سیلیکون از صابون لیتیون و در برخی دیگر نیز از پلی فلور استفاده می شود. علت این امر فقط به خاطر افزایش روانکاری می باشد و همچنین می تواند دمای بالاتری را تحت پوشش کاری ایجاد کند.

 

گریس مولیکوت Molykote گریس پایه سیلیکون

همان طور که گفته شد,گریس سیلیکونی از جمله گریس های ضد آب بوده که معمولا با نام گریس دی الکتریک نیز شناخته می شود. این ماده از روغن سیلیکون و ماده‌ای تغلیظ کننده تشکیل شده است که دارای وژگی های بسیاری از جمله پایداری بالا در برابر رطوبت و آب، دی الکتریک، فاقد مواد نفتی،طول عمر و پایداری طولانی، غیرقابل اشتعال، سازگار با عموم لاستیکها و پلاستیکها و سازگار با محیط زیست می باشد.

این محصولات با توجه به اهمیتی که از لحاظ کارکرد دارند باید با کیفیتی بالا و از فروشگاه های شناخته شده ای تهیه شوند تا در صورت داشتن هرگونه مشکل به قطعات آسیبی وارد نکنند.

تفاوت بین خمیر سیلیکونی با گریس سیلیکونی

فرق بین این دو در مواد تشکیل دهنده آنها می باشد. در صورتی که در ظاهر خیلی فرق خاصی با یکدیگر ندارند. گریس سیلیکونی از مواد پایه به همراه صابون لیتیوم تشکیل شده است در صورتی که خمیر سیلیکونی از روغن PDMS به همراه تغلیظ کننده ها ساخته می شوند. همچنین کاربرد خمیر سیلیکونی برای سطوح غیر افقی کاربرد داشته و علاوه بر آن برای کاهش اصطکاک و آب بندی مناسب است. در صورتی که گریس سیلیکونی قابلیت ها و کاربردهای بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد.

مشخصه گریس پایه سیلیکونی

عموما هر نوع گریسی را خریداری کنید بر روی کاغذ مشخصات ویژه ای از آن را خواهید دید. اما آنچه اهمیت دارد این است که آیا گریس مذکور در برابر کار پیوسته تجهیزات صنعتی قادر به برآورده کردن نیاز صنعت و افزایش طول عمر آن می باشد یا خیر؟ پاسخ به این سوال مهم بوده و بسیاری از خریداران هم علاقمند به جواب آن هستند. اولین جواب که بهترین آن می باشد این است که ابتدا باید به سراغ افرادی بروید که قبلا از گریس پایه سیلیکونی برند خاصی را در تجهیزات خود استفاده کرده باشند. در صورتی که جوابگو آنها باشد قطعا برای خرید مناسب است.

دومین جواب هم رجوع به دیتا شیت یا همان برگه اطلاعات استاندارد محصولات روغنی می باشد که تا حدود زیادی اطلاعات مفید و لازم را برای خرید انواع گریس در اختیارتان قرار می دهد. گریس های پایه سیلیکونی به طور گسترده می توانند بین دمای 60- تا 300 درجه سانتیگراد را در فشار کاری بالا تحمل کنند. همچنین عایق مناسبی برای اتصالات می تواند باشد و در برابر شست و شو تجهیزات با آب به هیچ وجه از بین نرفته و مقاومت خوبی را دارا است. از دیگر ویژگی های مطلوب گریس پایه سیلیکونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در برابر هر نوع محیط های گرم و سرد به خوبی کار کرده و مناسب با هر نوع شرایط دمایی می باشد.
  • در برابر رطوبت و مناطق اسیدی و آلوده کارکرد عالی داشته و مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی به تجهیزات صنعتی می شود
  • دوام پذیری بالایی را به تجهیزات داده و به دلیل ساختار منسجم و بازدهی بالا در درجه حرارت زیاد به سختی از بین می رود
  • در برابر هر نوع شرایطی خاصیت ضد سایش و ضد خورنده را دارا است.
  • قابلیت اطمینان بالایی داشته و یک عایق الکتریکی بسیار عالی می باشد.
  • در برابر قطعات لاستیکی مقاومت خوبی داشته و مانع از خوردگی آن می شود

انواع گریس سیلیکون :

گریس سیلیکون به دلیل کاربرد های بسیار زیادی که در صنعتی دارد بسیاری از برند ها به فکر تولید انواع مختلفی از ایم گریس ها هستند به دنبال این هدف برند های خارجی و ایرانی انواع مدل های خود را تولید و عرضه کرد که توانست فروش بسیار بالایی از طریق این گریس سیلیکون داشته باشد چون در کنار کیفیت تنوع بالای مدل ها باعث فروش بهتر آ« ها شده است.

ما در فروشگاه فیدار اویل از انواع این گریس سیلیکون قرار داده ایم تا شما بتوانبد با مراجعه به فروشگاه ما از این محصولات دیدن کنید و درباره ی ویژگی های آن اطلاعات لازم را به دست بیاوردید

موارد استفاده از این نوع گریس:

در ایران محبوب ترین و پول ساز ترین صنایع مرتبط با صنعت نفت و پتروشیمی می باشد که همگی ایستگاه های آنها در مناطق پر از آلودگی با شرایط جوی بد می باشد. همچنین سخت ترین قسمت مرتبط با اکتشافات نفت و گاز بوده و تجهیزات زیادی برای این قسمت در نظر گرفته می شود. حفظ و برقراری این تجهیزات و افزایش دوام پذیری آن در اولویت کار می باشد. مهمترین بخش های این قسمت شامل دکل ها و تجهیزات الکترونیکی هستند که هم در قسمت خشک و هم در زیر دریا قرار دارند. حفاظت این تجهیزات بسیار مهم بوده و اولین مورد برای دفع این مشکلات بکارگیری گریس پایه سیلیکونی می باشد. زیرا آب گریز بوده و در برابر هر نوع شرایط سخت کاری و دمای مختلف به خوبی عمل کرده و حفاظت کاملی را ایجاد می کند. وجود آن باعث کاهش هزینه در زمینه تعمیر و سرویس دوره ای شده و بهره وری دستگاه ها را افزایش می دهد. از دیگر موارد استفاده از این محصول کارآمد می توان به تقطیر، نمک زدایی، تصفیه آب، آبگیری و … اشاره کرد. از دیگر موارد کاربرد گریس پایه سیلیکونی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دفع کننده های موجود در سیستم های الکترونیکی
  • شیرآلات خانگی و صنعتی
  • انواع شیرآلات از جنس سرامیک، فلز و شیشه
  • آب بندی تجهیزات و کاسه نمدها
  • استفاده در انواع قطعات صنعتی و کاسه های نمد
  • مهر و موم برای سیستم های فشار
  • مانع خروج برخی مواد از دستگاه ها 
  • جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل ابزارالات
  • مواظبت از انواع قطعات داخلی لاستیک ها
  • روانکاری شیر آلات در انواع پلاستیکی، فلزی و شیشه ای

گریس پایه سیلیکون

گریس سیلیکون از گریس های پر اهمیت در امور صنعتی به دلیل داشتن ویژگی های ذکر شده می باشد. از این رو بسیار مهم است که این محصول را از فروشگاهی معتبر خریداری نمود تا بهترین کارایی را به سبب داشتن کیفیت بالا ارائه دهند.
شرکت ما با داشتن تجربه ای طولانی در امر فروش روغن های صنعتی این محصول را در عین داشتن کیفیتی بی نظیر با قیمتی مناسب ارائه می دهد تا تمامی شما عزیزان از تهیه و خرید آنها بهره مند گردید.

درباره ی ما :

شرکت بازرگانی روغن‌ صنعتی فیدار اویل دارای انواع فروش روغن صنعتی در برند های روغن صنعتی توتال و نیز روغن صنعتی شل و دیگر روغن صنعتی بهران است که شما با مراجعه به صفحه محصولات ما می توانید انواع گریس و دیگر محصولات را خریداری کنید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی بیست و چهار ساعته ما تماس حاصل فرمایید.

علاوه بر آن برای خرید و فروش گریس مولیکوت ، دریافت لیست قیمت خرید و فروش گریس گرافیتی و شناخت ویژگی هایی از محصولات در هنگام خرید و فروش گریس سیلیکونی می توانید با پشتیبان های فیداراویل در ارتباط باشید.

مراجعه به سایت ما امکان خرید روغن بهران بردبار و نیز روغن هیدرولیک به علاوه اطلاع از قیمت بهران اکسترا توربو دیزل 20W50 و همچنین قیمت روغن برش را در اختیار شما عزیزان قرار داده و همچنین در کنار موارد ذکر شده شما عزیزان می توانید جهت خرید و فروش انواع روغن های صنعتی همچون روغن بردبار و گریس ها نظیر گریس فوکس و گریس نسوز نیز از محصولات موجود در سایت ما دیدن کنید. خوشبختانه امکان خرید محصولات ما به صورت آنلاین نیز وجود تا تمامی شما عزیزان در سراسر کشور امکان تحویل آنها را داشته باشید.

ما در شرکت فیدار دارای محصولات دیگر مثل زنجیر صنعتی، انواع بلبرینگ، نوار نقاله، فیلتر صنعتی و یا خرید و فروش انواع روغن صنعتی هیدرولیک  و یا  مدل روغن دنده خودرویی بهران سمند ویژه 85W140 نیز می باشیم که با مراجعه به سایت های لینک شده می توانید محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید.

شما با مراجعه به فروشگاه سایت می توانید در آنجا اطلاعاتی مثل قیمت محصولات را به دست بیاورید مهم ترین محصولات ما روغن بهران توربو دیزل و همچنین روغن توربو اکسترا می باشد کافی است برای خرید محصولات پر طرفدار مثل روغن کمپرسور vdl 68 و یا روغن بهران برش به لینک های داده شده مراجعه کنید و سوالات خود را در انواع روغن هیدرولیک و روغن های حرارتی بهران با ما مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *